Page 67 - Demo
P. 67
Îmi pasă. Am grijă. Acționez!
• Îmi pasă! – Arată persoanei că ești îngrijorat. Întreabă „Ești ok?”
• Am grijă! – Arată persoanei că-ți pasă ajutându-l/o: discută cu persoana hărțuită pentru a-i distrage atenția de la actul hărțuirii, cere-i să stea cu tine, cere-i să se îndepărteze împreună cu tine de situația de hărțuire în care se află.
• Acționez! – Dacă comportamentul de hărțuire devine amenințător, ajută persoana respectivă să spună unui adult sau spune tu unui adult dacă prietenului/ prietenei tale îi este frică. Include persoana în activitățile tale, invitând-o să stea cu tine sau să joace cu tine.
Spuneți-le copiilor să nu abordeze niciodată direct o persoană care folosește comportamente de hărțuire. În loc să facă acest lucru, ei ar trebui să ajungă la persoana care este hărțuită și să ceară ajutorul unui adult de încredere.
Exemplificați activitatea Îmi pasă. Am grijă. Acționez!
Folosiți marionete sau jucării de pluș pentru a face joc de rol care să ilustreze o situație de hărțuire. Faceți ca una din marionete sau una dintre jucăriile de pluș să folosească metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez! pentru a calma situația și a cere ajutorul.
SPUNEȚI: Folosind aceste marionete, vă voi arăta cum aplicăm metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez! Prietenul nostru de aici pare trist; a fost hărțuit. Prietenul lui a observat lucrul acesta și spune: „Observ că ești supărat pentru că (spuneți numele marionetei) ți-a adresat cuvinte jignitoare. Acest lucru se numește hărțuire și nu este un lucru bun. Vino cu mine! Haide să căutăm un adult. Te voi ajuta!” Prietenul lui îi arată îngrijorarea sa și vrea să-l ajute. Și-a îndepărtat prietenul rănit de situație, invitându-l să meargă împreună să găsească un adult de încredere. I-a oferit ajutorul, fără să se pună pe el însuși în pericol.
Spuneți-le copiilor că poate fi dificil să ajute la oprirea actului de hărțuire. Dacă nu se simt în siguranță, trebuie neapărat să-i spună unui adult.
Conexiunea cu comunitatea
Lucrați împreună pentru a crea o broșură care să conțină Promisiunea anti-hărțuire a clasei, pentru a fi distribuită în școală și în comunitate. Întâlniți-vă cu alte clase pentru a arăta și a compara promisiunile făcute de fiecare clasă.
Conexiunea cu familia
Invitați copiii să împărtășească Promisiunea anti-hărțuire cu familiile lor. Cereți copiilor să lucreze împreună cu membrii familiei pentru a scrie propria lor Promisiune anti-hărțuire. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Promisiunea anti-hărţuire.
Aplicații interdisciplinare
ȘTIINȚE. Cereți-le copiilor să exploreze simțul tactil. În timp ce alții privesc, cereți voluntarilor să atingă lucruri care sunt calde, reci, moi sau tari. Observați expresiile faciale ale copiilor. Explicați că sentimentele sunt exprimate prin expresii faciale la fel ca cele fizice.
ARTELINGVISTICE. Cereți-le copiilor să scrie o listă de cuvinte
care să descrie sentimentele asociate cu expresiile faciale pe care le-au văzut în timpul situațiilor de hărțuire. Cereți-le să decupeze cuvintele, folosind o foarfecă, și să le organizeze conform sentimentelor persoanei care este hărțuită și persoanei care observă actul hărțuirii.
3.7.2 Îmi pasă, Am grijă, Acționez!
• Îmi pasă — Întreabă persoana dacă este bine.
• Îmi pasă —Invită persoana să stea cu tine/să se joace cu tine/ să se alăture grupului tău.
• Am grijă — Cere-i persoanei să se îndepărteze împreună cu tine de locul hărțuirii.
• Am grijă — Cere-i persoanei să spună unui adult de încredere.
• Acționez — Spune unui adult de încredere dacă persoanei în cauză îi este teamă.
• Acționez — Include persoana în activitățile tale în viitor.
© JohannesK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Promisiunea anti-hărțuire
Explicați-le copiilor că vor lucra împreună, pentru a crea o promisiune anti-hărțuire. Apoi, în grupuri mici, vor lucra pentru a crea un afiș, care să conțină promisiunea anti-hărțuire pentru a fi expus în clasă.
Copiii creează materialul numit Promisiunea anti-hărțuire
Lucrați cu clasa întreagă pentru a dezvolta textul afișului de a-i trata pe toți copiii cu respect și asigurați-i că nu vor participa la nicio situație de hărțuire. Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a forma grupuri mici. Cereți fiecărui grup să creeze un afiș, pentru a fi expus în școală. Cereți-le să decoreze afișele și să folosească imagini care să atragă atenția celor care le văd.
Rezumați lecția spunând copiilor că acum cunosc metoda Îmi pasă. Am grijă. Acționez! Expuneți Proiectabilul 3.7.2 în clasă.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Lecţia 7 67
Activitate de conectare

