Page 120 - Demo
P. 120

                      REFLECȚIE ȘI ÎNCHEIERE
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea responsabilă a deciziilor
6.2 Axacronologicăaclasei
Axa cronologică poate fi utilizată pentru a înregistra realizările din timpul
anului și oferă oportunitatea de a vedea ce poate fi realizat în viitor.
   D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 5 M I N U T E
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
     Spuneți-le elevilor că astăzi vor încheia anul școlar
folosind abilitatea de reflecție pentru a identifica
cea mai importantă realizare personală de anul
acesta ca rezultat al acestui curs, plasând-o pe o axă
cronologică a clasei pentru a o sărbători. Expuneți
Proiectabilul de descoperire 6.2.1 și recapitulați
rapid capitolele cursului și perioada aproximativă
când au fost predate. Invitați elevii să reflecteze
asupra cursului și asupra a ceea ce au învățat.
Spuneți-le să se gândească la ce au făcut lecția anterioară și să reflecteze asupra câtorva realizări personale de anul acesta ca rezultat al acestui curs.
ÎNTREBAȚI: Ce activitate pozitivă/lucru pozitiv ați făcut anul acesta și când anume?
Cereți-le elevilor să se gândească la o realizare pozitivă personală ca rezultat al
acestui curs și perioada aproximativă a anului când a avut loc aceasta, bazându-se
pe proiectabilele de Descoperire. Furnizați exemple, cum ar fi dezvoltarea încrederii, învățarea procesului de automotivare, stabilirea și îndeplinirea unui scop, a deveni un prieten mai bun, luarea unei decizii pozitive care a avut un impact pozitiv asupra vieții lor, participarea la scenetele clasei când erau rușinoși, a face diferența în viața cuiva prin servicii în folosul comunității etc. Invitați-i să discute cu un partener/parteneră despre realizarea respectivă și să fie cât mai specifici în ceea ce privește perioada. Explicați
că acest exercițiu a fost creat pentru a-i impulsiona să se gândească la această temă și
că această lecție le dă oportunitatea să se gândească cu atenție la realizarea pozitivă personală și să o sărbătorească cu clasa.
C ETAPA DE CONECTARE 8 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Introduceți procesul de reflecție asupra realizării pozitive
personale a fiecărui elev în această clasă
Amintiți elevilor că au scris articole despre realizările clasei în lecția anterioară. Spuneți-le că acum au oportunitatea de a reflecta asupra celei mai importante realizări pozitive personale ca rezultat al acestui curs. Spuneți-le că trebuie să se gândească la discuțiile avute la lecția anterioară și la realizările împărtășite cu partenerul/partenera la activitatea de Descoperire pentru a identifica o realizare personală care este mai importantă. Scrieți pe tablă următoarele întrebări pentru a-i ajuta pe elevi să reflecteze și să aleagă:
• Ce abilitate am învățat anul acesta care a făcut o mare diferență în viața mea?
• Ce calitate personală am acum și nu o aveam înainte?
• La ce activitate din clasă am contribuit semnificativ?
Spuneți-le elevilor că astăzi vor plasa realizarea lor pe o axă cronologică a clasei și o vor împărtăși cu clasa, deci este important să știe când și-au dat prima dată seama de realizarea lor.
    6.2.1
Aug Sep Oct Nov Dec Ian Feb Mar Apr Mai Iun
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                       ABILITĂȚI: capacitatea de a reflecta, comunicarea, evaluarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 6.2.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Material necesare orei de artă, post-it-uri
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica o realizare personală importantă;
✔ sărbători realizarea pe o axă cronologică a clasei.
PROGRESUL Abilităților
  ANUL TRECUT, elevii au creat o pagină de autograf pentru fiecare coleg/colegă în semn de apreciere.
 ANUL ACESTA, elevii identifică o realizare personală majoră și o localizează pe o axă cronologică a clasei.
 ANUL VIITOR, elevii vor exersa oferirea de complimente clare unii altora pentru a exprima aprecierea contribuțiilor lor.
120 Capitolul 6
P
󰇮󰈆󰈆󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇪󰇪
Pl
l
a
a
󰇳
󰇳󰇮
Activitate de descoperire
    


































   118   119   120   121   122