Page 90 - Demo
P. 90
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 82
Verificați dacă elevii doresc să discute o anumită situație mai pe larg sau dacă au nevoie de clarificare în legătură cu această activitate. Cereți voluntarilor să împărtășească cu clasa modul în care activiteatea aceasta i-a ajutat să înțeleagă când și cum să spună DA și NU.
Reflecție
Copiii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
A ETAPA DE APLICARE 3 MINUTE
Cereți-le copiilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Aplicare. Spuneți-le că pot
face această activitate acasă, pe parcursul săptămânii viitoare. Explicați-le că ei vor ajuta personajul din imagine să ia decizii sigure și corecte în timpul zilei. Cereți-le să completeze labirintul mai întâi „mimând” completarea cu degetul, apoi să coloreze calea care ghidează personajul să ajungă în siguranță acasă. După ce termină activitatea, pot reflecta la felul în care și-au dat seama că alegerile făcute erau corecte.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Folosiți activitatea de Exersare ca o verificare non-formală a înțelegerii copiilor pentru când și cum să spună DA și NU în diferite situații. Observați explicațiile copiilor pentru alegerile făcute.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Verificați pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina cum aplică ei ceea ce au învățat despre modalități de a spune NU opțiunilor dăunătoare și cum ar cere ajutorul în caz de nevoie.
Reflecție
Care sunt două modalități diferite de a spune „nu”?
Ce poți face dacă cineva ți-ar cere să faci un lucru care te face să nu te simți în siguranță?
Cum poți folosi ce ai învățat despre „Da” și „Nu” pentru a te simți în siguranță, sănătos și fericit?
Reflectează asupra a ceea ce ai învățat în această lecție despre a pune DA și NU.
82 Capitolul 4
Ce?
Care sunt cele două modalităţi diferite de a spune NU?
Și ce dacă?
Ce poţi face dacă cineva ţi-ar cere să faci un lucru care te face să nu te simţi în siguranţă?
Și acum?
Cum poţi folosi ce ai învăţat despre DA și NU pentru a te simţi în siguranţă, sănătos și fericit?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 83
Aplicare În următoarea săptămână, ajută pe cel care ia decizii să reușească să ajungă la finalul zilei în siguranță
acasă. Colorează calea deciziilor bune. Gândește-te cum știi că acestea sunt decizii bune.
O zi plină de decizii
Lecția 7 83
DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Gãsește o modalitate!
CONSOLIDARE
Discutã! DEZVOLTARE
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să se gândească la întâmplări recente când au spus DA și când au spus NU. Cereți-le să discute cu partenerii lor despre fiecare situație și să motiveze fiecare răspuns.
Creeazã un cântec!
ETAPADEAPLICARE. Îngrupurimici,cereți-lecopiilorsăcreezecântecedespre diferite modalități de a spune NU atunci când se află în situații negative. Ei pot împărtăși aceste cântece cu alte clase, pentru a-i învăța sau a recapitula modalități de a lua decizii în situații care le pune în pericol siguranța, sănătatea sau fericirea.
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le copiilor să lucreze cu partenerii lor, pentru a dezvolta noi modalități de a spune NU, care să-i facă să se simtă mai confortabil atunci când trebuie să refuze anumite opțiuni.
Scrie!
ETAPADEAPLICARE. Cereți-lecopiilorsăreflectezeasuprafeluluiîncareau știut să spună DA sau NU în timpul activității de exersare. Invitați-i să scrie un scurt paragraf despre această activitate.
90 Capitolul 4
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?
© Colleen Madden.

