Page 94 - Demo
P. 94

   Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 85
Reflecție Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre cercurile celor
cărora le pasă.
Care sunt cele șase cercuri despre care ai învățat astăzi?
Ce simți în legătură cu oamenii din fiecare cerc al celor cărora le pasă?
Ce poți face pentru a arăta celorlalți că îți pasă de ei?
felul în care arată acets fapt. Spuneți-le copiilor să scrie numele/profesia persoanei pe fiecare desen (exemplu: bibliotecara).
După ce copiii termină de desenat, invitați voluntari să plaseze desenele lor în fiecare cerc. Împreună cu clasa, discutați despre diferiți oameni din fiecare cerc.
ÎNTREBAȚI: Cum vă simțiți, știind că aparțineți acestor cercuri?
Invitați voluntari să dezvăluie clasei ideile lor. Apoi, cereți copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare. Citiți cu voce tare instrucțiunile și acordați-le timp copiilor să scrie numele și profesiile oamenilor cărora le pasă de ei. După terminarea activității, cereți copiilor să se gândească cum s-au simțit în timp ce identificau toate persoanele cărora le pasă de ei. Rezumați lecția, spunând copiilor că există multe persoane cărora le pasă de ei și le arată acest lucru în diferite feluri.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
      Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
     Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 86
Aplicare În următoarele 24 de ore, gândește-te la oamenii pe care i-ai menționat în cercurile celor cărora le pasă. Gândește-te la alți oameni la care poate nu
te-ai gândit în clasă.
Cum îți arată oamenii că le pasă de tine?
Cum le arăți tu oamenilor că îți pasă de ei?
De ce le arăți oamenilor că îți pasă?
86 Capitolul 5
Ce? Și ce dacă? Și acum?
Care sunt cele șase cercuri despre care ai învăţat astăzi?
Ce simţi în legătură cu oamenii din fiecare cerc al celor implicaţi? Ce poţi face pentru a arăta celorlalţi că îţi pasă de ei?
Lecția 1 85
          A
ETAPA DE APLICARE
3 MINUTE
       Spuneți-le copiilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului în următoarele 24 de ore. Cereți-le să împărtășească cu familiile lor ceea ce au realizat și să le spună că vor discuta mai multe despre modalități prin care arată că le pasă de ceilalți în lecția următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Ascultați, pe măsură ce copiii discută cu partenerii, pentru a determina cât de bine înțeleg ideea de a le păsa și pentru a evalua cum exersează abilitățile de a asculta și de a vorbi. Verificați pagina Exersare din Jurnalul elevului, pentru a evalua conceptele lor personale despre ideea de a se implica.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a evalua cum au înțeles copiii noțiunea de a rezona cu ceilalți.
                         DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Completeazã propozițiile!
Scrie și ilustreazã!
ETAPA DE EXERSARE. Dacă elevii întâmpină dificultăți în a împărtăși idei, cereți-le să completeze aceste propoziții în cadrul grupului: „Îmi pasă de ... pentru că...” și „Cred că ... îi pasă de mine pentru că ... .”
Aruncã la coș!
ETAPA DE APLICARE. Plasați șase coșuri mari în fața clasei și etichetați-le
cu numele cercurilor oamenilor la care le pasă. Dați-i fiecărui copil trei mingi moi și cereți-i să eticheteze mingile cu numele a trei persoane cărora le pasă de el sau de care îi pasă lui. Invitați-i pe rând, pentru a arunca mingile la coș. În timp ce copiii aruncă
la coș, invitați-i să spună cu voce tare pentru fiecare persoană modalitatea prin care aceasta arată că îi pasă de ei sau lor le pasă de persoana respectivă.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să scrie și să ilustreze o carte cu imagini despre cum ne pasă. Cereți-le să identifice oameni de care le pasă din fiecare cerc, oameni cărora le pasă de ei și modalități prin care oameni din diferite cercuri arată că le pasă.
Deseneazã!
ETAPA DE APLICARE. Provocați copiii să deseneze sau să găsească
imagini care să ilustreze oameni (din diferite cercuri) comportându-se în feluri care demonstrează că sunt implicați în comunitate. Lucrați împreună cu ei, pentru a crea un mozaic al desenelor clasei. Luați în considerare crearea unui panou pentru mozaicul creat.
CONSOLIDARE
DEZVOLTARE
 94 Capitolul 5

















































   92   93   94   95   96