Page 87 - Demo
P. 87

  Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 3 MINUTE
Invitați copiii să completeze tabelul de îngrijire personală de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Cereți-le să se gândească la importanța fiecărei activități listate
în tabel. Apoi cereți-le să fie responsabili în privința sănătății lor și încurajați-i să reflecteze asupra impactului pozitiv pe care aceste acțiuni le au asupra sănătății lor.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți desenele pentru a evalua cât de bine au înțeles copiii importanța activităților sănătoase. Ei ar trebuie să poată vizualiza o activitate sănătoasă pe care o pot face și să înțeleagă semnificația activității respective.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Folosiți Jurnalul elevului, pentru a evalua dacă aceștia au înțeles semnificația ideii de a fi sănătos. Copiii ar trebui
să poată completa eficient tabelul de îngrijire personală. Evaluați modul în care ei conștientizează efectul major pe care-l au acțiunile sănătoase asupra menținerii stării de sănătate.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 79
    Reflecție
Ce activități poți face pentru a fi sănătos?
Ce persoane crezi că te pot ajuta să fii sănătos?
Ce motive poți să menționezi când ești întrebat de ce vrei să te menții sănătos?
Lecția 6 79
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să te menții sănătos.
       Ce?
 Ce activităţi poţi face, pentru a fi sănătos?
 Și ce dacă?
 Ce persoane crezi că te pot ajuta să fii sănătos?
 Și acum?
Ce motive poţi să menţionezi, când ești întrebat de ce vrei să te menţii sănătos?
      Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 80
    Aplicare În această săptămână, completeză tabelul de îngrijire personală de mai jos. Apoi reflectează asupra experiențelor
tale. Gândește-te la ceea ce faci pentru a te menține sănătos și cum te simți în această privință.
Ce activități ai făcut pentru a fi sănătos?
80 Capitolul 4
 Spălarea dinților dimineața și seara
                        Mese sănătoase
     Joc activ și exercițiu fizic
     Duș/baie
     Odihnă
                               Creeazã afișe!
CONSOLIDARE
Creeazã un labirint!
DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să creeze afișe care să conțină desene sau imagini ale activităților pe care le pot face pentru a se menține sănătoși (exercițiu fizic, dietă sănătoasă, igienă personală). Încurajați copiii să folosească materiale din clasă (sfoară, perforator, agrafe de birou etc.), pentru a atârna afișele din tavan.
Creeazã o rețea!
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să creeze o rețea de oameni pe care îi cunosc și care îi ajută să facă alegeri sănătoase. Rețelele trebuie să includă numele fiecărei persoane, relația acesteia cu copilul și o imagine a felului în care persoanele respective îi pot ajuta pe copii, când aceștia au nevoie. De exemplu: un copil ar putea menționa asistenta medicală a școlii ca adult de încredere și ar putea desena o imagine în care asistenta îi dă copilului un pachet de gheață pentru julitura din genunchi.
ETAPA DE APLICARE. Formați perechi folosind o strategie creativă de grupare. Dați fiecărei perechi o coală de hârtie și un creion. Invitați perechile să creeze un labirint de obiceiuri sănătoase. Spuneți-le să creeze un traseu de opțiuni sănătoase care să ghideze pe cineva spre centrul labirintului. Copiii pot desena imagini ale obiceiurilor atât sănătoase, cât și nesănătoase pentru a ghida pe cineva prin labirint. După ce au terminat, permiteți copiilor să facă schimb de labirinturi.
Creeazã o broșurã a sãnãtãții!
ETAPA DE APLICARE. Invitați grupurile să lucreze împreună, pentru a crea
o broșură cu activități sănătoase, care să cuprindă imagini ale unor activități pe care copiii le pot face (exercițiu fizic, dietă sănătoasă, igienă personală). Încurajați copiii să împărtășească broșurile unii cu alții.
Lecţia 6 87
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

















































   85   86   87   88   89