Page 107 - Demo
P. 107

                     POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor
5.6
Fiecare la locul său!
Atribuirea rolurilor și a sarcinilor în cadrul comisiilor dezvoltă abilitățile de relație și încurajează interacțiunile pozitive de învățare. Cooperarea și consensul sunt încurajate de raportarea și discutarea planurilor comisiilor la nivel de clasă.
       D E T A P A D E D E S C O P E R I R E
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     ACȚIUNE. Explicați-le elevilor că lecția de astăzi finalizează procesul de planificare și pregătire și inițiază procesul de acțiune al învățării prin servicii în folosul comunității. Abilitatea pe care elevii o vor învăța astăzi este aceea de muncă în echipă pentru realizarea rolurilor și responsabilităților din cadrul comisiilor și pentru realizarea proiectului. Explicați că procesul de acțiune poate dura mai multe ore pentru a fi finalizat.
Cereți-le elevilor să recapituleze sarcinile și alte
informații notate pe paginile de exersare a Lecției 5.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.6.1. Citiți
cu voce tare prima întrebare și răspunsul. Atrageți
atenția asupra Părții 1 și 2 a paginilor Exersare de la
Lecția 5. Verificați dacă elevii vor să facă schimbări
ale planului. Apoi bifați prima întrebare de pe
Proiectabilul de Descoperire și citiți a doua întrebare.
Asigurați-vă că elevii au materialele necesare pentru a începe. Bifați a doua întrebare și citiți a treia întrebare. Explicați că acum elevii se vor reuni sub forma comisiilor pentru a împărtăși, discuta și finaliza planurile de acțiune. Această lecție poate dura mai mult de o oră, datorită complexității proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE Spuneți-le elevilor să acum vor învăța mai multe detalii despre formarea comisiilor și
participarea la procesul de lucru în cadrul lor.
Introduceți planificarea comisiilor
Scrieți pe tablă procesul de lucru în cadrul comisiilor:
• Atribuiți roluri de grup și amintiți-le elevilor de normele de grup.
• Cereți-le Colectorilor să adune materialele necesare realizării planului fiecărei comisii.
• Scrieți sarcinile atribuite pe pagina Exersare.
• Faceți cu rândul pentru a împărtăși planul cronologic al sarcinilor.
• Discutați planurile și decideți ce păstrați și ce eliminați.
• Verificați dacă e nevoie să adăugați alte sarcini necesare.
• Faceți o listă a tuturor sarcinilor care trebuie realizate.
• Atribuiți sarcini membrilor grupului. Toți membrii trebuie să aibă sarcini de îndeplinit.
• Stabiliți termene limită pentru sarcini.
• Finalizați planurile de acțiune ale comisiilor și copiați-le în Jurnalul elevului.
Spuneți-le elevilor că, pentru a finaliza cu bine procesul de lucru din cadrul comisiilor, trebuie să folosească abilitățile de interacțiune în cadrul grupului, să discute și să facă
  5.6.1               Pe locuri! Fiţi gata! Start!
þ Care e planul? Haideţi să-l recapitulăm!
þ Ce trebuie să facem înainte de a începe? Haideţi să
ne asigurăm că avem tot ce trebuie!
þ Suntem pregătiţi? Să-i dăm drumul!
© L F File. © racorn. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                        Lecția 6 107
ABILITĂȚI: lucrul în echipă, comunicarea, implicarea socială, formarea relațiilor, rezolvarea conflictelor, a da/a cere ajutorul
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.6.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Orice materiale necesare realizării proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității
Această lecție poate dura mai mult de o oră.
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa C toată clasa E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ accepta și vor realiza sarcinile și responsabilitățile atribuite pentru proiect;
✔ evalua progresul proiectului.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au implementat planurile proiectului lor de învățare prin servicii în folosul comunității.
 ANUL ACESTA, elevii împărtășesc și discută idei în cadrul comisiilor lor și lucrează împreună pentru a finaliza planul de acțiune al comisiilor.
 ANUL VIITOR, elevii vor implementa planurile proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității.
P
Pl
l
l
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
a
a
󰇳
󰇳󰇳󰇮
󰇮
 Activitate de descoperire
    


























   105   106   107   108   109