Page 109 - Demo
P. 109

  Ajutați copiii să se apuce de lucru. Dacă sunt copii care nu au nimic de lucru, revedeți planul, pentru a stabili la care sarcini pot ajuta. Amintiți-le să se uite peste planul de proiect și să bifeze sarcinile (Lecția 5, pagina Exersare din Jurnalul elevului) pe măsură ce le realizează. La finalul orei, acordați copiilor un moment pentru a reflecta asupra a ceea ce au făcut.
Rezumați lecția, invitând fiecare copil (sau grup) să raporteze ce a făcut în ziua respectivă și ce mai are de făcut. Cereți copilului care se ocupă de monitorizarea progresului proiectului să bifeze sarcinile de pe afiș. Amintiți-le copiilor că, după terminarea activității, pot să reflecteze câteva minute asupra progresului proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Spuneți-le copiilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului în următoarele 24 de ore ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare. Copiii pot scrie despre ce a mers bine astăzi, lucruri care ar fi dorit să se întâmple diferit și obstacolele întâmpinate. Încurajați-i să împărtășească munca lor cu membrii familiei.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Monitorizați copiii pe măsură ce lucrează la proiect, pentru a evalua contribuția lor și înțelegerea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Citiți răspunsurile copiilor la întrebările de reflecție pentru a evalua implicarea în munca de echipă.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți paginile de Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua abilitatea copiilor de a verifica și la a reflecta asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 99
     5.6 Reflecție
ABILITĂȚI: ccomunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor, lucrul în echipă, a ajuta/a cere ajutorul, rezolvarea conflictelor, a ajuta/a cere ajutorul
Ce sarcini ai făcut astăzi?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre realizarea unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.
    Cum te simți în legătură cu ceea ce ai făcut astăzi?
Ce ai face diferit dacă ar fi să planifici un alt proiect?
  Lecția 6 99
  Ce?
 Ce sarcini ai îndeplinit astăzi?
 Și ce dacă?
Cum te simţi în legătură cu ceea ce ai făcut astăzi?
 Și acum?
 Ce ai face diferit, dacă ar fi să planifici un alt proiect?
    Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 100
    Aplicare În următoarele 24 de ore, gândește-te la ce ai făcut pentru proiect până acum. Menționează răspunsurile
tale în tabelul de mai jos.
• În prima coloană, scrie lucrurile pozitive, bune care au avut loc în timpul proiectului.
• În a doua coloană, scrie lucrurile pe care tu sau clasa ți-ai fi dorit să le faceți diferit.
• În coloana a treia, scrie obstacolele pe care tu sau clasa le-ați întâmpinat. Obstacolele sunt lucrurile sau situațiile care au blocat sau au încetinit munca ta/a voastră.
100 Capitolul 5
                              Deseneazã! CONSOLIDARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să se gândească la rutina zilnică școlară. Cereți-le să deseneze imagini, pentru a ilustra patru activități pe care le fac în fiecare zi și să le expună în ordine pe perete. Cereți-le să îndepărteze câte o imagine, pe măsură ce realizează activitatea respectivă.
Creeazã o listã!
ETAPA DE EXERSARE. Scrieți pe tablă o listă care să conțină sarcini simple, cum ar fi aranjarea scaunelor în clasă sau așezarea unei cărți la loc. Dați instrucțiuni fiecărui copil. Pe măsură ce fiecare copil îndeplinește sarcina sa, cereți-i să bifeze sarcina de pe tablă.
Creeazã un joc!
DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să creeze și să ilustreze un joc pe tablă care să reflecte ordinea sarcinilor din planul proiectului. Încurajați-i să fie creativi și să deseneze imagini care să sugereze materiale folosite sau oameni implicați. Spuneți-le să se asigure că jocul are un început și un sfârșit și să identifice scopul proiectului lor.
Scrie o scrisoare!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le copiilor să scrie o scrisoare altui copil, explicând ce au făcut în timpul zilei, descriind ce au simțit în legătură cu ce au făcut și mulțumindu-i celuilalt copil pentru activitatea lui/ei din ziua respectivă.
Lecţia 6 109
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?





















































   107   108   109   110   111