Page 102 - Demo
P. 102

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le copiilor să scrie un scurt anunț în legătură cu proiectul
de învățare prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le să adauge două sau trei întrebări la finalul anunțului, pentru a cere idei sau sugestii. De exemplu: Ce obstacole posibile credeți că ar putea întâmpina proiectul nostru? Cum credeți că putem realiza proiectul? Ce ar trebui să știm pentru a realiza proiectul? Ajutați copiii să împărtășească cu restul școlii și cu alți membri ai comunității anunțurile și întrebările lor. Cereți-le să colecteze răspunsurile, pentru a le împărtăși cu clasa.
Conexiunea cu familia
Cereți-le copiilor să împărtășească cu clasa ideile lor pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Invitați-i să ceară membrilor familiei sugestii în legătură cu realizarea proiectului. Spuneți-le să discute modalitățile prin care membrii familiei îi pot ajuta. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Care este ideea de proiect?
Aplicații interdisciplinare
STUDII SOCIALE. Arătați-le copiilor exemple de proiecte realizate de clase anterioare. Dacă astfel de proiecte
nu sunt disponibile, dați exemple de proiecte simple de învățare prin servicii
în folosul comunității realizate în școală sau în comunitate. Ghidați copiii în
a identifica beneficiile proiectelor, precum și obstacolele întâmpinate
în realizarea lor. Cereți-le să scrie un paragraf scurt, în care să descrie ce li s-a părut interesant în legătură cu proiectele prezentate. Ce au învățat de la oamenii care au făcut proiecte înaintea lor?
MUZICĂ. Invitațicopiiisăintoneze un cântec scurt despre motivul pentru care ne simțim bine să-i ajutăm pe alții. Ajutați copiii să scrie versurile pe o melodie cunoscută lor, apoi cântați împreună cântecul.
Arătați a doua coloană și acordați timp copiilor să discute despre proiectele care prezintă interes. Odată ce au ajuns la un consens în legătură cu unul sau două proiecte, eliminați-le pe celelalte. Asigurați-vă că toți copiii își spun părerea la momentul acestei discuții. Atrageți atenția asupra coloanei a treia și explicați-le că un obstacol este ceva care stă în calea realizării unei sarcini.
SPUNEȚI: Imaginați-vă că o echipă de muncitori lucrează la un drum din cartierul vostru. Pentru a ajunge acasă, trebuie să alegeți un alt drum. Acest lucru reprezintă un obstacol. Un obstacol nu este neapărat un lucru negativ. Este doar un lucru care ne încetinește sau pentru care trebuie să lucrăm în plus pentru a-l depăși.
Acordați-le copiilor un minut, pentru a se gândi la obstacole posibile. Apoi, cereți-le voluntarilor să împărtășească cu clasa și să scrie ideile lor în tabel.
ÎNTREBAȚI: Care credeți că este următorul pas, pentru a alege o idee de proiect?
Exemplificați procesul de a discuta ideile pro și contra pentru
un proiect
Spuneți-le copiilor că există argumente pro și contra pentru fiecare idee. Explicați că
un argument pro este un beneficiu sau ceva care se potrivește cu ideea respectivă, iar
un argument contra este un obstacol sau ceva care nu se potrivește cu ideea respectivă. Exemplificați identificarea argumentelor pro și contra pentru o idee de proiect, povestindu-le copiilor despre un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității pe care l-ați realizat în trecut – un proiect care nu se regăsește pe lista ideilor de proiect menționate în clasă. Spuneți-le despre materialele și abilitățile necesare, despre interesul copiilor, despre ce s-a învățat pe parcursul proiectului și ce timp a fost alocat realizării acestuia.
SPUNEȚI: (Numele proiectului exemplu) este o idee bună pentru că ... . Acestea sunt argumentele pro. Iată care sunt argumentele contra ... .
Apoi desenați pe tablă un tabel cu două coloane și scrieți argumentele pro și contra pentru exemplul dumneavoastră.
SPUNEȚI: Pentru că trebuie să aleg un singur proiect din două (sau trei), voi face o listă cu argumentele pro și contra pentru fiecare. Acest lucru mă va ajuta să îmi dau seama care proiect îmi permite să-i ajut pe alții în timp ce învăț ceva important.
   102 Capitolul 5
copiilor
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea discuției argumentelor pro și contra
  Spuneți-le copiilor că au șansa de a discuta argumentele pro și contra pentru cele două idei de proiect alese de ei. Explicați-le că vor crea propriul lor tabel, în care vor scrie cuvinte și fraze care exprimă argumentele pro și contra pentru fiecare idee de proiect.
Copiii exersează discutarea ideilor de proiect
Folosiți o strategie creativă de grupare, pentru a împărți copiii în grupuri mici.
Cereți fiecărui grup să creeze un tabel cu două coloane pentru fiecare idee de proiect. Amintiți-le copiilor că Secretarul va scrie cuvintele și frazele care exprimă argumentele pro și contra identificate de grup. Amintiți-le că argumentele pro pot include:
• motivul pentru care proiectul este interesant; • felul în care proiectul va ajuta oamenii;
• felul în care va fi realizat proiectul;
• ce vor învăța copiii pe parcursul proiectului.
Amintiți-le copiilor că argumentele contra pot include:
• obstacolele care ar putea apărea;
• probleme legate de bani și timpul necesar proiectului sau lipsa de interes a
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 


























































   100   101   102   103   104