Page 121 - Demo
P. 121

 Exemplificați crearea axei cronologice
SPUNEȚI: Reflectând asupra listei mele personale de la lecția anterioară
și luând în considerare reflecția de astăzi, pot spune că cea mai importantă realizare pozitivă personală a fost să învăț cum să fiu un Membru al grupului eficient și acest lucru a avut loc la începutul anului. Sau pot identifica ca realizare să mă ridic în picioare în fața unui grup și să joc în scenete pentru că înainte am fost foarte timid(ă). Acest lucru s-a întâmplat prin Octombrie. Pot spune că am devenit un ascultător mai bun la mijlocul anului. Poate cea mai mare realizare a fost să rezist presiunii negative a colegilor mai mari sau poate proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității mi-a deschis ochii în ceea ce privește nevoile altora și m-a inspirat să fac mai multe proiecte de acest gen în școală sau în comunitate.
Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să creeze o capsulă
a timpului, să o îngroape și să o dezgroape când sunt în clasa a VIII-a. Invitați fiecare elev din clasă să contribuie cu o imagine/fotografie
și un mesaj de anticipare a viitorului lor. Puteți adăuga ziare locale, reviste, programe ale evenimentelor sau broșuri.
Conexiunea cu familia
Invitați elevii să creeze împreună
cu familiile lor o axă cronologică a familiei. Elevii pot discuta cu membrii familiei pentru a afla evenimente importante din istoria familiei pe care să le folosească pentru a crea axa cronologică. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Axa cronologică a familiei.
Aplicații
interdisciplinare
ARTELINGVISTICE. Invitațielevii să scrie o felicitare de mulțumire unei persoane care i-a influențat pozitiv în acest an. Spuneți-le să folosească un format prietenesc și să menționeze clar felul în care persoana respectivă i-a influențat. Încurajați-i să înmâneze felicitările de mulțumire persoanelor cărora le sunt adresate.
MATEMATICĂ. Invitați elevii să calculeze câte luni, săptămâni, zile și ore mai sunt până în clasa a VI-a. Încurajați-i să reflecteze asupra lucrurilor de care le va fi dor din clasa a V-a și asupra relațiilor de prietenie legate anul acesta.
  E ETAPA DE EXERSARE
Explicați crearea unei axe cronologice a realizărilor personale
Explicați-le elevilor că acum trebuie să se decidă asupra celei mai importante realizări pozitive personale a lor și să lucreze împreună cu clasa pentru a crea o axă cronologică care sărbătorește realizarea fiecăruia. Apoi, cereți fiecărui elev să împărtășească clasei realizarea proprie.
Elevii exersează reflecția și sărbătorirea realizărilor lor personale
Dați fiecărui elev o foaie de post-it mare. Acordați-le trei minute să reflecteze asupra realizării pozitive personale pe care vor să o împărtășească clasei și apoi să o scrie pe post-it. Încurajați-i să decoreze post-it-ul în așa fel, încât decorul să reprezinte realizarea lor. În timp ce elevii lucrează, desenați o axă cronologică pe tablă similară celei de pe Proiectabilul de descoperire 6.2.1. După cinci minute, invitați fiecare elev la tablă să lipească post-it-ul său pe axa cronologică în segmentul de timp când consideră că a avut loc realizarea lor. După ce toate post-it-urile au fost plasate pe axa cronologică, invitați elevii să vi se alăture în fața clasei și spuneți-le să înceapă, de la stânga la dreapta, să împărtășească realizarea fiecăruia. După terminarea acestei activități, spuneți elevilor să aplaude.
Încheiați ora spunând elevilor că a fost o experiență grozavă de învățare și urați-le noroc în activitățile viitoare.
  25 MINUTE
ACTIVITEA 2
    Lecția 2 121












































































   119   120   121   122   123