Page 104 - Demo
P. 104
POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
5.5 Pelocuri!Fițigata!
Lucrul în echipă, pentru a identifica și pentru a atribui sarcini, ajută la dezvoltarea relațiilor. Copiii continuă să exerseze procesul de luare a deciziilor, discutând despre sarcini, roluri și termenele-limită.
D ETAPA DE DESCOPERIRE
PLANIFICARE ȘI PREGĂTIRE. Felicitați copiii pentru lucrul în echipă, pentru alegerea ideii de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le că astăzi vor continua să lucreze împreună, pentru a-și folosi abilitățile de analiză a situației și pentru pentru a decide cum să realizeze proiectul. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.5.1. Invitați copiii
să asculte, în timp ce dumneavoastră citiți povestea.
Încurajați-i să urmărească povestea în Jurnalul
elevului și să se gândească la alegerile pe care le face Max, precum și la rezultatele alegerilor sale. În timp ce citiți, faceți pauză după fiecare propoziție. La finalul poveștii adresați următoarea întrebare:
ÎNTREBAȚI: Ce a decis Max să facă?
Confirmați faptul că Max a decis să facă ceva frumos pentru părinții săi – să
pregătească micul dejun înainte de sosirea părinților în bucătărie.
ÎNTREBAȚI: Care a fost rezultatul ideii lui Max?
Spuneți-le copiilor că Max a pregătit cereale pentru părinții lui, dar a făcut și dezordine. A ars pâinea prăjită și a lăsat-o în prăjitorul de pâine. Părinții lui l-au ajutat să curețe în bucătărie.
Explicați că Max a vrut să facă un serviciu și și-a dat toată silința. Părinții lui i-au fost recunoscători, dar lucrurile nu au ieșit așa cum s-a gândit el.
ÎNTREBAȚI: Întoarceți-vă către un partener și discutați de ce credeți că aveți nevoie pentru propriul vostru proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?
Explicați-le copiilor că acum vor învăța cum să facă un plan pentru proiectul lor.
Apoi vor lucra împreună pentru a planifica proiectul, pentru a căuta modalități de a-l îmbunătăți și pentru a se pregăti să-l realizeze.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Înainte de a începe ora, pregătiți un proiect simplu de construcție, cum ar fi un turn sau o casă. Subliniați faptul că, pentru a face proiectul, a trebuit să vă gândiți la pașii care trebuie urmați și ați făcut un plan. Începeți prin a demonstra cum realizați proiectul plănuit. Nu explicați pașii pe măsură ce faceți proiectul.
SPUNEȚI: Cum am planificat acest proiect? Haideți să vedem!
Introduceți activitatea referitoare la procesul de planificare a
unui proiect
Explicați că fiecare proiect implică niste pași de urmat. Dați exemple, cum ar fi o rețetă pentru un fel de mâncare sau instrucțiuni pentru a asambla mobila.
SPUNEȚI: Uneori urmați un plan, fără să vă dați seama. De exemplu, corpul vostru știe cum să respire, fără ca voi să trebuiască să vă gândiți la lucrul acesta. Încercați să vă gândiți la pașii procesului de respirat. Care sunt? Gândiți-vă de ce aveți nevoie pentru a respira?
8 MINUTE
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
5.5.1
Poveste
Max vrea neapărat să facă ceva drăguț pentru părinții lui. Decide să le pregătească un mic dejun surpriză. Este sâmbătă dimineața și ei sunt ocupați cu îmbrăcatul, așa că ar putea să se apuce de treabă imediat. Max se grăbește la bucătărie, dar nu e sigur cu ce să înceapă. Nu știe ce să pregătească și nu are mâncare gata preparată. Scoate din dulapuri tot ce poate. Se grăbește pentru că vrea să termine înainte ca părinții să intre în bucătărie. Pe când ajung ei în bucătărie, Max a reușit să pregătească boluri cu cereale, dar a reușit și să facă
© Bella Bee. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: analiza situației, a da/a cere ajutorul, identificarea problemei, comunicarea, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.5.1 ✔ Proiectabilul de conectare 5.5.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa
C toată clasa/grupuri mici E grupuri mici A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ defini scopul și planul pentru un proiect pe termen scurt;
✔ schiţa și vor atribui roluri, responsabilităţi, vor aloca timp de lucru și resurse pentru proiect.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au făcut planul și s-au pregătit pentru realizarea unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, pe termen scurt.
ANUL ACESTA, copiii lucrează împreună pentru a atribui sarcini și pentru a face planul unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.
ANUL VIITOR, copiii vor lucra în grupuri și împreună cu clasa, pentru a face un plan și pentru a se pregăti pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității.
104 Capitolul 5
Activitate de descoperire

