Page 93 - Demo
P. 93
Introduceți cele șase cercuri ale oamenilor la care le pasă
Desenați omuleți pe tablă și explicați că ei reprezintă copiii din clasă. În jurul lor, desenați un cadran și spuneți că simbolizează clasa din care fac parte copiii. În jurul cadranului, desenați clădirea școlii. În jurul școlii, desenați o hartă aproximativă a comunității. Apoi, desenați comunitatea pe o hartă a județului, județul pe o hartă a țării și țara pe o hartă a lumii.
ÎNTREBAȚI: Ce s-a întâmplat? Cum am ajuns de aici (arătați omuleții) aici (arătați harta lumii)?
Spuneți-le copiilor că ați început la scară mică (persoanele) și ați continuat până ați ajuns la scară mare (lumea). Explicați-le că ideea de a fi implicați în comunitate funcționează în același fel.
SPUNEȚI: Ne pasă de diferite grupuri de persoane. Unele dintre ele ne sunt foarte aproape, cum sunt familiile noastre, prietenii sau vecinii. Alte persoane sunt foarte departe, în toată lumea. Aceste grupuri de oameni formează diferite cercuri ale oamenilor importanți pentru noi.
Aranjați sau desenați cele șase cercuri pe podea sau, dacă sunteți afară, pe jos. Etichetați fiecare cerc: familia, clasa, școala, comunitatea, țara și lumea. Explicați că fiecare cerc reprezintă oameni din viața noastră cărora le pasă de noi și care sunt importanți pentru noi.
Spuneți-le copiilor să pășească pe rând în fiecare cerc, începând cu cercul familiei și terminând cu cercul lumii. În timp ce pășesc prin fiecare cerc, spuneți-le să se gândească la o persoană sau la un grup de persoane din cercul respectiv, care le vor binele.
ÎNTREBAȚI: Cum știți că unei persoane îi pasă de voi?
Exemplificați modalități de a identifica situațiile în care unei
persoane îi pasă de noi
Explicați-le că vor enumera modalități prin care știu că oamenilor le pasă de ei și modalități prin care arată că lor le pasă de alții. Spuneți-le să asculte cu atenție, pe măsură ce dumneavoastră împărtășiți cu ei idei pe această temă. Puteți desena pe tablă, pentru a ilustra cercurile oamenilor apropiați de ei, în timp ce exemplificați.
SPUNEȚI: Știu că sunt importantă pentru mama mea, pentru că întotdeauna
a avut grijă de mine, asigurându-mi hrana și îmbrăcămintea și ascultându-mă de câte ori am avut nevoie de ea. Eu sunt legată sufletește de ea pentru că mi-e dor de ea atunci când nu este lângă mine. Îi arăt că-mi pasă de ea, sunând-o
să mă asigur că este bine și ajutând-o când știu că are nevoie de ajutor. Știu că prietenilor mei le pasă de mine, pentru că le place să-și petreacă timpul cu mine, fac cu rândul și respectă regulile de a împărtăși multe lucruri cu mine.
Conexiunea cu comunitatea
Uitați-vă la activitatea de la secțiunea Arte lingvistice. Invitați copiii să le recite poeziile lor oamenior despre care au scris. Cereți-le să citească cu voce tare poeziile persoanelor respective, dacă se simt confortabil să facă acest lucru. Dacă nu, încurajați-i să scrie o scurtă felicitare de mulțumire în care să-și exprime aprecierea pentru un act de grijă oferit de persoanele respective. Pentru a extinde activitatea, formați perechi care să lucreze împreună pentru a scrie un acrostih pentru un membru al comunității, cum ar fi o asistentă medicală sau un pompier. Invitați voluntari să recite poeziile.
Conexiunea cu familia
Cereți-le copiilor să împărtășească cu unul sau mai mulți membri ai familiei ce au învățat despre cercurile oamenilor cărora le pasă. Invitați-i să le ceară membrilor familiei să discute despre oamenii cărora le-a păsat de ei când erau în clasa I sau despre cei cărora le pasă de ei acum. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia, numită Cui îi pasă? Nouă ne pasă!
Aplicații interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Invitațicopiii să scrie un acrostih pentru un prieten, un membru al familiei, un profesor sau pentru oricine altcineva care îi ajută
la școală. Acrostihul folosește literele numelui persoanei ca început de vers sau de cuvânt descriind persoana respectivă. Cereți-le copiilor să scrie acrostihul pentru a arăta că le pasă de persoana respectivă sau pentru a arăta cum persoanei respective îi pasă de ei. Apoi invitați copiii să împărtășească acrostihul cu persoana căreia îi este adresat.
MUZICĂ. Cerețicopiilorsăscrie versurile unui cântec pe o melodie familiară lor. Cântecul trebuie să fie despre o persoană sau despre oameni la care ei țin, despre oameni din comunitate, țară sau din lume cărora le pasă de alții, oameni care sunt absenți (și de care le e dor) sau oameni care
au avut o zi dificilă. Invitați voluntari să cânte cântecul.
Lecţia 1 93
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Cercul oamenilor cărora le pasă
Spuneți-le copiilor că acum vor discuta cu 1-2 colegi/colege despre oamenii cărora le pasă de ei și de care le pasă. În timp ce copiii discută, vor desena imagini ale acestor oameni pe hârtie. Apoi, se vor aduna în jurul cercurilor și vor plasa desenele în cercurile cărora
le aparțin persoanele desenate. Amintiți-le să respecte Regulile stabilite de comun acord relevante pentru această activitate.
Copiii exersează identificarea persoanelor cărora le pasă și
modalități care evidențiază grija față de semeni
Organizați copiii în grupuri mici și cereți-le să identifice și să deseneze oameni pentru fiecare cerc. Încurajați-i să discute modalități prin care știu că oamenilor le pasă de ei și
20 MINUTE
ACTIVITEA 2

