Page 113 - Demo
P. 113

                     POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea responsabilă a deciziilor
5.8
Elevii pot înțelege și aprecia mai bine ceea ce au învățat și cât de mult s-au
  Răspândește vestea!
 dezvoltat prin prezentarea și sărbătorirea realizărilor lor.
   D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 5 M I N U T E
PREZENTARE ȘI SĂRBĂTORIRE. Anunțați
elevii că lecția de astăzi se axează pe procesul de prezentare și sărbătorire a învățării prin servicii în folosul comunității și pe abilitatea de comunicare și sărbătorire a realizărilor lor. Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.8.1. Cereți-le să lucreze în perechi pentru a răspunde la următoarele întrebări:
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
         5.8.1 Prezentarea și sărbătorirea proiectului nostru de învăţare prin servicii în
                  folosul comunităţii.
   Prezentarea proiectului nostru de învăţare prin servicii în folosul comunităţii
  Sărbătorirea proiectului nostru de învăţare prin servicii în folosul comunităţii
              ÎNTREBAȚI: Care sunt modalitățile prin care
putem demonstra ce am învățat ca rezultat al proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității? Cum putem sărbători realizările noastre cu cei care ne-au ajutat la realizarea lui și cu cei pe care i-am servit?
Prezentați un exemplu de a demonstra procesul de învățare, cum ar fi o prezentare pentru un public din afara clasei sau crearea unei cărți a clasei care să conțină un colaj de fotografii din timpul proiectului. Furnizați un exemplu de a sărbători proiectul, cum ar fi trimiterea felicitărilor de mulțumire create de elevi celor care au participat
la realizarea proiectului. După ce perechile au terminat de discutat întrebările de mai sus, invitați voluntarii să împărtășească ideile lor și să le scrie în cele două coloane ale proiectabilului. Explicați că această activitate are ca scop stimularea gândirii lor în ceea ce privește dezvoltarea activităților de prezentare și sărbătorire. Această lecție poate dura două zile.
C ETAPA DE CONECTARE 8 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le elevilor că demonstrarea a ceea ce au învățat și sărbătorirea succesului clasei asigură o încheiere a procesului de realizare a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
Introduceți elementele-cheie ale procesului de prezentare
și sărbătorire a proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității
Explicați-le elevilor că scopul procesului de prezentare și sărbătorire a proiectului
de învățare prin servicii în folosul comunității este de a reflecta asupra a ceea ce s-a învățat, de a împărtăși cu alții și de a sărbători realizările cu cei care au ajutat precum și cu cei care au fost serviți, dacă e posibil. Explicați-le elevilor că trebuie să planifice prezentarea, și sărbătorirea luând în considerare ideile pe care le veți scrie pe tablă.
Planificarea prezentării
• Care ar fi publicul interesat să afle ce ați învățat în timpul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității?
• Care lecții și aspecte ale proiectului credeți că ar fi util de prezentat?
• Care ar fi modalitatea cea mai bună de prezentare?
Planificarea evenimentului de celebrare
• Ce tip de eveniment am putea organiza?
• Pe cine am invita? Cum îi vom onora pe acești oameni?
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
     Lecția 8 113
ABILITĂȚI: comunicarea, capacitatea de a reflecta, implicarea socială, evaluarea
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.8.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Coli de flipchart
Această lecție se întinde pe două zile.
CONFIGURAȚIA CLASEI
D perechi C toată clasa
E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ prezenta altora realizările și perspectivele lor în ceea ce privește proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității;
✔ recunoaște și sărbători contribuția tuturor celor implicați la realizarea proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au planificat un eveniment pentru
a învăța pe alții beneficiul perseverenței în fața obstacolelor pentru a îndeplini un scop.
 ANUL ACESTA, elevii planifică o activitate sau un eveniment prin care vor sărbători dezvoltarea lor ca lideri în învățarea prin servicii în folosul comunității și în care îi vor onora pe cei care i-au ajutat la realizarea proiectului.
 ANUL VIITOR, elevii vor împărtăși experiențele lor de pe parcursul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
P
Pl
l
l
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
a
a
󰇳
󰇳󰇳󰇮
󰇮
Activitate de descoperire
     































   111   112   113   114   115