Page 105 - Demo
P. 105
Invitați copiii să menționeze idei. Dacă întâmpină dificultăți, spuneți-le că întâi inspiră și apoi expiră. Explicați-le că au nevoie de nas, gură și plămâni. De asemenea, au nevoie de aerul potrivit pentru a respira.
SPUNEȚI: Pentru a realiza proiectul nostru de învățare prin servicii în folosul comunității, avem nevoie de un plan. Avem nevoie de timp pentru
a planifica pașii de urmat, pentru a achiziționa materialele necesare și pentru a ne da seama când și cum facem sarcinile, încât serviciul nostru să se dovedească a fi mai bun decât al lui Max. Nu ne dorim pâine arsă și o mare dezordine la finalul proiectului!
Expuneți proiectabilul de conectare 5.5.2 - Planul nostru pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Explicați că planificarea unui proiect implică listarea sarcinilor sau a acțiunilor care trebuie făcute.
Implică, de asemenea, decizia în ceea ce privește
persoanele care îndeplinesc fiecare sarcină, precum
și timpul alocat pentru fiecare sarcină. În cele din
urmă, trebuie să ne asigurăm că toate sarcinile sunt
îndeplinite.
Exemplificați procesul de planificare a unui proiect
Exemplificați cum să faceți un plan, spunând cu voce tare ce ați făcut în privința planului proiectului dumneavoastră. Fiți cât mai specific(ă), pe măsură ce menționați exemplul de mai jos. De asemenea, amintiți-vă să recapitulați Rolurile grupului de la Capitolul 1.
SPUNEȚI: Înainte de ora aceasta, m-am decis să vă arăt un exemplu de plan, care conține pași. Prima dată, m-am gândit la o idee care s-a potrivit cu scopul meu. Am făcut deja lucrul acesta. Ideea noastră este proiectul clasei. Apoi, m-am gândit la pașii care trebuie urmați pentru a realiza ideea. 1) A trebuit să fac rost de materiale. 2) A trebuit să decid ce să construiesc. 3) A trebuit să exersez construcția. 4) A trebuit să notez pașii pe care i-am urmat în realizarea ideii mele pentru a putea să vă povestesc aceste lucruri. Apoi, am recapitulat lista. Am verificat fiecare sarcină sau pas. În cele din urmă, am pus planul în practică. Priviți!
Demolați și apoi reconstruiți clădirea. De data aceasta, explicați fiecare pas, pe măsură ce-l puneți în practică. Arătați-le copiilor o cópie a listei de sarcini.
Conexiunea cu comunitatea
Împărțiți copiii în grupuri și cereți-le să menționeze etapele urmate de diferiți oameni din școală, pentru a plănui și a se pregăti pentru prima zi de școală. Apoi, cereți-le copiilor să scrie câteva întrebări profesorilor și administratorilor. Asigurați-vă că elevii pot adresa întrebările personal sau în scris și apoi cereți-le să împărtășească cu clasa răspunsurile. Cereți-le să
scrie pașii urmați în ceea ce privește pregătirea lor proprie pentru prima zi de școală. Spuneți-le să se gândească la săptămâna sau luna dinaintea începerii școlii.
Conexiunea cu familia
Cereți-le copiilor să descrie membrilor familiei ce au făcut pentru a face planul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Invitați copiii să-i ceară familiei să răspundă planului lor
și să descrie cum plănuiesc o activitate de familie, un eveniment sau o excursie. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Planuri de familie.
Aplicații
interdisciplinare
EDUCAȚIE PENTRU
SĂNĂTATE. Cereți copiilor să plănuiască prepararea unui sandvici sănătos sau o salată sănătoasă. Spuneți-le să înceapă făcând o listă
cu ingredientele de care au nevoie. Apoi, sfătuiți-i să menționeze pașii
care trebuie urmați pentru pregătirea gustării. Cereți-le copiilor să scrie ce s-ar întâmpla dacă ar omite unul sau doi pași. Invitați voluntari să împărtășească planul și ideile lor.
ARTE LINGVISTICE. Atribuiți-le copiilor una din următoarele sarcini, pentru a scrie despre ele: 1) spălatul mâinilor; 2) spălatul dinților; 3) legarea șireturilor; 4) împachetarea unui prosop sau a unei piese de îmbrăcăminte. Spuneți-le să menționeze toți pașii
care trebuie urmați pentru îndeplinirea sarcinii. Dacă timpul permite, cereți-le să facă joc de rol, oferind instrucțiuni altui copil. Discutați cu copiii cât de dificil este să menționeze toți pașii necesari
și ce se întâmplă atunci când omit unul sau doi pași.
Lecţia 5 105
Ce?
Menționați sarcinile care trebuie făcute, inclusiv achiziționarea materialelor necesare.
Cine?
Decideți cine va îndeplini fiecare sarcină.
Gata?
Verificați
dacă au fost îndeplinite toate sarcinile.
© 2015 Lio
© Johann ns Clubs International Foundation. All rights reser
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de planificare a proiectului
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Spuneți-le copiilor că vor lucra în grupuri mici, pentru a menționa pașii și materialele necesare realizării proiectului. Fiecare grup va împărtăși cu clasa ideile sale. Spuneți-le copiilor că vor lucra împreună, pentru a completa Planul nostru pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității de pe Proiectabilul de conectare și vor cópia apoi informațiile pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Amintiți-le copiilor de Regulile stabilite de comun acord relevante pentru această activitate.
Copiii exersează planificarea proiectului
Împărțiți copiii în grupuri, folosind o strategie creativă de grupare. Acordați-le câteva minute pentru a veni cu idei în legătură cu pașii și materialele necesare. Invitați fiecare grup să împărtășească ideile cu clasa. Scrieți ideile pe tablă. Discutați apoi care dintre idei să fie menționate pe planul de proiect. Scoateți în evidență sarcinile care credeți că lipsesc. Apoi atribuiți copiilor sarcini. Scrieți pe proiectabil titlul Atribuirea sarcinilor. Discutați cu copiii timpul necesar pentru realizarea proiectului. Dacă e nevoie, arătați-le copiilor un orar zilnic sau un calendar, pentru ca ei să înțeleagă perioada de timp. Împreună cu copiii, notați când trebuie făcută fiecare sarcină.
5.5.2 Planul nostru pentru proiectul de învățare prin
servicii în folosul comunității
Care este proiectul nostru?
Când?
Stabiliți când trebuie îndeplinite sarcinile.
esK. ved.
Activitate de conectare

