Page 69 - Demo
P. 69
4
Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 3
Capitolul 5
Capitolul 6
O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
o identificarea problemei; o analiza situației;
o rezolvarea problemei; o responsabilitatea etică.
Capitolul 4
PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Veți avea nevoie de ursulețul Q sau de un alt ursuleț de pluș pe durata întregului capitol.
Lecția 2:
Lecția 3: Lecția 5: Lecția 6:
Coli de flipchart, materiale folosite la ora de arte vizuale*
Proiectabilul „Gândește și alege!” Telefoane de jucărie
Hârtie cartonată de culoare roșie și verde, sfoară, perforator, agrafe de birou, coli de flipchart
Pregătire avansată pentru acest capitol
Faceți referire la fișa de informare despre droguri din resursele digitale LQ pentru a afla mai multe despre droguri, alcool și tutun.
Lecția 1:
Lecția 2: Lecția 4:
Lecția 5: Lecția 7:
Găsiți și printați imagini artistice care înfățișează părți ale corpului în moduri inventive.
Furnizați o versiune a cărții Pagini aurii.*
Aduceți o plantă sau o carte despre plante cu imagini la clasă.* Creați în clasă un colț al învățării despre părțile corpului.*
Tăiați cinci fâșii de coli de flipchart. Găsiți imagini în reviste sau online care reprezintă oameni luând decizii corecte pentru aceeași activitate.*
Adunați broșuri de programe pentru copii sponsorizate de comunitate.*
Invitați asistenta medicală a școlii să le vorbească copiilor despre medicamente.*
Scrieți numele adulților în care copiii au încredere și numele altor persoane pe cartonașe.
Descrieți situații pe cartonașe.*
Găsiți cartea, versiunea video sau audio a poveștii „Hansel și Gretel”.*
Cutia Cu întrebări
Prezentați elevilor Cutia cu întrebări la începutul capitolului și indicați unde se află în
clasă. Spuneți elevilor că, dacă au o întrebare și nu se simt confortabil să o adreseze în clasă, pot să o scrie pe o bucată de hârtie și să o pună în cutie. Explicați că veți răspunde întrebărilor din cutie în timpul orei. Observați că fiecare lecție din acest capitol are simbolul
? Box ca să vă reamintească să răspundeți întrebărilor din Cutia cu întrebări.
4
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
LEAPȘA ÎN CERC . Iată un joc popular în India. Alegeți un copil care să fie „prada” și alt copil care să fie „prădătorul”. Ceilalți copii din clasă stau în cerc,
la distanță de un braț unii de alții, unul spre interior, al doilea spre exterior, al treilea spre interior și tot așa. „Prădătorul” trebuie să rămână mereu în interiorul cercului, în timp ce „prada” se poate mișca atât în interior, cât și în exterior. „Prădătorul” încearcă să atingă „prada”, în timp ce „prada” se mișcă în cerc și
în afara lui, evitând să fie atins de „prădător”. De câte ori „prada” iese în afara cercului, „prădătorul” trebuie să atingă pe cineva care este cu fața spre direcția în care „prada” se mișcă. Persoana respectivă devine „prădător” și se mișcă în interiorul cercului din nou. Când „prada” este prinsă, selectați o nouă „pradă” și un nou „prădător” și începeți din nou jocul.
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
Citiți copiilor următoarea poezie despre luarea deciziilor:
Când decizii trebuie să luăm, Un lucru bine de știut
E cum să acceptăm
Și cum să refuzăm.
Când spui „Nu”
Să se audă bine!
Atunci spune tu
„Asta nu e pentru mine!”
Când spui DA,
Ca să fie clar,
Folosește cuvinte precum „O.K.” Asta sună foarte bine chiar!
Capitolul 4 · Sănătate și prevenție 69
Cap.

