Page 108 - Demo
P. 108
Conexiunea cu comunitatea
Explicați că proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității este o activitate a comunității. Cereți-le copiilor să scrie un fragment în care să explice cum cred ei că proiectul lor de învățare prin servicii în folosul comunității ajută sau îmbunătățește atmosfera în clasă, în școală sau în comunitate.
Conexiunea cu familia
Spuneți-le copiilor să descrie familiei activitățile făcute și să spună ce simt
în legătură cu proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Încurajați-i să împărtășească planurile proiectului, sarcinile și răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului și să ceară feedback în ceea ce privește participarea lor la proiect. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Împărtășim cu familia.
Aplicații interdisciplinare
MATEMATICĂ. Lucrațiîmpreunăcu copiii, pentru a calcula timpul necesar sarcinilor listate în planul proiectului. Apoi, arătați-le cum să adune timpul pentru a aproxima timpul total pentru realizarea proiectului. Spuneți-le că, datorită faptului că toți copiii vor
realiza sarcini, unele dintre ele se vor suprapune sau vor avea loc în același timp. Demonstrați cum calculați timpul, pentru a crea orarul pentru proiect.
STUDIISOCIALE. Spuneți-le copiilor să menționeze servicii în folosul comunității, pe care oamenii din comunitate le fac în fiecare zi. Cereți-le copiilor să identifice oamenii care sunt plătiți pentru serviciile furnizate, în timp ce alții le fac voluntar. Dacă elevii au nevoie de ajutor, lucrați împreună cu
ei, pentru a găsi imagini care ilustrează servicii în folosul comunității, inclusiv servicii ale poliției sau pompierilor, biblioteca locală sau unitățile
școlare, ridicarea gunoiului, curățarea drumurilor.
108 Capitolul 5
SPUNEȚI: Semnul plus semnifică „pozitiv” – activități care credeți că au mers bine. Steaua reprezintă „dorințe” – activități/lucruri pe care vă doriți să le
fi făcut diferit. Cubul reprezintă „obstacole” – lucruri care v-au stat în calea realizării unei activități sau v-au încetinit.
Exemplificați activitatea de verificare și reflecție
Spuneți-le copiilor să vă asculte, pe măsură ce exemplificați verificarea și reflecția asupra muncii dumneavoastră. În timp ce exemplificați verificarea, scrieți pe tablă, pentru a demonstra ce spuneți. Creați un tabel cu două coloane cu niște sarcini simple, de exemplu cum v-ați pregătit pentru ora de ieri.
SPUNEȚI: Am un plan pentru oră în fiecare zi, în timp ce facem proiectul
de învățare prin servicii în folosul comunității. Înainte de a începe, verific planul, să văd ce trebuie să fac. De exemplu, ieri, a trebuit să mă asigur că
am materialele pe care le folosesc în mod normal la clasă, plus materialele necesare construcției. Bifat! În timp ce lucrez, am planul aproape, pentru a-l putea verifica în timpul orei și de-a lungul zilei. Când cred că am terminat, mă uit din nou peste plan și bifez ce am făcut. Am introdus și explicat planificarea proiectului. Bifat! Am demonstrat proiectul construcției și am explicat de ce este important să am un plan. Bifat! Dacă nu am reușit să fac tot ce era pe listă, am mutat activitățile pe planul pentru a doua zi și l-am ajustat.
Întrebați-i pe copii dacă au întrebări despre folosirea unei liste de activități ca cea despre care tocmai le-ați vorbit. Apoi, exemplificați reflecția în timp real sau pe măsură ce proiectul continuă. Nu uitați să notați în tabel etapele Verificare și Reflecția de pe proiectabil.
SPUNEȚI: Pentru a reflecta asupra muncii mele din ziua respectivă, încep prin a mă întreba ce a mers bine. Am făcut proiectul de construcție. Copiii au înțeles. Apoi, mă întreb ce nu a mers bine. Timpul s-a scurs repede astfel că, elevii nu au reușit să termine activitatea. Ultimul lucru la care mă gândesc este obstacolul sau obstacolele întâmpinate. Aici aș putea menționa că unii copii au fost absenți, astfel că sarcinile atribuite lor nu au fost realizate.
E ETAPA DE EXERSARE
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Spuneți-le copiilor să adune materialele necesare pentru sarcinile proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le să se asigure că au Jurnalul elevului, pentru a putea recapitula planul proiectului care conține atribuțiile fiecăruia, de la Lecția 5. Este timpul să ne apucăm de lucru!
Explicați sesiunea de lucru pentru un proiect de învățare prin
servicii în folosul comunității
Scrieți procesul în partea de jos a tablei. Explicați-le elevilor că vor urma acest proces simplu în fiecare zi în care lucrează la proiect:
1. Împreună cu clasa, discutați orice nevoi sau probleme pentru ziua în curs.
2. Lucrați sarcinile atribuite. Cereți ajutor, dacă e nevoie.
3. Împreună cu clasa, raportați stadiul sarcinilor și verificarea progresului. Amintiți-le de Regulile stabilite de comun acord și, dacă e cazul, acordați-le copiilor timp pentru a atribui roluri de grup.
Copiii lucrează împreună la proiect
SPUNEȚI: Deja am discutat nevoile și problemele pentru ziua în curs. Acum, este timpul să lucrați la sarcinile atribuite. Dacă aveți întrebări sau nu știți ce să faceți, veniți la mine. Dacă nu, haideți să începem. Pe locuri! Fiți gata! Start!

