Page 80 - Demo
P. 80

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți copiilor să răsfoiască broșuri ale programelor pentru copii sponsorizate de comunitate, cum ar fi programe de recreere, tabere de vară. Cereți copiilor să se gândească cum aceste programe îi pot ajuta să se mențină sănătoși.
Conexiunea cu familia
Invitați copiii să împărtășească cu familia povestea lui Mariko. Încurajați copiii să discute răspunsurile sigure
cu membrii familiei, inclusiv cât de important este să ia medicamente doar de la adulți de încredere și păstrarea medicamentelor în locuri care nu sunt la îndemâna copiilor. Dați-le acasă
fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cum luăm decizii sigure în ceea ce privește folosirea medicamentelor.
Aplicații interdisciplinare
MUZICĂ. Invitațicopiiisăgăsească modalități prin care muzica îi face să se simtă mai bine. Puneți diferite tipuri de melodii copiilor, încurajându-i să danseze, să se miște sau să cânte și ei. Apoi discutați cum s-au simțit.
ARTELINGVISTICE. Invitațiasistenta medicală a școlii să le spună copiilor ce medicamentele trebuie luate doar de la adulți de încredere. Încurajați copiii să scrie întrebări pentru asistenta medicală înaintea întâlnirii. Apoi, cereți copiilor să scrie un raport scurt despre întâlnire.
Exemplificați cum putem fi în siguranță în preajma
medicamentelor
Spuneți-le copiilor că veți exemplifica modalități prin care putem fi în siguranță în preajma medicamentelor. Citiți câteva scenarii și exemplificați răspunsuri pentru acestea. Dacă dați un răspuns pozitiv, cereți-le copiilor să ridice degetul mare în sus. Dacă răspunsul e negativ, cereți copiilor să lase degetul mare în jos.
SPUNEȚI: Găsesc o sticlă cu ceva colorat în ea. Seamănă cu bomboanele colorate ale mamei mele, pe care le are în geantă. Nu sunt sigur(ă) dacă sunt bomboane mentolate. Decid să o întreb pe mama.
ÎNTREBAȚI: Cum am răspuns? (copiii ridică degetul mare în sus.) SPUNEȚI: De acord. Când nu știu dacă un produs este sigur sau nu,
ÎNTOTDEAUNA voi întreba un adult de încredere.
Citiți următorul scenariu.
SPUNEȚI: Mă trezesc în miez de noapte cu o durere de stomac. Bunica ține niște medicamente speciale în baie. Nu vreau să o deranjez în timp ce doarme, așa că mă duc să iau medicamentele eu însămi/însumi.
ÎNTREBAȚI: Cum am răspuns? (copiii lasă degetul mare în jos.) SPUNEȚI: De acord. NICIODATĂ să nu luăm medicamente fără ajutorul
unui adult de încredere.
SPUNEȚI: Cred că am alergie la ceva, că tot strănut și-mi curge nasul. Cred că am nevoie de niște pastile pentru alergie, așa că o voi întreba pe doamna învățătoare dacă pot merge la doctorul școlii pentru a mă ajuta.
ÎNTREBAȚI: Cum am răspuns? (copiii ridică degetul mare în sus.) SPUNEȚI: De acord. Întotdeauna trebuie să cer ajutorul unui adult de
încredere când cred că am nevoie de un medicament.
Asigurați-vă că elevii înțeleg că medicamentele trebuie folosite doar atunci când este absolut necesar.
   E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Explicați activitatea Cum să fim în siguranță în preajma
medicamentelor
 80 Capitolul 4
Explicați copiilor că vor lucra în perechi pentru a exersa modalități de a se menține în siguranță în preajma medicamentelor.
SPUNEȚI: Voi citi câteva situații care implică medicamente. Împreună cu partenerul/partenera, exemplificați prin gesturi câte un răspuns pentru fiecare situație. Apoi discutați de ce răspunsul vostru este unul pozitiv.
Copiii exersează cum să fie în siguranță în preajma
medicamentelor
Împărțiți copiii în perechi, folosind o strategie creativă de grupare. Apoi citiți situațiile. Acordați copiilor un minut să exemplifice prin gesturi răspunsul pentru fiecare situație. Apoi încurajați perechile să discute de ce răspunsul e unul pozitiv. Invitați voluntari să împărtășească răspunsurile cu clasa.
Situația A: Kevin se joacă acasă la Matthew. Matthew merge în baie și revine în cameră cu o sticlă care conține un lichid roșu.
- Iată, spune Matthew. Acest lichid are un gust foarte bun. Încearcă și tu!
Cum ar putea Kevin să-i răspundă lui Matthew, pentru a se menține în siguranță?






























































   78   79   80   81   82