Page 99 - Demo
P. 99
• crește nivelul de conștientizare a problemelor sociale; • mobilizează copiii;
• oferă copiilor oportunitatea de a-și folosi o abilitate.
Exemplificați activitatea învățare prin servicii în folosul
comunității
Cereți-le copiilor să stea într-un semicerc. Spuneți-le că vor interpreta un joc în care vor identifica unele nevoi ale școlii și vor recapitula câteva lucruri pe care le pot învăța prin servicii în folosul comunității. Invitați un copil voluntar pentru a vă ajuta să demonstrați. Dați-i o minge voluntarului și cereți-i să vă arunce mingea înapoi.
SPUNEȚI: Prima dată, voi identifica o nevoie a școlii. Sunt mulți copii aici, dimineața devreme, înainte de începerea cursurilor. Ar fi drăguț să facem ceva pentru a le umple timpul până la începerea cursurilor, pentru că cei afectați sunt copiii, părinții și profesorii și asta înseamnă o grămadă de oameni!
Clarificați faptul că v-ați gândit prima dată la o zonă care are nevoi și v-a venit o idee pe care ați putea-o transforma într-un serviciu în folosul comunității. Spuneți-le că puteți învăța ceva din activitatea de citire cu copiii pe care o faceți dimineața.
SPUNEȚI: Pot învăța calitatea de a fi responsabil din acest serviciu, pentru că va trebui să-mi dedic și să-mi planific timpul dimineața. S-ar putea chiar să-i cunosc mai bine pe copiii care vin devreme la școală.
Invitați trei voluntari să exerseze. Introduceți câteva exemple, dar încurajați copiii să se gândească la exemple specifice din viața lor școlară. Aruncați mingea primului voluntar și cereți-i să identifice o nevoie din cadrul școlii. Apoi, aruncați mingea celui de-al doilea voluntar și întrebați-l/o cine beneficiază de pe urma rezolvării nevoii respective. Aruncați mingea celui de-al treilea voluntar
și cereți-i să menționeze ceva ce poate fi învățat de pe urma rezolvării nevoii identificate.
Conexiunea cu comunitatea
Explicați-le copiilor că actele de voluntariat pot avea loc în fiecare zi, sub o formă sau alta. Invitați copiii să se plimbe prin școală sau în comunitate, împreună cu un adult de încredere, și să caute exemple de acest gen. Cereți-le copiilor să discute tipurile de acte de voluntariat pe care le văd.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Servicii în folosul comunităţii și cereți-le copiilor să discute cu membrii familiei despre ce se poate învăța din proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le să discute, de asemenea, nevoile școlii și ale comunității, precum și idei de proiecte pentru servicii în folosul comunității, care pot fi realizate pentru nevoile respective.
Aplicații
interdisciplinare
ARTEVIZUALE. Invitați-ipecopii
să creeze un afiș pentru clasele pregătitoare, despre importanța serviciului în folosul comunității. Încurajați-i să fie creativi și să folosească diverse culori. Explicați că elaborarea acestui afiș este un act de serviciu în folosul comunității. Apoi, întrebați-i ce au învățat din schimbul de informații pe care l-au avut cu copiii clasei pregătitoare.
ȘTIINȚE. Explorațiimpactulreciclării asupra ecosistemului nostru. Invitați copiii să se documenteze cum se poate transforma o sticlă sau un cauciuc reciclat și impactul asupra mediului înconjurător. Întrebați-i dacă există
vreo legătură între o persoană care reciclează și o persoană care face un act de voluntariat, precum și impactul acestora asupra altor persoane. Cereți-le copiilor să facă fluturași care să conțină informațiile aflate despre reciclare și să le expună deasupra coșurilor de gunoi din cantină.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Nevoile clasei
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Spuneți-le copiilor să se gândească la nevoile clasei, identificând cine este afectat de nevoile respective și ce pot învăța de pe urma rezolvării acestor nevoi.
Copiii exersează identificarea nevoilor clasei
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în perechi. Scrieți următoarele întrebări pe tablă și citiți-le cu voce tare:
• Care sunt nevoile sau problemele comune în clasa mea?
• Cine este afectat de aceste nevoi sau probleme?
• Ce pot învăța de pe urma serviciului în folosul clasei mele?
Invitați perechile să discute fiecare întrebare (2-3 minute/întrebare). Pe măsură ce copiii lucrează, alăturați-vă fiecărei perechi, pentru a ajuta la procesul de menționare a nevoilor, a oferi sprijin și încurajare. După ce copiii au terminat, invitați voluntari
să expună clasei nevoile identificate. Întrebați copiii dacă s-au gândit la nevoi care nu au fost scrise și apoi adăugați-le pe tablă. Permiteți-le câtorva voluntari să numească servicii în folosul clasei, pe care le-au discutat cu partenerii. Spuneți-le copiilor că vor folosi informațiile discutate și vor menționa și alte idei pentru servicii în folosul clasei, în ultima parte a lecției și în lecția următoare. Rezumați lecția, spunând copiilor că acum au o idee despre ce pot face pentru alții, în timp ce învață lucruri noi.
Lecţia 3 99

