Page 85 - Demo
P. 85

   SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
4.6 Săneasumămresponsabili- tatea în privința sănătății!
      SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITATE: rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.6.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q, hârtie cartonată roșie și verde
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/grupuri mici C toată clasa E individual A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ explica ce înseamnă să se menţină „sănătoși”;
✔ menţiona adulţii care îi ajută să se menţină sănătoși și vor descrie unele modalităţi prin care adulţii respectivi îi ajută;
✔ menţiona și demonstra modalităţi de a se menţine sănătoși.
           PROGRESUL Abilităților
Copiii pot face alegeri înțelepte în legătură cu ceea ce mănâncă și felul în care-și petrec timpul liber, învățând de la o vârstă fragedă cum să se mențină sănătoși. Luarea deciziilor corecte ajută copiii să-și dezvolte obiceiuri bune care durează pe tot parcursul vieții.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua să învețe cum să se mențină sănătoși și să folosească abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor, pentru a face alegerile corecte. Vor învăța mai multe despre adulții de încredere și despre cele mai bune modalități de a cere ajutorul, atunci când au nevoie. Prefaceți-vă că ursulețul Q vă șoptește la ureche. Spuneți-le copiilor că ursulețul Q a auzit oameni vorbind despre modalitățile de a se menține sănătoși și vrea să știe ce fac oamenii în această privință.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.6.1. Invitați copiii să folosească rețeaua de cuvinte pentru a-i spune ursulețului Q cum să se mențină sănătos.
ÎNTREBAȚI: Care sunt lucrurile pe care oamenii le fac pentru a se menține sănătoși?
Răspunsurile pot include: periajul dinților, exercițiul fizic, consumul de fructe și legume, vitamine și spălarea mâinilor.
ÎNTREBAȚI: Care sunt oamenii care vă ajută să vă mențineți sănătoși?
Cereți-le copiilor să se gândească la o persoană care îi ajută să se mențină sănătoși.
Cereți-le copiilor să formeze patru grupuri folosind o strategie creativă de grupare și
să exemplifice prin gesturi câteva modalități de a se menține sănătoși. Amintiți-le de oamenii menționați la Lecția 4. Haideți să vedem care sunt modalitățile de a ne menține sănătoși!
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Introduceți activitatea care ilustrează modalități de a ne
menține sănătoși
Explicați că putem să ne menținem sănătoși dacă facem alegerile corecte acum și tot restul vieții.
SPUNEȚI: Pentru a ne menține sănătoși, trebuie să facem alegerile corecte
în mod constant. De exemplu, dacă vă spălați dinții doar marțea, dinții vor deveni murdari pe parcursul săptămânii (și vă va mirosi gura). Este important să avem obiceiuri sănătoase în fiecare zi, cum ar fi să dormim îndeajuns și să mâncăm fructe și legume. Chiar și jocul în parc este exercițiu fizic.
ÎNTREBAȚI: Care sunt modalitățile distractive de vă menține sănătoși?
Cereți-le copiilor să apeleze la Proiectabilul 4.6.1 dacă sunt nesiguri de modalitățile distractive de a se menține sănătoși.
4.6.1
Legătura cu lecția anterioară
 S
S
Să
ă
ăn
n
n
ă
ă
ă
t
t
ta
a
a
t
t
t
e
e
e
ACTIVITEA 1
        Ce faceți că să fiți sănătoși?
                                      © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     Lecţia 6 85
 ANUL TRECUT, copiii au învăţat când și cum să ceară ajutor unui adult de încredere.
 ANUL ACESTA, copiii învaţă
să creeze un desen mural care exprimă modalităţi de a se menţine sănătoși și creează un tabel al preocupării pe care o au faţă de persoana lor.
 ANUL VIITOR, copiii vor exersa evaluarea surselor de informaţie.
Activitate de descoperire
 





























   83   84   85   86   87