Page 84 - Demo
P. 84
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 76
Copiii exersează cum să facă alegeri sigure
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma perechi. Spuneți-le că găsesc cinci scenarii care implică produse casnice, pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Citiți scenariile cu voce tare și atribuiți câte unul fiecărei perechi. Invitați copiii să lucreze împreună cu partenerii, pentru a face un joc de rol în care să apeleze numărul de urgență, folosind un telefon deconectat.
Încurajați copiii să se ajute unul pe altul, pentru a se asigura că partenerii lor urmează toți pașii necesari apelului de urgență. Rezumați lecția, spunând copiilor că acum știu câteva modalități de a face alegeri sigure în legătură cu produsele casnice.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Reflecție
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat
în această lecție despre alegeri bune în ce privește produsele casnice.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
76 Capitolul 4
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Care este regula numărul 1, atunci când e vorba de produsele casnice? Ce crezi despre ce ai învăţat în legătură cu produsele casnice?
Cum poţi ajuta pe cineva care s-a intoxicat/otrăvit?
Care este regula numărul 1 atunci când e vorba de produsele casnice?
Ce crezi despre ce ai învățat în legătură cu produsele casnice?
Cum poți ajuta pe cineva care s-a intoxicat/otrăvit?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 77
Aplicare IÎn tuhremănteoxatre2le42h4oudrse, ofirlle,oucotmthpilsetepazgăe awcietahstaă fpaamginlyă mcuemunbemr. eTmhbenrucualt fiatmoiulieti. aAnpdoipldaecceupiteanze-aor șyi oluipreșpteh-oone.
A
ETAPA DE APLICARE
3 MINUTE
lângă telefonul fix de acasă.
Cum să obții ajutorul în caz de urgență
Numele și prenumele: Adresa:
Numărul de telefon: Număr urgență:
De reținut în cazul apelului de urgență:
• Rămâi calm și formează numărul de urgență 112.
• Spune clar operatorului: „Aceasta este o urgență!”
• Spune numele tău, adresa și numărul de telefon.
• Spune ce s-a întâmplat.
• Ascultă ce spune operatorul și rămâi la telefon până când ți se spune să închizi telefonul.
Amintiți-le copiilor că numărul 112 este doar pentru urgențe. Încurajați-i să se gândească la situații care ar putea constitui o urgență și la situații care nu ar avea nevoie de asistență de urgență. Cereți-le ca, pe parcursul următoarelor 24 de ore, să completeze activitatea „Cum să obținem ajutor în caz de urgență?” de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați perechile în timp ce fac joc de rol pentru scenariile oferite. Observați dacă elevii pot înțelege importanța faptului de a sta departe de produsele casnice și dacă pot urma eficient pașii procesului de a suna la serviciul de urgență.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Asigurați-vă că elevii au completat informațiile pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Întrebați-i dacă se simt confortabil în legătură cu ce au de făcut în caz de urgență.
© NickyBlade.
FPO
Lecția 5 77
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Creeazã un afiș!
CONSOLIDARE
Joacã o scenetã! DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să se gândească la o situație în care trebuie să sune la 112 și să prezinte o scurtă scenetă prin care să exemplifice situația și cuvintele folosite, pentru a spune operatorului ce s-a întâmplat.
Creeazã etichete!
ETAPADEAPLICARE. Invitațicopiiisădesenezeșisăcolorezeetichetede avertizare pentru produse casnice potențial periculoase, pe care copiii mai mici pot să le identifice și să le înțeleagă. Sfătuiți-i ca desenele lor să îndice în mod explicit pericolul în cazul consumării, mirosirii sau atingerii acestor produse și să includă un număr de telefon al părinților sau al fraților/surorilor pentru a fi anunțați în caz de intoxicare/otrăvire.
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să creeze un afiș care să reprezinte pașii care trebuie urmați pentru a da un telefon de urgență. Încurajați copiii să ilustreze vizual o situație de urgență și să arate/eticheteze clar fiecare pas al procesului de a cere ajutorul.
Creeazã un cântec!
ETAPADEAPLICARE. Invitațigrupurimicisăcreezeuncântecoriginalcare să-i învețe pe alții cele două reguli de siguranță în preajma produselor casnice care ar putea fi otrăvitoare. Versurile cântecului trebuie să transmită mesajul că aceste produse nu sunt menite a fi utilizate de copiii și, de asemenea, trebuie să ilustreze modul în care cer ajutorul în caz de urgență.
84 Capitolul 4

