Page 101 - Demo
P. 101
POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Pe locuri!
Dezvoltarea relațiilor pozitive presupune menționarea și discutarea ideilor, precum și colaborarea ca proces de a ajunge la un consens. Evaluarea intereselor, fezabilitatea și evaluarea beneficiilor acestor idei încurajează procesul de luarea a deciziilor în mod responsabil.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
PLANIFICARE ȘI PREGĂTIRE. Amintiți-le copiilor că, în lecția anterioară, au discutat nevoile altora, care ar putea fi rezolvate printr-un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le că astăzi vor folosi abilitatea de analiză a situației, pentru a alege un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le copiilor să recapituleze pagina Aplicare de la Lecția 3 din Jurnalul elevului. Cereți voluntarilor
să spună în fața clasei nevoile menționate. Asigurați-vă că ideile sunt adecvate, că se încadrează în normele școlii și că există resurse pentru proiecte. Notați ideile pe tablă și mulțumiți-le voluntarilor. În cazul ideilor care nu au fost scrise, subliniați faptul că elevii au sugerat multe idei bune de proiecte și explicați motivele pentru care nu au fost incluse pe listă: unele dintre ele ar putea necesita fonduri, permisiune pe care nu ați putea-o obține sau ar necesita prea mult timp. Încercați să nu eliminați dumneavoastră prea multe idei pentru ca elevii să exerseze abilitatea de analiză a situației și să elimine ei înșiși ideile necorespunzătoare. Copiii trebuie să aleagă din ideile scrise pe tablă. Invitați voluntari să împărtășească cu clasa orice nedumeriri, întrebări sau idei suplimentare pe care le-au discutat în cadrul familiei. Luați notițe, dacă e nevoie.
SPUNEȚI: Ce vom face cu aceste idei? Amintiți-vă că un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității este un proiect care ne ajută să învățăm, furnizând un serviciu altor oameni. Acest lucru înseamnă că, în timp ce ajutăm oamenii, noi dobândim cunoștințe.
Explicați-le copiilor că ei beneficiază de pe urma acestor proiecte, învățând despre valoarea serviciilor în folosul comunității, învățând noi informații și abilități, exersând abilitățile dobândite deja, dezvoltând relații și trăind un sentiment de împlinire.
ÎNTREBAȚI: Care sunt beneficiile participării la un astfel de proiect?
Confirmați că aceste proiecte în folosul comunității sunt benefice atât pentru cei din jur, cât și pentru cei care le realizează. Spuneți-le copiilor că vor discuta beneficiile și obstacolele proiectelor și vor alege proiectul potrivit pe baza interesului, a abilităților clasei și a nevoii comunității.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Asigurați-vă că recapitulați caracteristicile învățării prin servicii în folosul comunității
5.4
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: analiza situației,
a da/a cere ajutorul, identificarea problemei, comunicarea, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.4.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C grupuri mici E grupuri mici A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica obstacole posibile pentru proiectele de învățare prin servicii
în folosul comunității pentru a determina care dintre ele pot fi realizate;
✔ alege cel mai bun proiect bazat pe interese, nevoi și eficacitate.
PROGRESUL Abilităților
din Ghidul universal al programului și discutați orice probleme posibile cu administratorii școlii, în legătură cu acest proiect. Apoi întrebați copiii:
ÎNTREBAȚI: Cum abordăm procesul de a alege individual și ca grup? Explicați că în această lecție copiii vor discuta mai
multe idei, dar vor alege una singură.
Introduceți activitatea de discutare a ideilor pentru proiect
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.4.1 – Cum alegem? Atrageți atenția asupra primei coloane și notați ideile de proiect de la etapa de Descoperire.
8 MINUTE
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
5.4.1 Cum alegem?
Folosiți următorul tabel pentru a menționa idei posibile de proiect, de ce
vă plac și ce obstacole ați putea întâmpina în realizarea fiecărui proiect.
hannesK. © 2015 Lions Clubs International Fo reserved.
Idee de proiect
Interes
Obstacole
FPO BKGD
Lecţia 4 101
©Jo undation. All rights
ANUL TRECUT, copiii au ales un proiect pe termen scurt.
ANUL ACESTA, copiii lucrează împreună pentru a discuta idei pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității și ajung la un consens în privinţa unei idei de proiect.
ANUL VIITOR, copiii vor evalua idei pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității și vor alege o idee de proiect.
Activitate de conectare

