Page 108 - Demo
P. 108

  Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să lucreze în perechi pentru a scrie o poveste în imagini, un scenariu pentru un spot publicitar sau un program radio în care subliniază scopurile și aspectele-cheie și progresul proiectului lor în folosul comunității. Cereți perechilor să prezinte colegilor munca lor. Spuneți-le perechilor să combine și să revizuiască lucrările individuale pentru a crea un spot publicitar de grup. Dacă timpul și resursele permit, cereți fiecărui grup
să înregistreze spotul publicitar sau programul de radio al fiecărui grup pentru a fi împărtășite cu clasa. Încurajați comisia responsabilă cu publicitatea sau comunicațiile să adapteze proiectele clasei pentru scopurile acestuia.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să invite membrii familiei ca să le ia interviu în legătură cu experiența de a lucra la un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Spuneți-le să ceară membrilor să
le pună întrebări legate de scopuri, nevoia și procesul realizării, precum și contribuția lor la proiect. Dacă membrii familiei ezită să le pună întrebări, încurajați elevii să scrie ei întrebările pentru membrii familiei. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea
cu familia numită Întrebările și răspunsurile familiei.
Aplicații
interdisciplinare
TOATE MATERIILE. Atribuiți fiecărui elev două arii curriculare (matematică, studii sociale, arte lingvistice, științe, consiliere și orientare, educație pentru sănătate, muzică, arte, educație fizică, tehnologia informației etc. Cereți-le să identifice o modalitate prin care fiecare din ariile atribuite se conectează cu munca din comisia lor. Cereți-le să-și prezinte ideile comisiei. Apoi cereți comisiilor să aleagă două idei și să dezvolte activități care să ilustreze relația dintre respectivele arii și munca lor. Cereți comisiilor să prezinte activitățile în fața clasei.
planuri. Cereți unor voluntari să citească cu voce tare Regulile stabilite de comun acord la începutul programului.
Exemplificați procesul de lucru în cadrul comisiilor
SPUNEȚI: Procesul de a lucra bine în cadrul comisiilor necesită abilități pozitive de muncă în grup și un plan bun. În cadrul comisiilor în care am lucrat în trecut, am avut roluri de grup, astfel încât, toată lumea a avut responsabilități de îndeplinit. Am avut și am respectat Reguli stabilite de comun acord și Norme de cooperare ale grupului și am lucrat împreună
în mod cooperant și respectuos. Am folosit un model de plan de proiect asemănător cu cel din paginile de exersare de la Lecția 5 și cu cel nou la care vom lucra azi pentru a ne oferi o structură pentru sarcini, obstacolele posibile și metode de depășire a acestora, stabilirea timpului și a termenelor limită.
E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de planificare a comisiei
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
   Astăzi elevii vor lucra în cadrul comisiilor stabilite la Lecția 5 și vor urma procesul de planificare pentru a finaliza procesul de lucru al comisiilor, cu scopul de a începe să lucreze la proiectul de învățare prin servicii în folosul comunității.
Elevii exersează procesul de planificare în cadrul comisiilor
Organizați elevii în comisiile stabilite la Lecția 5. Sfătuiți-i să folosească paginile de exersare de la Lecția 5, Partea 3 și 4 pentru a lucra la planul lor și apoi să-l copieze în tabelul de pe pagina Exersare a acestei lecții din Jurnalul elevului. Spuneți-le să folosească coloana Observații din tabel pentru a scrie întrebări, probleme sau alte informații importante legate de sarcini. Spuneți-le să folosească coloanele Termeni limită și Gata? pentru a înregistra progresul lor. Spuneți-le, de asemenea, că fiecare comisie va raporta progresul la începutul și la finalul fiecărei ore, pe tot parcursul proiectului. Amintiți elevilor că vor face, cu siguranță greșeli, dar acest lucru este în regulă și vor învăța depășind obstacolele.
Cereți Arbitrilor să atenționeze grupurile când e momentul să încheie discuția și să finalizeze planurile. Cereți Reporterilor să împărtășească cu clasa planul final de acțiune a comisiilor lor. La finalul orei, copiați fiecare plan al comisiilor pentru a le păstra pe toate într-un dosar al proiectului. Includeți în dosar și cópii ale paginilor Partea 1 și 2 a proiectului.
Amintiți comisiilor să înregistreze progresul proiectului în fiecare zi. Rezumați lecția, spunând elevilor că procesul de lucru în cadrul comisiilor pentru a realiza un proiect de grup este una dintre cele mai importante abilități pe care o pot învăța pentru a se pregăti să aibă succes la școală și în carierele lor viitoare.
  108 Capitolul 5












































































   106   107   108   109   110