Page 81 - Demo
P. 81

  Situația B: Doctorul lui Jeff i-a dat un inhalator pe bază de medicamente pentru a respira mai bine. Într-o zi, Rita vine la școală răcită. Jeff îi oferă inhalatorul lui.
- Folosește inhalatorul meu! Te va ajuta să te simți mai bine.
Cum ar putea Rita să-i răspundă lui Jeff, pentru a se menține în siguranță? Situația C: Tatăl lui Jessie ia niște medicamente pentru o infecție a urechilor. Într-o dimineață, Jessie se trezește cu durere de urechi. Jessie știe unde ține tatăl ei medicamentele pentru urechi.
Ce trebuie să facă Jessie pentru a se menține în siguranță?
Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat niște reguli referitoare la siguranța lor în preajma medicamentelor.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 73
     4.4 Reflecție ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să fii în siguranță în jurul medicamentelor.
  Care este regula numărul 1 pentru a fi în siguranță în jurul medicamentelor?
Ce crezi despre ideea de a cere unui adult de încredere să te ajute când vine vorba de medicamente?
Care sunt modalitățile de a te menține sănătos fără a apela la medicamente?
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
    Ce?
Și ce dacă? Și acum?
Care este regula numărul 1, pentru a fi în siguranţă în preajma medicamentelor?
Ce crezi despre ideea de a cere unui adult de încredere să te ajute, când vine vorba de medicamente?
Care sunt modalităţile de a te menţine sănătos fără a apela la medicamente?
Lecția 4 73
  Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 74
   A
ETAPA DE APLICARE
3 MINUTE
Aplicare În această săptămână, citește povestea lui Mariko apoi, răspunde la întrebări. Gândește-te la Mariko și la
deciziile bune pe care le ia.
Deciziile bune ale lui Mariko
Vine autobuzul școlii. Tatăl lui Mariko îi spune:
- Nu uita să gândești înainte să acționezi!
La școală, Mariko vede o sticluță pe
jos. Prietenii ei vor să deschidă sticluța
să vadă dacă sunt bombonele în ea.
Mariko spune:
- Nu, s-ar putea să fie medicamente.
Hai să-l întrebăm pe profesorul nostru
ce să facem.
Profesorul spune:
- Mariko, ai luat o decizie bună. Acestea sunt medicamentele cuiva. Aceste pastile pot să-ți facă rău.
Profesorul le spune copiilor:
- Dacă nu știți ce este ceva anume, ignorați lucrul respectiv sau cereți ajutor unui adult.
Copiii repetă regulile de siguranță în preajma medicamentelor.
Mai târziu, la cină, Mariko îi spune tatălui ce s-a întâmplat la școală. Apoi zâmbește și îi spune tatălui:
- Mă bucur că m-am gândit înainte să acționez.
De ce profesorul lui Mariko a spus că aceasta a luat o decizie bună?
Ce sfat îi dă profesorul lui Mariko pentru a-l urma în viitor?
74 Capitolul 4
DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să creeze etichete pentru locurile unde sunt păstrate medicamentele acasă, pentru a aminti tuturor regula de siguranță
în preajma medicamentelor. Etichetele ar trebui să conțină atât imagini, cât și text reprezentând pericolele folosirii inadecvate a medicamentelor, precum și exemple de modalități adecvate de utilizare a acestora (cu ajutorul unui adult de încredere).
Gândește-te!
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să facă o listă de indispoziții comune pe care le-au avut, cum ar fi alergii, dureri de cap, dureri de stomac, dureri de gât, dureri de urechi sau oboseală. Cereți copiilor ca, lângă fiecare indispoziție semnalată, să deseneze o imagine a unei activități pe care ar putea să o facă pentru a se simți mai bine fără să folosească medicamente.
   Invitați copiii să citească „Decizia lui Mariko”, pe parcursul săptămânii viitoare. Cereți-le să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Evaluați prin activitatea de exemplificare modul în care elevii înțeleg regulile de siguranță în preajma medicamentelor.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați Jurnalul elevului, pentru a evalua abilitatea copiilor de a identifica adulți de încredere care îi pot ajuta pe ei și pe alți copii în legătură cu administrarea medicamentelor. Evaluați în ce măsură au înțeles copiii decizia importantă luată de Mariko, verificând răspunsurile la întrebările de pe pagina Aplicare.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
© Doreen Mulryan.
EVALUARE
                   Creeazã un afiș!
CONSOLIDARE
Creeazã etichete!
ETAPA DE APLICARE. Încurajați copiii să se gândească la o activitate care îi face să se simtă mai bine când se simt indispuși și să facă un afiș pe care să-l împărtășească cu alții. Expuneți afișele în școală, sub titlul „Modalități de a ne menține sănătoși”.
Creeazã un cântec!
ETAPA DE APLICARE. Împărțiți copiii în grupuri, folosind o strategie creativă de grupare. Încurajați grupurile să creeze un cântec original, pe o melodie pe care o cunosc bine, care să transmită modalități de a ne menține în siguranță în preajma medicamentelor. Cântecele trebuie să conțină regula de folosire a medicamentelor (luarea medicamentelor doar de la adulți de încredere) și să încurajeze lumea să exerseze obiceiuri sănătoase, pentru a se menține sănătoși.
Lecţia 4 81































   79   80   81   82   83