Page 111 - Demo
P. 111

 Explicați că, deși vom discuta despre ce nu a decurs/funcționat bine, nu este momentul de a învinovăți pe cineva. Asigurați-vă că elevii înțeleg că succesul nu înseamnă că totul a decurs perfect, ci că procesul de învățare a avut loc.
Exemplificați procesul de reflecție
Exemplificați procesul de reflecție povestindu-le despre o situație în care ați reflectat asupra unui proiect.
SPUNEȚI: Primul pas în procesul de reflecție este să ne gândim la ce aspecte au decurs bine. În ce mă privește, partea care a decurs cel mai bine a fost rezultatul. Cu siguranță, am reușit să împrăștiem vestea! Acum mă voi gândi la ce am fi putut face să decurgă mai bine. A existat o confuzie spre final. Se pare că au existat oameni care au făcut o mare parte din sarcini, în timp ce alții nu au făcut mare lucru. Poate că data viitoare am putea să împărțim sarcinile cu atenție mai mare.
Explicați că al treilea pas este să se gândească la abilitățile pe care le-ar putea dezvolta pentru a se descurca mai bine.
SPUNEȚI: Pentru a împărți sarcinile mai bine, avem nevoie de abilități mai bune de lucru în echipă. Voi încerca să-mi dezvolt abilitățile de comunicare pentru a afla punctele tari și interesele colegilor mei de clasă. Acest lucru va facilita atribuirea de sarcini și va asigura implicarea lor totală în proiect. Abilitățile de comunicare mă vor ajuta, de asemenea, să cer ajutorul atunci când voi avea nevoie.
Explicați că reflecția asupra unui proiect nu asigură doar o experiență de învățare valoroasă pentru elevi, ci extinde procesul de învățare altora, prin transmiterea de cunoștințe.
Conexiunea cu comunitatea
Invitați elevii să ceară sfatul membrilor comunității care i-au ajutat la realizarea proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității în ceea ce privește identificarea oportunităților posibile pentru elevi de a continua să extindă proiectul pe cont propriu.
Conexiunea cu familia
Încurajați elevii să invite membrii familiei să organizeze o zi dedicată serviciului în folosul comunității pentru a realiza un proiect în folosul comunității. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Suntem toţi implicaţi în treaba asta!
Aplicații
interdisciplinare
ARTE. Invitați elevii să creeze o axă vizuală a proiectului lor. Elevii trebuie să descrie artistic cei patru pași ai procesului de învățare prin servicii în folosul comunității (pregătire, acțiune, reflecție, prezentare și sărbătorire)
pe axa vizuală care să ilustreze evenimentele principale care au avut loc sau cât timp a durat fiecare etapă.
MATEMATICĂ. Invitați elevii să lucreze împreună în perechi pentru a calcula numărul total de ore de lucru al proiectului. Apoi, încurajați elevii să identifice unde ar fi putut economisi timp și unde ar fi putut folosi mai mult timp.
    E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de reflecție
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Explicați-le elevilor că vor lucra în grupuri mici pentru a discuta unele aspecte care au decurs bine și unele aspecte care ar fi putut să fie făcute diferit. Furnizați câteva exemple:
• delegarea mai eficientă a sarcinilor;
• asigurarea că toată lumea înțelege ce are de făcut;
• o campanie publicitară mai mare sau implicarea unui public mai mare.
Elevii exersează activitatea de reflecție
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri de patru sau cinci elevi și amintiți elevilor de normele grupului. Fiecare grup trebuie să identifice un aspect care a decurs bine, o sugestie pentru îmbunătățire și o abilitate pe care să o dezvolte pentru a sprijini îmbunătățirea respectivă. Cereți fiecărui grup să stabilească roluri de grup pentru a realiza sarcina.
Cereți Reporterilor fiecărui grup să împărtășească ideile grupului cu clasa. Apoi inițiați o discuție despre cum să împărtășească lecția învățată.
SPUNEȚI: Acum că am reflectat asupra procesului de învățare prin servicii în folosul comunității, este timpul să ne gândim cum putem transmite mai departe ceea ce am învățat.
Cereți fiecărui grup să pregătească un plan scurt care să acopere următoarele aspecte:
• CINE este publicul? Ce grupuri sau persoane vor beneficia, aflând despre experiența noastră?
Lecția 7 111
 




































































   109   110   111   112   113