Page 103 - Demo
P. 103

    Încurajați copiii ca, pe rând, fiecare să-și exprime părerea. Asigurați-vă că își
folosesc abilitățile de ascultare și își amintesc Regulile stabilite de comun acord. După ce grupurile au discutat argumentele pro și contra pentru ideile de proiect, cereți Secretarului din fiecare grup să prezinte clasei ideile grupului. Apoi, cereți clasei să aleagă ideea de proiect cea mai potrivită. Spuneți-le copiilor că această lecție și lecția anterioară îi implică pe copii în procesul de alegere a unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, bazat pe nevoi reale, precum și pe talentele, abilitățile și interesele clasei. Spuneți-le copiilor să ridice degetul mare în sus dacă toată lumea este de acord cu ideea de proiect aleasă.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 93
    5.4Reflecție
ABILITĂȚI: comunicarea, a ajuta/a cere ajutorul, identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre argumentele pro și contra pentru ideile de proiect.
  Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
     Ce? Și ce dacă? Și acum?
Ce trebuie să iei în considerare atunci când trebuie să iei o decizie?
Ce crezi despre modalitatea grupului de a cântări avantajele și dezavantajele în legătură cu ideile de proiect?
Care este cel mai important beneficiu al ideii grupului tău?
Ce trebuie să iei în considerare atunci când ești nevoit să iei o decizie?
Ce crezi despre modalitatea grupului de a cântări avantajele și dezavantajele în legătură cu ideile de proiect?
Care este cel mai important beneficiu al ideii grupului tău?
Lecția 4 93
  A ETAPA DE APLICARE
Invitați copiii ca, în următoarele 24 de ore, să completeze pagina Aplicare din
Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați copiii pe măsură ce discută ideile, pentru a evalua cât de bine lucrează împreună în grup și cum analizează argumentele pro și contra pentru ideile lor de proiect în procesul de luare a deciziilor. Verificați răspunsurile copiilor de pe pagina Reflecție din Jurnalul elevului, pentru a evalua înțelegerea obstacolelor, interacțiunea în cadrul grupului și beneficiile învățării prin servicii în folosul comunității.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua în ce măsură au înțeles copiii scopurile proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, inclusiv obstacolele și beneficiile proiectului ales.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 94
Aplicare În următoarele 24 de ore, răspunde la întrebările de mai jos despre proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității.
  2 MINUTE
        Ce serviciu în folosul comunității vei face pentru proiectul tău?
Cum crezi că acest serviciu va ajuta oamenii?
Ce crezi că vei învăța din acest proiect?
94 Capitolul 5
                               Completeazã propozițiile!
Creeazã fluturași!
ETAPA DE EXERSARE. Dacă celevii au dificultăți în a menționa idei, cereți-le să completeze propozițiile următoare în cadrul grupului: „Îmi place această idee pentru că ... .” „Cred că această idee este bună pentru că ... .” „Această idee va ajuta ....”
Pro și contra!
ETAPA DE APLICARE. Plasați două coșuri în clasă – unul cu argumente pro și unul cu argumente contra pentru fiecare proiect. Cereți-le copiilor să scrie individual argumentele pro și contra pentru fiecare proiect și să le pună în coșul potrivit. Determinați care proiect are cele mai multe argumente pro și care are cele mai multe argumente contra. Folosiți această metodă ca suport pentru procesul de luare a deciziilor, înainte ca întreaga clasă să aleagă ideea de proiect.
ETAPADEEXERSARE. Cerețigrupurilorsăcreezefluturași,pentruaprimi sprijin pentru ideile lor de proiect. Încurajați-i să fie creativi și să folosească cuvinte și imagini simple, pentru a evidenția argumentele pro ale proiectului.
Comparã!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le grupurilor să găsească un exemplu de proiect similar în școală sau în comunitate și să explice motivul pentru care respectivul proiect funcționează bine. Apoi, cereți-le să scrie un slogan scurt care să încurajeze copiii să voteze ideea lor de proiect. Invitați fiecare grup să-și prezinte sloganul, iar apoi clasa va aleage cea mai bună idee de proiect.
CONSOLIDARE
DEZVOLTARE
Lecţia 4 103





















































   101   102   103   104   105