Page 95 - Demo
P. 95
POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
5.2 Da,tepotajuta!Da,vreau să te ajut!
SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
ABILITĂȚI: lucrul în echipă, comunicarea, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Imagini și fraze legate de abilităţile, interesele și talentele dumneavoastră
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
✔ Materiale pentru ora de arte
CONFIGURAȚIA CLASEI
D grupuri mici C grupuri mici E individual/grupuri mici
A individual
OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica abilităţi, interese și talente care pot fi folosite pentru acte de caritate;
✔ începe să discute despre rolurile lor în proiect.
PROGRESUL Abilităților
Toate persoanele au ceva special de oferit comunității lor. Cunoscându-și abilitățile și talentele, oamenii pot să-i ajute pe alții făcând ceva la care se pricep și simțindu-se bine în același timp. Țineți minte că serviciul în folosul comunității este mai reușit când avem zâmbetul pe buze!
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
INVESTIGAȚIE. Spuneți-le copiilor că lecția de astăzi le va da șansa să exploreze propriile lor abilități, interese și talente, ca modalitate de a face acte de caritate. Acesta este începutul învățării de a lucra împreună, care va conduce la alegerea unui proiect
de învățare prin servicii în folosul comunității, care li se potrivește cel mai bine. Dați exemple, pe care le-ați pregătit în avans, de imagini și fraze care descriu unele dintre abilitățile, interesele și talentele dumneavoastră. Cereți-le copiilor să ridice mâna dacă și ei au oricare dintre aceste abilități, interese sau talente. Explicați-le că veți interpreta un joc, pentru a găsi conexiuni și talente. Spuneți-le că sarcina lor este să găsească, fără să discute între ei, cel puțin doi alți copii care au aceleași talente ca ei. Copiii vor trebui să folosească limbajul corpului, limbajul semnelor și expresii faciale pentru a comunica. Acordați elevilor 5-7 minute, pentru a forma grupuri de copii care au aceleași talente. Apoi cereți fiecărui grup să demonstreze clasei ce talente au.
ÎNTREBAȚI: S-a alăturat fiecare dintre voi unui grup? Ce talent aveți în comun? A fost această activitate mai dificilă din cauza faptului că nu ați putut vorbi? În ce fel?
Permiteți câtorva copii să spună răspunsurile lor clasei. Explicați-le că este mult mai ușor să găsească conexiuni și să lucreze împreună, dacă își cunosc talentele și dacă le pot exprima. Spuneți-le că astăzi se vor axa pe identificarea abilităților, intereselor și talentelor lor și vor menționa modalități de a le folosi, pentru a face bine cuiva.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Cereți-le copiilor să stea în grupurile formate în activitatea de Descoperire. Dacă
un copil s-a alăturat unui grup cu care nu împărtășește nicio abilitate, talent sau interes, permiteți-i să se alăture grupului potrivit. Combinați sau separați grupurile, dacă e necesar, astfel încât fiecare grup să aibă un număr de copii aproximativ egal cu celelalte. Cereți-le copiilor să se gândească la cercurile oamenilor la care le pasă. Spuneți-le că au avut nevoie de abilitățile și talentele lor, pentru a arăta că sunt implicați. Încurajați-i să menționeze modalități prin care pot folosi talentele grupului pentru a face acte de caritate.
Introduceți activitatea care urmărește folosirea talentelor
pentru acte de caritate
Definiți actul de caritate ca un act altruist, făcut de o persoană care dorește să ajute sau să înveselească pe cineva. Spuneți-le copiilor că un exemplu poate fi atunci când ținem ușa deschisă, pentru ca persoanele să intre înaintea noastră sau atunci când ajutăm un vecin să adune frunzele uscate fără să așteptăm o recompensă. Spuneți-le copiilor că își pot oferi timpul, abilitățile și talentelor lor, ca modalitate de a servi comunitatea.
Legătura cu lecția anterioară
ACTIVITEA 1
Lecţia 2 95
ANUL TRECUT, copiii au
jucat un rol activ în procesul de realizare a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
ANUL ACESTA, copiii joacă un rol activ în procesul de pregătire a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
ANUL VIITOR, copiii vor juca un rol activ în procesul de pregătire a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.

