Page 111 - Demo
P. 111
SPUNEȚI: Vă voi arăta cum să reflectați asupra unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, împărtășind cu voi propria mea experiență. Proiectul nostru și-a propus crearea și vânzarea mănușilor speciale (foarte groase), în folosul grupului de pompieri voluntari.
Discutați sentimentele trăite pe parcursul proiectului. Amintiți-le copiilor că este important să ne concentrăm, de asemenea, asupra oamenilor și
a sentimentelor acestora.
SPUNEȚI: Când am început proiectul, ne-am simțit puțin copleșiți de ideea de a coase atât de multe mănuși, dar, odată ce ne-am apucat de lucru, chiar ne-a plăcut. Cu toții am învățat foarte multe lucruri în legătură cu procesul de a coase și ne-am simțit foarte bine, știind că putem ajuta pompierii. Ei ne-au fost foarte recunoscători pentru munca depusă.
Spuneți-le copiilor cum a fost să lucrați în cadrul unui grup și despre lucrurile pe care grupul dumneavoastră le-ar face diferit, dacă ar avea din nou șansa.
SPUNEȚI: A fost foarte distractiv să lucrez într-un grup. Ne-am împărțit sarcinile și toată lumea și-a asumat responsabilitatea pentru ce a făcut. Am realizat proiectul lucrând ca o echipă. Dar, cu siguranță, au existat unele aspecte pe care le-am fi putut face diferit. Am fi putut cere ajutorul unui părinte să ne ajute să ne organizăm timpul mai bine, sau să ne ajute să coasem, astfel că am fi putut să facem mai multe mănuși pentru a fi vândute.
Spuneți-le copiilor că, deși unele lucruri ar fi putut fi făcute diferit, aceasta nu înseamnă că munca lor este ineficientă. Încurajați-i să reflecteze asupra acelor aspecte pe care le-ar fi făcut diferit. Întrebați-i: Dacă lucrurile ar fi fost făcute diferit, cum ar fi influențat rezultatul proiectului?
Invitați copiii să menționeze oamenii care i-au ajutat la realizarea proiectului pe pagina Conectare din Jurnalul elevului. Cereți-le să scrie numele celor care i-au ajutat, precum și modalități de a-și arăta aprecierea fața de ei.
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați copiii să întrebe oamenii implicați direct sau indirect în proiect (atât pe cei care au ajutat la proiect, cât și pe cei serviți) ce activități consideră că au mers bine și ce activități ar
putea fi îmbunătățite. Încurajați copiii să încorporeze aceste răspunsuri în reflecțiile lor.
Conexiunea cu familia
Cereți-le copiilor să invite membrii familiei să le împărtășească observațiile lor în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității, menționând aspectele care au fost reușite,
precum și aspectele care ar putea fi îmbunătățite. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Cum ne-am descurcat?
Aplicații interdisciplinare
ARTEVIZUALE. Încurajațicopiiisă deseneze o imagine care reflectă un aspect care le-a plăcut cel mai mult
în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le să discute desenul cu un/o coleg(ă) sau cu un membru al familiei, împărtășind ce le-a plăcut și reflectând asupra întregii experiențe.
STUDIISOCIALE. Invitațicopiiisă lucreze împreună pentru a căuta alte proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității care sunt în desfășurare
în comunitate. Încurajați copiii să intervieveze reprezentanți ai comunității sau ai școlii, consilierul școlar, reprezentanți ai bisericii sau voluntari ai comunității.
E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Explicați activitatea de creare a unei „liste de unelte” pentru
învățarea prin servicii în folosul comunității
Explicați copiilor că vor lucra împreună pentru a nota reflecțiile lor în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității pe post-it-uri pentru a crea o „listă de unelte” a învățării prin servicii în folosul comunității care îi va ajuta pe măsură ce vor continua să lucreze împreună cu alții.
Copiii exersează activitatea de creare a unei „liste de unelte”
pentru învățarea prin servicii în folosul comunității
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi. Invitați copiii să folosească post-it-uri pentru a nota reflecțiile lor în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le să adauge simboluri pentru a reprezenta fiecare parte a procesului de reflecție.
• Fețe = oamenii care i-au ajutat la realizarea proiectului
• Curcubeu = sentimente în legătură cu proiectul
• Semnul întrebării = aspectele pe care le-ar face diferit
• Semnul exclamării = lucrurile pe care le-au învățat
Încurajați copiii să pună post-it-urile pe tablă sau pe un panou. Spuneți-le că le pot lua acasă, pentru a adăuga noi reflecții și să le aducă înapoi a doua zi.
ÎNTREBAȚI: Cum vă ajută procesul de reflecție să vă dezvoltați?
Lecţia 7 111

