Page 107 - Demo
P. 107

   POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
5.6 Pelocuri!Fițigata!Start!
Lucrul în echipă pentru realizarea sarcinilor proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, pentru verificarea progresului și pentru depășirea obstacolelor oferă copiilor oportunitatea de dezvoltare a procesului comunicării, rezolvării conflictelor și abilităților de relaționare. Reflecția asupra experienței avute ajută procesul de învățare care are loc pe parcursul proiectului.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
ACȚIUNE. Explicați-le copiilor că pe parcursul zilei următoare sau chiar în mai multe zile, vor exersa abilitatea de a lucra împreună, pentru a realiza planul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității și realizarea proiectului însuși. Spuneți-le că, înainte de a începe, vreți ca ei să se gândească la ce vor face și ce speră să realizeze. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.6.1 și citiți întrebarea. Cereți-le copiilor să scrie răspunsul pe
o foaie de hârtie și apoi să-l împărtășească cu un partener. Apoi, invitați perechile să împărtășească răspunsurile lor cu clasa. Scrieți răspunsurile pe proiectabil.
Discutați ce au anticipat copiii. Scoateți în evidență lucrurile pozitive și discutați modalități de a evita rezultatele negative menționate de copii. De exemplu, discutați importanța planificării detaliate, a lucrului în echipă și respectarea Regulilor stabilite de comun acord. Amintiți-le copiilor să se trateze unii pe alții cu respect pe măsură ce lucrează împreună la proiect.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare de la Lecția 5. Începeți
prin a recapitula planul proiectului.
Introduceți activitățile de verificare și reflecție
Expuneți Proiectabilul de conectare 5.6.2 – Verificare și reflecție. Observați că acest proiectabil are două părți. Subliniați faptul că primul tabel inclus pe proiectabil este foarte asemănător cu planul proiectului creat de ei în activitatea de Exersare de la Lecția 5. Arătați a patra coloană a tabelului.
Amintiți-le copiilor că unul dintre ei va desena „fețe
zâmbitoare” în dreptul sarcinilor zilnice, pentru a monitoriza progresul proiectului.
SPUNEȚI: Monitorizarea progresului nostru – sau a muncii noastre – ne ajută să ne amintim ce facem și ce mai rămâne de făcut.
La finalul fiecărei sesiuni de lucru, vor face o descriere scurtă a muncii lor la proiect și vor raporta clasei ce au făcut.
Atrageți atenția asupra celui de-al doilea tabel al proiectabilului. Explicați că astăzi, la finalul orei, copiii vor folosi acest tabel pentru a nota reflecțiile lor asupra proiectului.
Vor adăuga informații în tabel în fiecare zi, dacă e necesar. Arătați simbolurile fiecărei coloane.
      SOCIO-EMOȚIONALĂ
  Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor
  ABILITĂȚI: lucrul în echipă, comunicarea, implicarea socială, formarea relaţiilor, rezolvarea conflictelor, a da/a cere ajutorul
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.6.1 ✔ Proiectabilul de conectare 5.5.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C grupuri mici E grupuri mici A individual
5.6.1
Legătura cu lecția anterioară
 c
c
c
c
ă
ă
ă
c
r
r
r
e
e
e
c
c
c
d
d
de
u
u
u
u
u
u
e
e
r
r
r
r
r
r
l
ț
ț
ți
g
g
g
g
g
g
?
?
?
i
i
e
e
e
e
e
e
ACTIVITEA 1
          Gândiți-vă dinainte
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
           C
C
C
u
u
u
m
m
m
c
c
  c
c
ă
ă
ăv
v
v
v
v
v
a
a
a
a
a
a
d
d
d
d
d
d
e
e
e
e
e
e
c
c
c
     p
p
p
r
r
r
o
o
oi
i
ie
e
e
c
c
c
t
t
t
u
u
u
l
l
                 OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ accepta și vor realiza sarcinile și responsabilităţile atribuite pentru proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității;
✔ evalua progresul proiectului.
PROGRESUL Abilităților
          5.6.2 Verificare și reflecție
Verificare
      Ce?
Menționați sarcinile care trebuie făcute, inclusiv achiziționarea materialelor necesare.
 Cine?
Decideți cine va îndeplini fiecare sarcină.
 Când?
Stabiliți când trebuie îndeplinite sarcinile.
  Gata?
Verificați
dacă au fost îndeplinite toate sarcinile.
                               © Johann
      ANUL TRECUT, copiii au implementat un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, conform unui plan.
   esK. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  ANUL ACESTA, copiii lucrează împreună pentru a realiza un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității și vor reflecta asupra experienţei trăite.
 ANUL VIITOR, copiii vor realiza sarcini ale proiectului, își vor urmări progresul și vor reflecta asupra experienţei dobândite
în cadrul învățării prin servicii în folosul comunității.
Lecţia 6 107
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
     
   105   106   107   108   109