Page 97 - Demo
P. 97
ÎNTREBAȚI: Ce părere aveți despre utilizarea abilităților, intereselor și talentelor voastre, pentru a face acte de caritate? Cum vă simțiți ajutându-i pe alții?
Rezumați lecția, spunând copiilor că astăzi au învățat că oamenii care arată că le pasă de cei din jur știu cum să-și folosească abilitățile, talentele și interesele.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 88
Reflecție
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cum să-ți folosești abilitățile, interesele și talentele pentru a face acte de bunătate.
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
Ce? Și ce dacă?
Care sunt modalităţile de a face acte de caritate?
Care crezi că sunt abilităţile, interesele sau talentele tale?
Ce acte de caritate îţi propui să faci în viitor, pentru a-ţi folosi abilităţile, interesele sau talentele?
Care sunt modalitățile de a face acte de bunătate?
Care crezi că sunt abilitățile, interesele sau talentele tale?
Ce acte de bunătate crezi că vei face în viitor în care să-ți folosești abilitățile, interesele sau talentele?
A
ETAPA DE APLICARE
2 MINUTE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 89
Aplicare În timpul săptămânii viitoare, caută exemple de acte de bunătate sau servicii de voluntariat acasă, la școală sau în comunitate. Descrie cel puțin două
Și acum?
88 Capitolul 5
Încurajați copiii să identifice acte de caritate/acte de voluntariat acasă și la școală pe parcursul săptămânii viitoare și să folosească pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a nota câte acte au văzut, ce a făcut persoana implicată și gândurile lor în legătură cu actele de caritate. Invitați copiii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Citiți pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a verifica dacă elevii au înțeles semnificația actului de caritate/ voluntariat și impactul acestuia asupra tuturor celor implicați, în special sentimentele legate de acesta.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Actele de caritate/voluntariat văzute și notate demonstrează dacă elevul poate identifica aceleași acte din afara contextului clasei – acasă sau oriunde altundeva, în cadrul comunității școlii.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
exemple.
Act de bunătate/serviciu de voluntariat: Gânduri:
Data:
Oamenii implicați:
Act de bunătate/serviciu de voluntariat: Gânduri:
Data:
Oamenii implicați:
Scrie! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Încurajați-i pe copii să creeze povești bazate pe propriile abilități și talente. Fiecare copil scrie despre cum poate să-și folosească talentele pentru a-i ajuta pe alții. Încurajați-i să menționeze exemple concrete și sentimentele lor și ale oamenilor pe care îi ajută în poveste.
Citește!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să citească povestea unui membru al familiei. Invitați-i să discute cu acesta despre modalități de aplicare a unor aspecte din poveste în viața reală.
Creeazã un plan!
Lecția 2 89
DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Împreună cu o clasă de a IV-a, care învață, de asemenea, despre acte de voluntariat, cereți copiilor să creeze un mic plan pentru un act de caritate sub ghidarea mentorilor din clasa a IV-a. De exemplu, copiii ar putea veni la școală mai devreme și ar putea oferi abțibilduri primilor elevi care sosesc la școală sau ar putea să ajute la curățenie în cantină, după masa de prânz.
Pune în practicã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să pună în practică actul de caritate și să reflecteze asupra experienței lor, creând propriile lor versiuni artistice pentru a le împărtăși cu clasa.
Lecţia 2 97

