Page 106 - Demo
P. 106

   Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 97
Reflecție Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre planificarea unui
proiect.
Care sunt pașii care trebuie urmați atunci când planificăm un proiect?
Cum te-ai simțit în legătură cu ceea ce ai scris în planul proiectului astăzi?
Cereți-le copiilor să scrie informațiile planului proiectului în Jurnalul elevului. Asigurați-vă că faceți o cópie a planului final pentru dumneavoastră. Explicați-le
că vor verifica dacă fiecare sarcină a fost îndeplinită, iar copilul însărcinat cu monitorizarea progresului proiectului va pune „fețe zâmbitoare” pe orarul zilnic creat de dumneavoastră.
Cereți fiecărui grup să recapituleze pașii planului și spuneți-le copiilor să descrie,
pe rând, cum cred ei că va funcționa proiectul și care va fi rezultatul. Cereți-le să menționeze orice probleme cred că ar exista în legătură cu proiectul.
Rezumați lecția, amintindu-le copiilor că învață abilitatea de a face un plan și abilitatea de a lucra împreună pentru realizarea unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității care să aibă succes.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
      Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
    Ce crezi că vei învăța pe parcursul proiectului?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 98
Lecția 5 97
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Care sunt pașii care trebuie urmaţi, atunci când planificăm un proiect?
Cum te-ai simţit în legătură cu ceea ce ai scris în planul proiectului astăzi?
Ce crezi că vei învăţa pe parcursul proiectului?
             Aplicare În următoarele 24 de ore, gândește-te la proiectul pe care l-a ales clasa. Ți s-a atribuit o sarcină. Ce trebuie să faci pentru a o îndeplini? Împărtășește răspunsul tău
cu familia.
Care este sarcina atribuită?
De ce materiale ai nevoie?
Ce abilități crezi că vei folosi?
98 Capitolul 5
A
ETAPA DE APLICARE
2 MINUTE
  Cereți-le copiilor ca, în următoarele 24 de ore, să recapituleze sarcina atribuită și să se gândească la materialele necesare pe care trebuie să le procure și la abilitățile de care au nevoie pentru îndeplinirea sarcinii. Cereți-le să planifice ce au de făcut în următoarea lecție, completând pagina Aplicare din Jurnalul elevului. Invitați-i să împărtășească planurile lor cu un membru al familiei și să îi ceară sugestii. Amintiți-le când vor începe proiectul.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați-i pe copii când menționează idei, pe măsură ce discută planul în grupuri mici, pentru a evalua cât de bine exersează interacțiunea de grup și cât de bine înțeleg ideile pentru planificarea proiectului, inclusiv materialele necesare și sarcinile atribuite.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cum se pregătesc copiii pentru a realiza planul proiectului. Observați dacă identifică sarcinile atribuite și materialele și abilitățile necesare realizării proiectului.
                              DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       CONSOLIDARE
Creeazã o poveste în imagini!
ETAPA DE EXERSARE. Spuneți copiilor să creeze o poveste în imagini, ilustrând sarcinile menționate pe pagina Exersare din Jurnalul elevului. Încurajați-i să deseneze o ramă pentru fiecare pas și să identifice fiecare persoană care a realizat sarcina. Spuneți-le să scrie descrieri scurte pentru fiecare ramă a poveștii.
Creeazã!
ETAPA DE APLICARE. Dați grupurilor un plan pentru a crea ceva. Planul trebuie să conțină lucruri care se găsesc în clasă. Cereți fiecărui grup să urmeze planul pentru realizarea lucrului respectiv.
Creeazã o broșurã!
DEZVOLTARE
   106 Capitolul 5
ETAPA DE EXERSARE. Cereți grupurilor să creeze o broșură simplă care să conțină etapele planului unei sarcini sau proiect. Acestea pot fi colorate și creative, însă trebuie să se concentreze pe etapele unui plan.
Creeazã un plan!
ETAPA DE APLICARE. Invitați copiii să se gândească la o activitate distractivă pe care ar vrea să o facă cu prietenii. Cereți-le să scrie un plan care să descrie cum ar face respectiva activitate. Amintiți-le să ia în considerare materialele necesare, locația, oamenii implicați și timpul necesar.


















































   104   105   106   107   108