Page 114 - Demo
P. 114

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să invite oamenii care i-au sprijinit, mentorat, ajutat și le-au fost parteneri în realizarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Elevii trebuie încurajați
să privească dincolo de proiectul
în sine și să invite oamenii care i-au ajutat și i-au sprijinit în alte inițiative și eforturi. Cereți-le să trimită acestor oameni invitații formale în care să explice scopul celebrării și în care să menționeze data, ora și locul.
Conexiunea cu familia
Încurajați elevii să împărtășească
cu membrii familiei informațiile evenimentului și să discute modalitățile prin care familia lor sărbătorește evenimentele importante. Invitați
elevii să reflecteze asupra motivelor pentru care aceste evenimente sunt importante și să participe la planificarea următorului eveniment al familiei. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Haideţi să sărbătorim!
Aplicații
interdisciplinare
MUZICĂ. Cereți-le elevilor să compună un cântec care reflectă călătoria lor prin procesul de învățare prin servicii în folosul comunității. Încurajați-i să găsească o melodie care exprimă felul în care s-au simțit la începutul sau la finalul procesului. Versurile compuse trebuie să scoată în evidență elemente-cheie ale proiectului.
EDUCAȚIETEHNOLOGICĂ. Invitați elevii să se conecteze cu alte clase care studiază programul Lions Quest pe pagina de internet Lions Quest pentru
a împărtăși experiențele și modalitățile prin care sărbătoresc succesul lor.
Exemplificați procesul de planificare
SPUNEȚI: Vom prezenta și vom sărbători cu toții. Vom planifica aceste activități în grupuri mici. Pentru a planifica prezentarea, grupul meu va determina publicul care ar fi interesat de proiectul nostru de învățare prin servicii în folosul comunității: personalul administrativ, profesorii, altă clasă, o organizație sau familiile noastre. Vom discuta cele mai interesante aspecte ale proiectului nostru, cum ar fi informațiile căutate și modalitatea de căutare, oamenii pe care i-am cunoscut și activitatea propriu-zisă a proiectului. Apoi, vom determina cea mai bună modalitate de prezentare
a ceea ce am învățat: afișe, fluturași, broșuri, PowerPoint, prezentare multimedia, piesă de teatru etc.
SPUNEȚI: Pentru planificarea evenimentului, grupul meu se va gândi la
tipul de eveniment: un mic dejun sau o cină la care toată lumea contribuie cu diferite feluri de mâncare, un târg, un concert, un eveniment în cantină sau în sala de festivități, o adunare în parc etc. Vom face o listă a oamenilor care ne- au ajutat la realizarea proiectului și a celor ajutați prin proiect, dacă e posibil. Ne vom gândi cum să-i sărbătorim: crearea de felicitări de mulțumire sau un cadou simbolic care le va aminti de acest proiect.
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați planificarea prezentării și a evenimentului de celebrare
Spuneți-le elevilor că vor discuta în grupuri mici modalitatea de prezentare și de sărbătorire a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității. Trebuie să se gândească, de asemenea, la modalități de a împărtăși succesul lor cu cei care nu pot fi prezenți la eveniment, cum ar fi scrierea unui articol pentru revista școlii. Amintiți elevilor că procesul de a mulțumi celor care i-au ajutat este o parte importantă a evenimentului de celebrare.
Elevii exersează planificarea prezentării și a evenimentului de
celebrare
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri mici și amintiți elevilor de normele grupului. Numiți Lideri, Secretari, Reporteri și Arbitrii pentru fiecare grup. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru a planifica o prezentare axată pe ceea ce au învățat și pe dezvoltarea abilităților de lider, organizare, comunicare, cooperare, perseverență, reflecție, precum și abilitățile esențiale de viață. Încurajați elevii să folosească întrebările de la activitatea de Conectare (vezi planificarea prezentării
de mai sus) pentru a formula idei pentru prezentare. Cereți Secretarilor să noteze ideile grupurilor. După ce au terminat această activitate, cereți-le să găsească idei pentru evenimentul de celebrare folosind întrebările de pe tablă (vezi planificarea evenimentului de celebrare de mai sus). Secretarii vor nota și aceste idei. Scrieți următoarele întrebări pe tablă pentru a-i ajuta pe elevi:
• Ce fel de eveniment ați vrea să organizăm?
• Pe cine veți invita la eveniment? Colegi? Familia? Lideri ai comunității?
• Cine v-a ajutat?
• Cum le veți mulțumi acestor oameni?
În timp ce grupurile lucrează, creați pe o coală de flipchart un tabel cu două coloane: „Idei de prezentare” și „Eveniment de celebrare”. După ce toate grupurile au finalizat activitatea de a găsi idei, cereți Reporterilor să împărtășească ideile grupului cu clasa și să le scrie în coloana potrivită. Discutați opțiunile și supuneți-le la vot. Împreună cu elevii, alegeți o idee de prezentare și o idee de eveniment de celebrare. Planificați realizarea lor.
    25 MINUTE
ACTIVITEA 2
   114 Capitolul 5


































































   112   113   114   115   116