Page 110 - Demo
P. 110
POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
5.7 Privindînurmă...
Reflecția este o componentă importantă a procesului de învățare prin servicii în folosul comunității. Reflecția asupra unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității permite copiilor să aprecieze importanța serviciului oferit celor din jur și le oferă oportunitatea de a identifica modalități prin care se pot dezvolta ca lideri.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
REFLECȚIE. Felicitați copiii pentru realizarea proiectului lor de învățare prin servicii în folosul comunității. Cereți-le să se gândească la aspectele preferate ale proiectului.
Ce le-a plăcut cel mai mult? Care parte a proiectului a fost cea mai distractivă? Invitați voluntari să expună răspunsurile lor clasei.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.5.1. Recitiți povestea despre Max care nu era pregătit pentru a face un serviciu.
ÎNTREBAȚI: Cum se compară experiența voastră de a face un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității cu experiența lui Max? Ce face ca experiența voastră să fie diferită?
Explicați că pregătirea pentru un proiect este o parte importantă a procesului de a avea succes. Totuși, amintiți copiilor că întotdeauna există loc pentru dezvoltare. Spuneți-le că astăzi vor avea oportunitatea de a reflecta asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității, gândindu-se la aspectele care au mers bine și identificând aspectele pe care le-ar fi făcut diferit.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Explicați că termenul reflecție înseamnă să ne gândim la ceva ce s-a întâmplat.
ÎNTREBAȚI: Ați reflectat vreodată la ceva ce s-a întâmplat în trecutul vostru? Spuneți-le copiilor că vor avea câteva momente pentru a reflecta asupra proiectului de
învățare prin servicii în folosul comunității.
Introduceți activitatea despre procesul de reflecție
Citiți cu voce tare proiectabilul Etapele reflecției (Proiectabilul de conectare 5.7.2):
• Ce ați învățat despre tema proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității?
• Cum a fost să lucrați împreună cu alții, pentru a realiza proiectul?
• Cine v-a ajutat pe parcurs? Exemplificați procesul de reflecție
Prezentați-le copiilor procesul de reflecție. Furnizați un exemplu propriu sau folosiți exemplul de mai jos. Începeți prin a identifica proiectul și persoanele servite (grupul - țintă).
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITATE: capacitatea de a reflecta
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.5.1
✔ Proiectabilul de conectare 5.7.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Post-it-uri
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
5.5.1
Poveste
Max vrea neapărat să facă ceva drăguț pentru părinții lui. Decide să le pregătească un mic dejun surpriză. Este sâmbătă dimineața și ei sunt ocupați cu îmbrăcatul, așa că ar putea să se apuce de treabă imediat. Max se grăbește la bucătărie, dar nu e sigur cu ce să înceapă. Nu știe ce să pregătească și nu are mâncare gata preparată. Scoate din dulapuri tot ce poate. Se grăbește pentru că vrea să termine înainte ca părinții să intre în bucătărie. Pe când ajung ei în bucătărie, Max a reușit să pregătească boluri cu cereale, dar a reușit și să facă
© Bella Bee. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E perechi A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ înţelege natura reciprocă a serviciului în folosul comunităţii;
✔ exersa reflecţia asupra a ceea ce au învăţat și a ceea ce ar face diferit data viitoare.
PROGRESUL Abilităților
ANUL TRECUT, copiii au reflectat asupra proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității și au evaluat ceea ce au câștigat din această experienţă.
5.7.2 Etapele reflecției
• Ce ați învățat despre tema proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității?
• Cum a fost să lucrați împreună cu alții pentru a realiza proiectul?
• Cine v-a ajutat pe parcurs?
ANUL ACESTA, copiii discută ce au învăţat în urma proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității și identifică oamenii care i-au ajutat să-l realizeze.
© pupess. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
ANUL VIITOR, copiii vor reflecta asupra proiectului lor de învăţare prin servicii în folosul comunităţii și vor planifica o activitate sau un eveniment pentru a împărtăși cu alţii ceea ce au învăţat.
110 Capitolul 5
Activitate de conectare
Activitate de descoperire

