Page 110 - Demo
P. 110

                     POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Luarea deciziilor în mod responsabil
  ABILITATE: capacitatea de a reflecta
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.5.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
5.7
Am reușit! Ce am făcut?
 Identificarea abilităților specifice de dezvoltare ajută elevii să învețe în urma realizării proiectelor de învățare prin servicii în folosul comunității. Reflecția după finalizarea acestor proiecte este esențială pentru ca elevii să se descurce mai bine în ceea ce privește proiectele viitoare.
   D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     REFLECȚIE. Spuneți-le elevilor că tema lecției de astăzi este procesul de reflecție în urma proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității și abilitatea de reflecție asupra a ceea ce s-a realizat. Felicitați elevii pentru realizarea cu succes a proiectului
și pentru că și-au folosit cunoștințele și abilitățile pentru a face diferența în școala sau comunitatea lor. Cereți-le elevilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Descoperire și spuneți-le să se întoarcă spre un partener și să facă schimb de jurnale. Invitați-i să-și ia interviu unul altuia, folosind cele trei întrebări și să scrie răspunsul partenerului/ partenerei în jurnalul acestuia/acesteia. Acordați-le două minute și apoi începeți discuția.
   ÎNTREBAȚI: Care aspecte ale proiectului au avut cel mai mare succes? Cum au beneficiat de pe urma acestui proiect cei serviți? Ce simțiți în legătură cu abilitatea voastră de a identifica și de a rezolva nevoile altora?
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.7.1. Invitați elevii să menționeze câțiva oameni care i-au ajutat la realizarea proiectului.
C ETAPA DE CONECTARE
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
  5.7.1
Creaţi o listă cu oamenii care v-au ajutat pe parcursul proiectului de învăţare prin servicii în folosul comunităţii. Includeţi oamenii care v-au furnizat resurse, v-au dat sfaturi, v-au ghidat și au lucrat alături de voi ca parteneri, pe măsură ce aţi realizat
Sfat și ghidare
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                      OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ înțelege natura reciprocă a serviciului în folosul comuntății;
✔ exersa reflecția asupra a ceea ce au învățat în urma proiectului și a ceea ce ar face diferit data viitoare.
PROGRESUL Abilităților
a
a
.
c
t
c
t
i
i
v
v
i
i
t
t
ă
ă
ţ
ţ
i
i
l
l
e
p
e
p
r
r
o
o
i
i
e
e
c
t
c
t
u
u
l
l
u
u
i
i
.
   Resurse
     Parteneri implicaţi
    Explicați-le elevilor că o parte importantă a oricărui proiect de învățare prin servicii
în folosul comunității o reprezintă reflecția asupra experienței. Acest lucru permite oamenilor să vadă ce a funcționat bine și să învețe din lucrurile care nu au funcționat prea bine. Cereți-le elevilor să ia în considerare natura reciprocă a proiectelor de genul acesta. Definiți reciprocitatea ca relațiile dintre acei care fac servicii și beneficiarii serviciului. Fiecare parte implicată beneficiază în urma proiectului într-o relație de reciprocitate.
SPUNEȚI: Într-un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, cei cărora le-a fost destinat proiectul câștigă beneficiul oferit de proiect, iar cei care l-au realizat beneficiază, pe altă parte, știind că au putut să contribuie în comunitate ajutându-i pe cei care aveau nevoie.
Introduceți procesul de reflecție
Explicați că reflecția implică identificarea aspectelor care trebuie menținute/păstrate și a aspectelor care ar trebui schimbate. Scopul final este de a face proiectul și mai bun în viitor.
SPUNEȚI: Primul pas este de a ne gândi ce a decurs bine. Acestea sunt acțiuni/lucruri pe care le-ați face cu siguranță la fel, dacă ar fi să o luați de la capăt. Asigurați-vă că le notați pentru a nu le schimba atunci când schimbați alte aspecte ale proiectului. Apoi identificați unele aspecte pe care ați vrea să le schimbați. Cel mai bun punct de pornire este să vă gândiți la aspectele care nu au decurs la fel de bine cum v-ați așteptat.
  ANUL TRECUT, elevii au aplicat procesul de reflecție pentru a identifica activitățile care au decurs bine, secțiunile care necesită îmbunătățire și abilitățile care pot fi consolidate pentru a continua să se descurce mai bine.
  ANUL ACESTA, elevii își
asumă învățături-cheie ale proiectului de învățare prin
servicii în folosul comunității, identifică abilități-cheie necesare proiectului și dezvoltă un plan pentru a împărtăși ce au învățat cu alții.
 ANUL VIITOR, elevii vor reflecta asupra experienței avute pe parcursul proiectului lor de învățare prin servicii în folosul comunității creând o poveste în imagini.
110 Capitolul 5
P
Pl
l
la
a
a󰇳
󰇳
󰇳󰇮
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
󰇮
  Activitate de descoperire
   
   108   109   110   111   112