Page 112 - Demo
P. 112

                                                                                                                    Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 103
• CE ar trebui să facem pentru a sărbători succesul nostru?
• CUM ar trebui să mulțumim persoanelor care ne-au ajutat la realizarea
proiectului?
Cereți-le elevilor să împărtășească ideile lor cu clasa. Lucrați împreună cu ei pentru a exclude orice idei care nu sunt realizabile în ceea ce privește timpul și resursele. Apoi combinați ideile pentru a decide cum să sărbătoriți succesul și să mulțumiți oamenilor care au ajutat la realizarea proiectului.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
   Reflecţie
Gândește-te la ceea ce ai învăţat în această lecţie despre implicarea în procesul de reflecție.
                Care este scopul procesului de reflecţie?
Cum poţi să-ţi îmbunătăţești proiectul în viitor?
Cum poţi să folosești experienţa obţinută pentru proiecte viitoare de învăţare prin servicii în folosul comunităţii?
                                                              Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 104
Și acum?
112 Capitolul 5
Lecţia 7 103
Ce? Și ce dacă?
Care este scopul procesului de reflecție?
Cum poți să-ți îmbunătățești proiectul în viitor?
Cum poți ajuta pe alții să învețe din experiența ta cu proiectul de servicii în folosul comunității? Cum poți să folosești experiența obținută pentru proiecte viitoare de învățare prin servicii în folosul comunității?
  Aplicare Pe parcursul săptămânii, viitoare reflectează asupra felului în care poţi împărtăși cu alţii lecţiile învăţate din realizarea proiectului de învăţare prin servicii în
folosul comunităţii. Gândește-te cu cine poţi împărtăși aceste informaţii și ce ai vrea ca ei să știe.
Cine va beneficia de pe urma informaţiilor oferite cu privire la proiectul de învăţare prin servicii în folosul comunităţii?
Ce ai învăţat și ai vrea ca alţii să știe și ei?
Ce impact speri să ai, împărtășind cu alţii ce ai învăţat?
104 Capitolul 5
             A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Cereți-le elevilor ca, pe parcursul săptămânii viitoare, să reflecteze asupra felului în care pot împărtăși cu alții ceea ce au învățat în urma realizării proiectului. Spuneți-le elevilor să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului, ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Verificați cât de bine înțeleg elevii scopul reflecției și pașii implicați. Monitorizați discuțiile de grup pentru a evalua cât de bine pot elevii să folosească un limbaj adecvat în timpul procesului de reflecție.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți răspunsurile elevilor de pe pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a determina cât de bine înțeleg și apreciază elevii beneficiile procesului de reflecție asupra aspectelor care au decurs bine și a celor care necesită îmbunătățire.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Cre󰇪󰇪󰈜󰈜󰈃󰈃ă un 󰇽󰇽󰇮󰇮󰈨󰈨󰈥󰈥oc󰇰󰇰󰇮󰇮󰇵󰇵 m󰇼󰇼󰈃󰈃i󰈝󰈝󰇧󰇧l! CONSOLIDARE ETAPA DE APLICARE. Împărțiți elevii în grupuri de patru elevi folosind o strategie creativă de grupare. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru a crea
un videoclip muzical despre proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității. Grupurile vor alege prima dată cântecul care reflectă scopul proiectului. Apoi cereți elevilor să folosească fotografii din timpul proiectului pentru a crea videoclipul care ilustrează felul în care și-au folosit cunoștințele și abilitățile pentru a rezolva o nevoie a comunității.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o s󰈛󰇪󰈡󰈥tă!
ETAPA DE APLICARE. Împărțiți elevii în grupuri de patru elevi folosind o strategie creativă de grupare. Cereți-le elevilor să creeze o scenetă care să ilustreze una dintre etapele proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității: pregătire și planificare, acțiune reflecție sau prezentare și sărbătorire.
Pre󰈃󰇮󰈡tă! DEZVOLTARE
ETAPA DE APLICARE. Faceți aranjamentele necesare ca elevii să poată vizita o agenție/organizație de servicii în folosul comunității pentru a prezenta personalului sau voluntarilor ce au învățat. Elevii trebuie să lucreze în grupuri mici, fiecare grup având atribuită o parte a prezentării. De exemplu, două grupuri pot prezenta succesele iar altele două pot prezenta modalități de îmbunătățire. Cereți-le elevilor să se gândească care ar fi cea mai bună modalitate de prezentare. Încurajați-i să folosească imagini/fotografii în prezentările lor.
Ca󰇻tă!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să caute profesii care implică servicii făcute altora. Încurajați-i să afle cum profesia este un beneficiu pentru comunitate și să reflecteze asupra abilităților necesare de avea succes în respectiva profesie. Invitați elevii să se gândească dacă ar fi interesați de profesia respectivă.
               Ce?
Și ce dacă?
Și acum?





















































   110   111   112   113   114