Page 116 - Demo
P. 116

 6
          COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
Luarea deciziilor în mod responsabil
Elevii își vor dezvolta următoarele abilități:
††comunicarea; ††implicarea socială; ††lucrul în echipă; ††capacitatea de a reflecta; ††evaluarea.
  Capitolul 3
Capitolul 6
     Capitolul 1
Capitolul 2
Capitolul 4
Capitolul 5
           O comunitate de învățare pozitivă
Dezvoltare personală
Dezvoltare socială
Sănătate și prevenție
Poziția de lider și serviciul în folosul comunității
Reflecție și încheiere
  ACTIVITĂȚI ENERGIZANTE
PĂMÂNT, AER SAU APĂ. Elevii stau așezați în cerc iar un elev/o elevă stă în picioare în mijlocul cercului. Elevul/Eleva din mijloc spune numele unui elev/unei eleve din cerc urmat de „Pământ”, „Aer” sau „Apă” și numără până la 5. Elevul/ Eleva numit(ă) trebuie să dea exemplu de creatură care trăiește în mediul numit înainte, ca numărătoarea să ajungă la 5. Dacă elevul/eleva răspunde incorect
sau numește o creatură menționată deja, trebuie să ia locul elevului/elevei din mijlocul cercului. Dacă elevul/eleva răspunde corect, elevul/eleva din mijloc spune numele altui elev/altei colege/eleve și jocul continuă.
SUPA DE FASOLE. Fiecare elev are nevoie de o lingură de plastic și fiecare echipă are nevoie de un bol cu două boabe de fasole pentru fiecare elev din echipă. Cereți-le elevilor să formeze două sau mai multe rânduri de pornire într-un capăt al clasei. Puneți un bol de fasole lângă fiecare echipă și trasați
o linie de sosire în capătul celălalt al clasei. Dați fiecărui elev câte o lingură
de plastic și cereți-le să pună două boabe de fasole în ea. Când dați startul,
prima persoană din fiecare rând se deplasează spre linia de sosire ținând în
mână lingura cu boabele de fasole, trece linia de sosire și se întoarce la colegi continuând să țină în mână lingura cu boabele de fasole. Elevul/Eleva respectiv(ă) dă brațul unui coleg/unei colege din rând și pornesc amândoi/amândouă spre linia de sosire și apoi se reîntorc înapoi la grup ținând în mâini lingurile cu fasole. Jocul continua până toți elevii din echipă sunt conectați cu ajutorul brațelor și îndeplinesc sarcina jocului. Dacă boabele cad din lingură, grupul conectat trebuie să se întoarcă la linia de pornire și să încerce din nou. Ideea jocului este ca toate echipele să se întoarcă la linia de pornire să pună boabele de fasole în bolul lor.
PREGĂTIRE
Materialele nedidactice necesare pentru acest capitol
Lecția 2: Materiale necesare orelor de artă, post-it-uri Pregătire avansată pentru acest capitol
Lecția 1: Pregătiți cópii ale scrisorilor informative pentru a fi distribuite de elevi în școală și acasă.
Lecția 2: Folosiți o scrisoare de la o generație anterioară ca exemplu de scrisoare pe care elevii o vor oferi personalului școlii pentru a cere permisiunea de vizită sau pregătiți dumneavoastră o scrisoare ca exemplu.
Permiteți accesul elevilor la echipamentul audio-vizual.*
Pregătiți un recipient care poate fi folosit ca o capsulă a timpului.*
* Materialele vor fi folosite pentru activități din Dezvoltarea abilităților extracurriculare, Aplicații interdisciplinare și/sau Conexiunea cu comunitatea.
    6
ACTIVITĂȚI DE SENSIBILIZARE
CONTRIBUȚIA LA PNB. Explicați că Produsul Național Brut (PNB) reprezintă toate produsele și serviciile produse și oferite de o națiune într-un an. Apoi spuneți elevilor că „Produsul Brut al Clasei” reprezintă toate produsele și serviciile care au contribuit la starea de bine și fericire a clasei în timpul acestui an școlar. Acest lucru include produsele lor: temele, rapoartele etc., serviciile lor: proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității și toate faptele bune făcute pentru colegii lor. În timp ce discutați „Produsul Brut al Clasei” pe anul acesta, scrieți pe tablă toate produsele și serviciile menționate de elevi.
CÂNTECUL DE DIMINEAȚĂ. Citiți cântecul de dimineață al indienilor Navajo pentru a face fiecare zi să fie specială:
Să fie frumos deasupra ta.
Să fie frumos sub tine.
Să fie frumos înaintea ta.
Să fie frumos în spatele tău.
Să fie frumos în jurul tău.
Să pășești în frumusețe.
116 Capitolul 6 • Reflecție și încheiere
   




















































   114   115   116   117   118