Page 76 - Demo
P. 76
SĂNĂTATE ȘI PREVENȚIE
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
4.3 Cumgândim?Cum alegem?
Copiii iau decizii în fiecare zi. Odată ce copiii au determinat dacă o decizie este corectă, ei trebuie să înceapă procesul de luare a deciziilor.
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITATE: responsabilitatea etică
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 4.3.1 ✔ Proiectabilul de conectare 4.3.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E perechi A perechi/grupuri mici
D ETAPA DE DESCOPERI RE
8 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
Spuneți-le copiilor că astăzi vor continua să învețe despre luarea deciziilor corecte, exersând procesul
în doi pași care îi va ajuta să ajungă să ia decizii folositoare. Expuneți Proiectabilul de descoperire 4.3.1. Explicați-le că ursulețul Q vrea să se joace de-a v-ați ascunselea, dar vrea ca elevii să se gândească
la locuri de ascuns pentru el. Amintiți-le copiilor că
ei sunt prietenii de încredere ai ursulețului Q. La fel
cum ei se bazează pe adulții de încredere care le oferă
opțiuni sigure, la fel se bazează și ursulețul Q pe ei
pentru a le oferi idei pentru locurile de ascuns. Invitați voluntari să împărtășească idei în acest sens pentru ursulețul Q și scrieți sugestiile pe tablă.
ÎNTREBAȚI: Cereți-i colegului de lângă voi să vă dea exemple de adulți de încredere, de acasă sau de la școală. Cine vă oferă opțiuni sigure?
Scrieți pe tablă noțiuni generale (mătușă, bunic, verișor), pe măsură ce copiii le menționează. Spuneți-le că astăzi vor învăța modelul Gândește și alege!, model care îi va ajuta în procesul de luare a deciziilor.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că, pentru a-l ajuta pe ursulețul Q să afle locuri bune de ascuns, ei i-au oferit unele opțiuni sigure. Acum ursulețul Q trebuie să se gândească la opțiunile respective și să o aleagă pe cea mai bună.
ÎNTREBAȚI: Ce s-ar putea întâmpla dacă ursulețul Q închide ochii și alege un loc de ascuns fără să se gândească inițial?
Amintiți-le copiilor că, pentru a alege un loc bun de ascuns, ursulețul Q trebuie să se gândească la fiecare opțiune în parte. Acesta este modelul Gândește și alege!
Introduceți modelul Gândește și alege!
Expuneți Proiectabilul de conectare 4.3.2. Spuneți-le copiilor că găsesc proiectabilul în Jurnalul elevului. Folosiți-l pe ursulețul Q ca exemplu, în timp ce explicați cu voce tare modelul Gândește și alege! Puteți folosi locurile de ascuns sugerate de copii în exemplele date.
Modelul Gândește și alege! • Pasul unu: GÂNDEȘTE!
• Gândește-te la fiecare opțiune.
• Gândește-te care dintre opțiuni îți oferă
siguranță, te menține sănătos/sănătoasă și fericit(ă).
4.3.1
Locuri de ascuns pentru ursulețul Q
© Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ numi doi pași ai unui proces simplu de luare a deciziilor;
✔ folosi modelul Gândește și alege! pentru a lua decizii.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au identificat adulţi de încredere care le oferă opţiuni sigure.
ANUL ACESTA, copiii învaţă procesul de luare a deciziilor în doi pași numit Gândește și alege!
4.3.2
Ia decizii înțelepte folosind modelul
Gândește și alege!
Gândește și alege!
Pasul unu: GÂNDEȘTE! Pasul doi: ALEGE!
Gândește și alege!, Gândește și alege! Aceștia sunt pașii pe care-i poți urma. Când ai de ales ceva
Folosește pașii: Gândește și alege!
© JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ANUL VIITOR, copiii vor învăţa procesul de luare a deciziilor în trei pași.
76 Capitolul 4
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

