Page 103 - Demo
P. 103

                                                                                                                                                                                               Apoi elevii vor scrie ideile lor pe pagina Exersare din Jurnalul elevului și vor discuta scopurile, problemele posibile și soluțiile, resursele necesare și primii pași de realizare a ideilor lor. Furnizați un exemplu: idee – creați și decorați coșurile pentru deșeurile reciclabile; scop – eliminarea deșeurilor și a gunoiului; probleme – obținerea coșurilor și a vopselei/acuarelelor/markerelor; resurse – coșuri și vopsea/acuarele/markere donate; pași posibili de realizare – cereți unui comerciant să doneze resursele necesare proiectului sau cereți unei organizații de strângere de fonduri să cumpere resursele necesare. Rezumați lecția spunând elevilor că identificarea nevoilor și a proiectelor
de învățare prin servicii în folosul comunității care rezolvă nevoile respective este o abilitate pe care o vor folosi pe parcursul vieții în timp ce oferă servicii altora.
Reflecție
Elevii reflectează individual și împreună cu clasa la ceea ce au învățat în această lecție folosindu-și Jurnalele personale.
Ce? Ce categorii de nevoi ai identificat?
Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 93
                                                 Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învățat că este necesar să faci pentru a identifica nevoi și a sugera idei de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?
Cum te vor ajuta abilitățile folosite astăzi să selectezi un proiect al clasei de învățare prin servicii în folosul comunității?
Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 94
Reflecţie
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre idei de proiecte de învăţare prin servicii în folosul comunităţii.
                Ce categorii de nevoi ai identificat?
Ce ai învăţat că este nevoie să faci, pentru a identifica nevoi și a sugera idei de proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii?
Pe parcursul săptămânii viitoare, gândește-te la nevoile
și ideile de proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii la care s-a gândit grupul tău și scrie reflecţiile tale în legătură cu acele decizii.
Lecţia 4 93
      Aplicare Pe parcursul săptămânii viitoare, gândește-te la nevoile și ideile de proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii identificate de grupul tău și
Care nevoi au fost considerate de grupul tău a fi cele mai importante și de ce? De ce sunt aceste nevoi importante?
Ce idei de proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii a ales grupul tău?
Care idee de proiect crezi că este cea mai bună opţiune? De ce?
Care crezi că va fi cel mai mare obstacol în realizarea proiectului de învăţare prin servicii în folosul comunităţii? Cum aţi putea depăși acest obstacol?
Împărtășește răspunsurile cu un membru al familiei, cu un prieten sau un adult de încredere. Scrie răspunsurile lor în spaţiul de mai jos.
Cât de folositoare sau benefice crezi că vor fi ideile de proiect ale grupului nostru?
Care proiect crezi că va fi cele mai folositor sau are șanse mai mari de reușită?
94 Capitolul 5
scrie reflecțiile tale în legătură cu acele decizii.
            A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Invitați elevii ca pe parcursul săptămânii viitoare să se gândească la nevoile și proiectele de învățare prin servicii în folosul comunității pe care le-au discutat în clasă și să reflecteze asupra gândurilor lor în legătură cu acestea. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Observați dacă elevii pot să identifice idei de proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității bazate pe nevoile discutate.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului, pentru a verifica cât de bine pot elevii evalua nevoile discutate în cardul grupului.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
       Con󰇹󰇮󰈡󰇼ă p󰇶o󰇵󰈢z󰇯ți󰇮l󰈥! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor ca în cadrul grupurilor să continue propozițiile cu voce tare. Primul elev va spune:
„Nevoia pentru (A) înseamnă că trebuie să-l/o ajutăm pe (B).” Al doilea elev va adăuga: „Putem să-l/o ajutăm pe (B) făcând/furnizând (C).” Al treilea elev spune: „Un obstacol peste care am putea da făcând/furnizând (C) ar putea fi (D).” Cereți-le elevilor să continue cu alte nevoi.
Gân󰈧ește 󰈛󰇻 󰇾󰈣ce 󰇹󰇧󰈦󰈥!
ETAPA DE APLICARE. Cereți-le elevilor să meargă la peretele din spatele clasei și să stea unul lângă altul în rând cu spatele spre perete. Citiți cu voce tare o nevoie. Fiecare elev care sugerează o idee de proiect care să rezolve nevoia respectivă face un pas înainte. Continuați până când toți elevii au traversat clasa. Încurajați elevii care au terminat de traversat clasa să-și ajute colegii oferind sugestii.
Pot󰇶󰇮󰇾󰈥ște! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor ca în grupuri să creeze cartonașe
cu nevoi și proiecte care se potrivesc cu nevoile. Cereți apoi elevilor să folosească cartonașele pentru a juca un joc de memorie în care trebuie să potrivească nevoia cu proiectul potrivit. După o rundă, cereți grupurilor să facă schimb de cartonașe și să joace jocul din nou.
Află ce󰇽󰇧 󰈡󰈣u!
ETAPA DE APLICARE. Spuneți elevilor să afle informații despre un grup
de voluntariat din comunitate. Cereți-le să lucreze în grupuri pentru a pregăti o prezentare în care menționează nevoile abordate de grup, activitățile grupului pentru a rezolva nevoile respective, diferitele roluri și sarcini ale voluntarilor, resursele necesare și cele mai mari obstacole întâmpinate de grup.
Lecția 4 103
   Ce?
Și ce dacă?
Și acum?


















































   101   102   103   104   105