Page 105 - Demo
P. 105

         Explicați-le cum să completeze fiecare secțiune ilustrată în Partea 1 a proiectabilului pentru a crea un plan, apoi să treacă la Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 2. Continuați să explicați completarea secțiunilor rămase.
Exemplificați pașii de planificare a unui proiect
SPUNEȚI: Învățarea procesului de planificare a unui proiect presupune să
ne gândim în detaliu la pașii specifici care trebuie urmați înainte de a realiza proiectul. Voi descrie un proiect pe care l-am realizat recent împreună cu un grup din comunitatea mea. Proiectul nostru a constat în a crea o grădină care să absoarbă apa (o varietate de sistem de filtrare sub forma unei zone acoperite cu plante care permite apei de pe suprafețele impenetrabile, cum
ar fi acoperișuri, drumuri, trotuare, să fie absorbită), în cartierul nostru. Scopul a fost să ne ocupăm de apa de ploaie care inunda străzile cartierului într-un mod folositor și decorativ și care ar fi fost benefic comunității noastre. Grădina care să absoarbă apa a fost o soluție bună. Ne-am făcut planul să evaluăm când s-ar termina proiectul, dacă reducea inundarea străzilor și dacă puteam să menținem grădina ca o alternativă atractivă a comunității.
Continuați să expuneți Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 2.
SPUNEȚI: După ce am determinat scopuri clare, ne-am apucat să planificăm proiectul. Am creat comisii ale căror roluri au fost: cercetarea, contactarea telefonică, date, obținerea permisiunilor, obținerea materialelor necesare
și construirea grădinii care să absoarbă apa. Am anticipat toate obstacolele posibile și am estimat timpul realizării proiectului a fi de trei luni. Acum avem o grădină de absorbire a apei care a rezolvat problema și este foarte frumoasă.
Conexiunea cu comunitatea
Arătați elevilor planul de evacuare
al școlii în caz de urgență. Cereți-le
să revizuiască planul și să creeze
un ghid ilustrat sau o prezentare multimedia prin care elevii mai mici
să învețe despre acest plan. Faceți aranjamentele necesare pentru ca elevii dumneavoastră să facă prezentarea elevilor mai mici.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să planifice împreună cu membrii familiei o ieșire sau o activitate, cum ar fi un picnic, o vizită la muzeu sau în parc, o cină specială sau o petrecere. Cereți-le să dezvolte un plan pentru activitatea respectivă în care
să menționeze sarcinile, timpul alocat, resursele și rolurile de grup. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Toţi împreună acum.
Aplicații
interdisciplinare
MATEMATICĂ. Cereți-le elevilor ca în grupuri să caute cum să facă un sondaj, să afle cum să scrie, să colecteze, să compileze și să evalueze rezultatele. Cereți-le să creeze un sondaj în legătură cu proiectul de învățare prin servicii
în folosul comunității al clasei și să-l dea spre completare și să analizeze rezultatele sub forma unui grafic.
ARTELINGVISTICE. Cereți-le elevilor să identifice o sarcină simplă pentru care să scrie instrucțiuni. Idei: spălatul părului, spălatul dinților, folosirea prăjitorului de pâine sau spălarea hainelor. Spuneți-le să scrie un ghid pentru activitatea respectivă în care oferă instrucțiuni, pas cu pas și identifică resursele necesare. Invitați voluntari să împărtășească ce au realizat.
       5.5.2
Proiectul nostru de învăţare prin servicii în folosul comunităţii – Partea II
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                   Ce e de făcut?
 Sarcini
   Rolurile grupului (unele roluri pot realiza mai multe sarcini)
Ce să obţinem?
Resursele necesare (Amintiţi-vă să atribuiţi sarcini pentru obţinerea resurselor necesare.)
              Permisiunea necesară (Amintiţi-vă să atribuiţi sarcini pentru obţinerea permisiunii.)
Când?
Timpul alocat
                 La ce să fim atenţi?
Obstacole posibile
        E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea de planificare a proiectului
  20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Continuați să expuneți Proiectabilul de conectare 5.5.2 – Partea 1 și cereți elevilor să deschidă Jurnalul elevului la pagina Exersare.
SPUNEȚI: Haideți să începem! Prima dată vom scrie ideea proiectului nostru de învățare prin servicii în folosul comunității. Acum haideți să scriem scopul și rezultatele împreună. Apoi ne vom împărți în comisii și vom începe să planificăm detaliile proiectului.
Acordați elevilor 2-3 minute pentru a se gândi la scopul și rezultatele proiectului. Cereți unor voluntari să împărtășească și apoi să scrie ideile pe proiectabil. Apoi cereți elevilor să scrie scopul și rezultatele proiectului pe pagina Exersare.
Elevii exersează planificarea proiectului
Explicați că acum elevii se vor organiza în comisii și vor aborda sarcini specifice ale proiectului. Amintiți-le de normele grupului înainte de discutarea sarcinilor posibile și de rolurile grupului necesare realizării sarcinilor în calitate de clasă.
ÎNTREBAȚI: Ce legătură există între unele sarcini și rolurile grupului?
Invitați voluntari să împărtășească ideile lor. Desenați cercuri pentru a conecta sarcinile cu rolurile. Prin intermediul discuției, combinați și reduceți opțiunile la 4-6 comisii. Apoi, organizați elevii în comisii. Cereți-le elevilor să lucreze împreună pentru a
 Lecția 5 105
Activitate de conectare




















































   103   104   105   106   107