Page 118 - Demo
P. 118

  Conexiunea cu comunitatea
Invitați elevii să colaboreze cu un
ziar local sau cu revista școlii pentru
a publica câteva sau toate scrisorile informative ale clasei. Elevii trebuie să trimită editorului o scrisoare în care explică activitatea, descriu pe scurt realizările clasei pe parcursul acestui an școlar și menționează clar importanța împărtășirii scrisorilor informative cu oamenii din comunitate.
Conexiunea cu familia
Invitați elevii să folosească procesul realizat în clasă pentru a scrie un articol despre realizările unui membru al familiei. Încurajați elevii să folosească detalii specifice despre realizările respective, incluzând și sentimentele membrului familiei în legătură cu ele. Încurajați elevii să citeze membrul familiei în articol. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Scrie despre realizări!
Aplicații
interdisciplinare
ARTE. Încurajațieleviisăcreezeo expoziție intitulată „Noi am realizat lucrurile acestea” care să ilustreze realizările clasei pe parcursul acestui an. Plasați expoziția într-un loc vizibil din școală, astfel încât alții să vadă ce au realizat.
STUDIISOCIALE. Invitațieleviisă caute informații despre realizări ale foștilor elevi din ultimii 10 ani. Încurajați elevii să discute cu profesorii care sunt în școală de mulți ani și să folosească publicațiile școlii pentru a vedea ce au realizat elevii de dinaintea lor.
importante sunt Normele de cooperare ale grupului, dezvoltarea încrederii, stabilirea scopurilor, învățarea ascultării conversaționale, rezolvarea conflictelor și cum spunem NU presiunii negative a colegilor. M-am dezvoltat ca persoană devenind mai sociabil(ă) și reușind să-mi fac prieteni noi. Mi-a plăcut proiectul nostru de servicii în folosul comunității și vreau să fac mai multe pentru a servi comunitatea mea. De când am început să completăm fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia, eu și familia mea am început să comunicăm mai bine.
Împreună cu clasa, discutați una dintre realizările împărtășite de voluntari în timpul activității de Descoperire. Apoi cereți elevilor să discute în grupuri câteva realizări menționate în timpul activității de Descoperire.
 E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea Scrisoarea informativă a clasei
  Spuneți-le elevilor că vor crea și vor publica o scrisoare care informează lumea despre realizările lor din anul acesta. Spuneți-le că vor lucra în grupuri mici și fiecare grup va planifica și va scrie un articol despre o realizare. Spuneți-le, de asemenea, că vor planifica articolele în timpul activității de exersare și le vor scrie într-o oră viitoare în timpul activității de Aplicare. Menționați că scrisoarea informativă va fi distribuită în școală, acasă și poate chiar și în comunitate.
Elevii exersează planificarea unei scrisori informative a clasei
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri mici și amintiți elevilor de Normele de cooperare ale grupului. Numiți Lideri, Secretari și Arbitrii pentru
fiecare grup. Cereți grupurilor să reflecteze individual asupra pașilor din activitatea
de Conectare. Apoi, spuneți grupurilor să-și consolideze răspunsurile și să aleagă trei realizări importante cu care sunt toți de acord. Invitați-i să împărtășească cele trei opțiuni, scrieți-le pe tablă, astfel încât elevii să vadă lista întreagă, și consolidați-le. Apoi atribuiți fiecărui grup o realizare din listă și cereți elevilor să planifice un articol care sărbătorește realizarea respectivă. Încurajați-i să întrebe colegii de clasă pentru a obține feed back, folosind următoarele întrebări:
• Care a fost scopul evenimentului sau al proiectului și cine a fost implicat? • Ce a trebuit făcut pentru a realiza acest proiect? Au existat probleme care
trebuiau rezolvate/depășite?
• Care a fost rezultatul? Au existat surprize sau rezultate speciale?
• Ce au simțit membrii clasei în legătură cu evenimentul sau proiectul când acesta a fost terminat?
Rezumați lecția spunând elevilor că procesul de reflecție, determinarea realizărilor clasei și împărtășirea lor cu familia, școala și comunitatea prin intermediul unei scrisori informative este o modalitate bună de a sărbători realizările și de a-i inspira pe alții să le urmeze exemplul.
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
     118 Capitolul 6








































































   116   117   118   119   120