Page 82 - Demo
P. 82

 SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
  4.5 SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
D
Săevitămsubstanțeleotrăvitoare și pe cele necunoscute!
Copiii pot lua decizii sănătoase în ceea ce privește consumul de medicamente și de alcool, atunci când înțeleg pericolele asociate cu produsele casnice și știu ce atitudine să aibă în legătură cu acestea. Copiii știu cum să ceară ajutorul în caz de intoxicare/otrăvire, învățând cum să dea un telefon de urgență.
ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
    COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
    Începeți lecția prin a spune copiilor că astăzi vor folosi abilitatea de analiză a situației, pentru a învăța cum să-și dea seama dacă ceva este dăunător și le poate face rău. Vor afla că, uneori, există în casă lucruri care par a fi bune să fie mâncate, atinse sau mirosite, dar care, de fapt, sunt otrăvitoare. Acest lucru înseamnă că produsele în cauză le pot face rău, dacă sunt folosite neadecvat.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.5.1. Invitați copiii să se întoarcă spre un partener și să se gândească la modalități în care fiecare dintre aceste produse pot fi periculoase, dacă sunt folosite neadecvat.
ÎNTREBAȚI:
• Pare acest produs periculos?
• Ce s-ar putea întâmpla dacă acest produs ar ajunge pe mâinile voastre, în ochi sau în gură?
• Ce s-ar putea întâmpla dacă cineva de vârsta voastră ar găsi acest produs?
Subliniați faptul că multe produse dăunătoare se găsesc în cutii sau sticle frumoase, pentru a determina oamenii să le cumpere. Totuși, acest lucru nu schimbă faptul că ele sunt dăunătoare dacă sunt folosite pentru alte scopuri, decât cele pentru care au fost create.
ÎNTREBAȚI: Ce ar trebui să faceți, dacă nu știți când un produs e dăunător sau nu?
Spuneți-le copiilor că cea mai bună modalitate să se ferească de pericolele produselor casnice este să nu se atingă de ele. Explicați că acum este timpul să vorbiți despre luarea deciziilor corecte, în ceea ce privește produsele casnice.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Introduceți noțiunea de alegeri sigure în privința produselor
casnice
Subliniați faptul că produsele casnice, deși periculoase când sunt folosite incorect, pot fi folositoare în tot felul de situații, cum ar fi la curățenie, la exterminarea gândacilor, la zugrăvit.
Explicați-le că deși este adevărat că aceste produse sunt folositoare, atunci când sunt folosite corect, ele pot fi dăunătoare pentru corpul nostru, atunci când sunt folosite incorect. Spuneți-le copiilor că multe dintre aceste produse (produsele de curățenie sau cele pentru gândaci) pot cauza arsuri de ochi și piele, pot dăuna plămânilor sau pot chiar cauza moartea, dacă sunt folosite incorect.
Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
    4.5.1
  Cum vă vor afecta aceste produse, dacă nu le folosiți corect?
                            © astrall232. © EasyBuy4u. © homeworks255. © Lori N Skeen. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
   ABILITĂȚI: analiza situației, identificarea problemei, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.5.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Telefoane mobile care nu mai funcţionează sau de jucărie
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E perechi A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ recunoaște produse casnice care pot fi periculoase și vor numi două reguli de a evita substanţele otrăvitoare;
✔ demonstra cum să dea telefon la serviciul de urgenţă;
✔ sugera comportamente de siguranţă în preajma substanţelor otrăvitoare.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, copiii au învăţat cum să ia decizii și au înţeles faptul că deciziile pot fi folositoare sau dăunătoare.
  ANUL ACESTA, copiii învaţă cum să fie în siguranţă în preajma substanţelor otrăvitoare de
acasă și cum să primească ajutor imediat în situaţii de urgenţă.
 ANUL VIITOR, copiii vor identifica deciziile pe care le iau și vor recunoaște oamenii care îi ajută să ia deciziile respective.
82 Capitolul 4
  Activitate de descoperire
     




















































   80   81   82   83   84