Page 92 - Demo
P. 92

  POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE DE ÎNVĂȚARE
Cine este vecinul meu? Cine este prietenul meu?
Încrederea în sine și abilitățile de formare a relațiilor se dezvoltă prin identificarea oamenilor din cercurile celor la care le pasă de ceilalți. Modalitățile prin care oamenii arată să sunt implicați în comunitate încurajează luarea deciziilor în mod responsabil.
D ETAPA DE DESCOPERIRE 8 M I N U T E
Explicați-le copiilor că în această unitate vor învăța despre serviciul în folosul comunității și cum poate fiecare dintre ei să fie un lider și în același timp să arate că îi pasă. Spuneți-le că astăzi vor învăța abilitatea de a cere ajutorul și de a-i ajuta pe alții ca parte importantă a oferirii serviciului. Începeți prin a scrie pe tablă cuvintele „a-ți păsa” și cereți-le copiilor să se întoarcă spre un partener și să discute ce înseamnă noțiunea
de a-ți păsa de cineva. Cereți-le să scrie cât mai multe idei într-un minut. Apoi, cereți voluntarilor să împărtășească ideile cu clasa. Scrieți ideile lor în jurul cuvintelor de
pe tablă pentru a crea o rețea de expresii. Explicați-le că „a-ți păsa” înseamnă a simți dragoste, afecțiune sau prietenie pentru cineva.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.1.1. Atrageți atenția asupra ursulețului Q și citiți cu voce tare întrebările lui. Invitați copiii
să împărtășească numele/profesia persoanelor
(sau relația pe care o au cu persoanele respective)
cărora le pasă de ei sau de care le pasă lor. Scrieți răspunsurile pe proiectabil. Ar fi bine să exemplificați dumneavoastră un răspuns prima dată.
SPUNEȚI: Știu că sunt important pentru
părinții mei și ei sunt importanți pentru mine.
Am și prieteni cărora le pasă de mine. Îmi pasă
de fiecare dintre voi, elevii mei. Îmi pasă de
animalele mele de companie și de prietenii din copilărie, de cei de la serviciu și de cei din cartierul meu.
SPUNEȚI: Astăzi, vom discuta despre cercurile oamenilor cărora le pasă. Ne vom gândi la oameni de care ne pasă și cărora le pasă de noi, vom explora ce înseamnă să ne pese și vom discuta modalități prin care arătăm acest lucru. Înaintea orei, gândiți-vă dacă veți face această activitate în clasă sau într-un spațiu mai mare, cum ar fi sala de sport sau terenul de joacă. Dacă veți face activitatea în interior, folosiți coli mari pentru afișe sau alte materiale, pentru a face cercuri în avans. Veți avea nevoie de șase cercuri, preferabil de diferite mărimi pentru a le așeza de la cerc mic (familia) la cerc mare (lumea). Dacă faceți activitatea afară, puteți folosi cretă pentru a desena cercurile.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le copiilor că au identificat mulți oameni cărora le pasă de ei și de care le
pasă lor. La acest moment, introduceți și definiți termenul de învățare a serviciului
în folosul comunității ca modalitate pentru copii și pentru alți oameni să ia parte la
un proiect care ajută pe cineva sau abordează o problemă a comunității și, în același timp, îi ajută pe aceștia să învețe lecții valoroase despre implicare și poziția de lider. Spuneți-le că proiectele de învățare prin servicii în folosul comunității se adresează unei nevoi sau unor situații care necesită ajutor, rezolvând nevoia sau îmbunătățind situația. Spuneți-le, de asemenea, că vor discuta aceste proiecte pe parcursul acestui capitol și chiar vor avea șansa să facă un astfel de proiect.
 5.1
      SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilităţi de dezvoltare a relaţiilor, Luarea deciziilor în mod responsabil
   ABILITĂȚI: a da/ a cere ajutor, responsabilitatea etică
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.1.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Ursuleţul Q, mingi moi sau cercuri de hârtie
✔ Harta judeţului în care se află școala, harta României și harta lumii
Legătura cu lecția anterioară
 ACTIVITEA 1
    5.1.1
   Ursulețului Q îi pasă
Cui îi pasă De cine de tine? îți pasă ție?
© Robin Boyer. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
             CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E perechi/grupuri mici A individual
         OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ defini familia, școala și comunitatea;
✔ menţiona motive pentru care serviciul în folosul comunităţii este important pentru comunitatea lor.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, copiii au identificat cine se află în cercul celor cărora le pasă și modul cum fiecare persoană din cercurile respective îi servește celuilalt.
    ANUL ACESTA, copiii identifică oamenii din cercurile celor cărora le pasă și reflectează asupra modalităţilor prin care arată implicarea.
  ANUL VIITOR, copiii vor învăţa modalităţi de a face servicii pentru familiile lor, pentru școală și comunitate și vor explora motivele pentru care este important serviciul în folosul comunităţii.
92 Capitolul 5
   Activitate de descoperire
     















































   90   91   92   93   94