Page 79 - Demo
P. 79

   SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
Să folosim corect medicamentele!
Medicamentele salvează vieți și ne ajută să ne simțim mai bine atunci când suntem bolnavi. Totuși, dacă le luăm incorect, ele pot fi foarte periculoase. Copiii trebuie să învețe cât e de important să ceară ajutorul unui adult de încredere atunci când trebuie să ia medicamente.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi este despre abilitatea de a identifica probleme, cunoscând diferitele tipuri de medicamente și modalitățile care ne ajută să ne simțim în siguranță în preajma lor. Cereți-le copiilor să-și amintească de situații când s-au simțit obosiți sau morocănoși, dar nu erau cu adevărat bolnavi, încât să ia medicamente.
ÎNTREBAȚI: Ce ați făcut pentru a vă simți mai bine?
Cereți-le copiilor să împărtășească răspunsurile cu un vecin. Răspunsurile pot include:
• au dormit;
• au băut ceai sau lapte cald;
• au ținut în brațe păturica sau jucăria de pluș preferată;
• au ieșit afară la aer.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.4.1.
Spuneți-le copiilor că știți o poezie specială pe care
vreți să o împărtășiți cu ei, despre modalități prin
care ne putem simți mai bine. Citiți poezia cu voce
tare copiilor. Subliniați faptul că, de cele mai multe
ori, când ne simțim obosiți sau morocănoși, corpul
nostru ne spune că avem nevoie de odihnă. Spuneți-le
copiilor că menținându-ne sănătoși – făcând
exerciții fizice, dormind destul, mâncând sănătos – ne simțim mai bine fără să folosim medicamente. Spuneți-le că astăzi vor învăța niște reguli despre cum să ne menținem în siguranță în preajma medicamentelor.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Introduceți modalitățile prin care putem fi în siguranță în
preajma medicamentelor
Asigurați-vă că elevii știu cât de grave pot fi consecințele atunci când se administrează greșit medicamente. Spuneți-le să menționeze ce s-ar putea întâmpla.
SPUNEȚI: Regula numărul unu de a fi în siguranță în preajma medicamentelor este să le luăm DOAR dacă ne sunt date de un adult de încredere.
Amintiți-le copiilor că la ultima lecție au numit adulți de încredere care îi pot ajuta să se mențină sănătoși. Încurajați copiii să menționeze câteva exemple de adulți de încredere.
SPUNEȚI: Mulți dintre acești adulți de încredere pot să vă ajute să luați medicamente în siguranță. De asemenea, dacă vă simțiți rău sau indispuși din cauza unui medicament pe care l-ați luat, trebuie să-i spuneți imediat unui adult de încredere.
SPUNEȚI: Țineți minte să nu luați NICIODATĂ medicamente fără ajutorul
unui adult de încredere.
  4.4
    COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
SOCIO-EMOȚIONALĂ
 Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: identificarea problemei, analiza situaţiei, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.4.1 ✔ Fișe de informare despre
medicamente
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E perechi A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menţiona modalităţi de a se simţi mai bine fără să ia medicamente;
✔ explica cum medicamentele pot fi de folos dar și dăunătoare;
✔ spune regula pentru a lua medicamente;
✔ demonstra modalităţi de a fi în siguranţă în preajma medicamentelor.
PROGRESUL Abilităților
   Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
       4.4.1
            Când ești bolnav, pe lângă o pastilă Alte lucruri îți pot veni în ajutor.
În patul tău un somn lin și ușor, Pe-afară o plimbare îți poate fi utilă. Puțin timp singur, mintea să-ți odihnești Sau o îmbrățișare caldă să primești.
        © ktaylorg. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     Lecţia 4 79
 ANUL TRECUT, copiii au
învăţat că medicamentele pot fi folositoare sau dăunătoare și sunt administrate doar de un adult de încredere.
 ANUL ACESTA, copiii exersează cum să răspundă adecvat în situaţii care implică medicamente și descoperă modalităţi de a
se simţi mai bine fără ajutorul medicamentelor.
 ANUL VIITOR, copiii vor da exemple de comportamente negative pe care alţii le sugerează și vor demonstra cum să
spună un NU hotărât acestor comportamente.
Activitate de descoperire
 




































   77   78   79   80   81