Page 86 - Demo
P. 86

  Conexiunea cu comunitatea
Încurajați copiii să se gândească la 1-2 sfaturi de a se menține sănătoși pe care le pot împărtăși cu alți copii la școală. Cereți-le să scrie câte un sfat diferit în fiecare dimineață, cum ar fi „Nu uita să mănânci un fruct astăzi!”
Conexiunea cu familia
Invitați copiii să discute cu membrii familiei despre modalități prin care sarcinile zilnice de acasă îi pot ajuta să se mențină sănătoși. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cum să creăm obiceiuri sănătoase în familie.
Aplicații interdisciplinare
ARTE. Invitați fiecare copil să stea culcat pe o coală de flipchart, în diferite poziții, cum ar fi cu brațele ridicate, un picior ridicat, mâinile întinse etc. Trasați forma lor pe hârtie. Apoi, copiii pot colora și decupa imaginile create la scară mare. Expuneți-le în clasă pentru a vedea copiii „în acțiune”.
EDUCAȚIE FIZICĂ. Invitați copiii să fie activi, cerându-le să se miște pe o melodie sau pe un anumit ritm. Când opriți melodia, cereți unui copil să spună cu voce tare o modalitate prin care ne menținem sănătoși. Continuați melodia, cât timp cât există voluntari care să menționeze modalități de a ne menține sănătoși.
Exemplificați modalități de a ne menține sănătoși
Dați-le copiilor o jumătate de coală verde și o jumătate de coală roșie. Explicați-le că ei vor decide dacă o acțiune este o alegere bună sau nu. Le veți citi câteva propoziții și, dacă cred că acțiunea este o alegere corectă, invitați-i să ridice coala verde, pentru că, exact ca la semafor, verdele permite trecerea. Dacă ei cred că acțiunea este o alegere negativă, invitați-i să ridice coala roșie, pentru că le amintește de semnul „stop” (a se opri).
SPUNEȚI: Vă spălați dinții dimineața și seara. (Acordați copiilor timp să răspundă. Copiii ar trebui să ridice coala verde.) Spălarea dinților dimineața și seara ajută la menținerea dinților și a gingiilor în stare sănătoasă.
SPUNEȚI: Stați până seara târziu și vă uitați la televizor. (Acordați-le copiilor timp să răspundă. Copiii ar trebui să ridice coala roșie.) Această acțiune este adeseori nesănătoasă. Trebuie să dormiți destul, încât corpul vostru să se odihnească.
SPUNEȚI: Vă spălați pe mâini după ce ați folosit toaleta. (Acordați-le copiilor timp să răspundă. Copiii ar trebui să ridice coala verde.) Acest lucru împiedică răspândirea bacteriilor și îmbolnăvirea voastră.
SPUNEȚI: Vă dați cu bicicleta în parc, purtând casca de protecție. (Acordați-le copiilor timp să răspundă. Copiii ar trebui să ridice coala verde.) Această acțiune este o modalitate minunată de a fi activ, iar purtarea căștii de protecție vă protejează zona capului de lovituri.
SPUNEȚI: Mâncați cereale și fructe la micul dejun. (Acordați-le copiilor timp să răspundă. Copiii ar trebui să ridice coala verde.) Un mic dejun sănătos vă alimentează corpul cu energie pentru întreaga zi.
   E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Desenul mural al sănătății
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Invitați copiii să se gândească la o activitate sănătoasă pe care o pot face singuri, fără să li se amintească de către cineva. Încurajați-i să se deseneze pe ei înșiși făcând activitatea respectivă, pe pagina Exersare din Jurnalul elevului.
Explicați că vor crea un desen mural al clasei, care va înfățișa activitățile sănătoase pe care fiecare dintre ei le-au desenat în Jurnalul elevului. Fiecare copil va primi o coală de hârtie, creioane, carioci și creioane colorate. Amintiți Regulile stabilite de comun acord relevante pentru această activitate și atribuiți roluri de grup.
Copiii exersează crearea desenului mural al sănătății
Încurajați copiii să scrie un titlu sub desen, care să se refere la activitatea sănătoasă desenată. După ce copiii au terminat, adunați desenele și lipiți-le unele de altele pentru a forma un desen mural al clasei.
Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat despre activități sănătoase pe care le pot face în fiecare zi.
 86 Capitolul 4












































































   84   85   86   87   88