Page 102 - Demo
P. 102

           Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să creeze o listă cu organizațiile locale de voluntariat și servicii în folosul comunității și oameni pe care i-au observat făcând servicii comunității. Apoi cereți elevilor să investigheze și să observe organizațiile și persoanele respective. Spuneți-le să scrie un raport scurt în care să explice activitățile realizate de aceștia, nevoile rezolvate prin intermediul activităților respective, motivul pentru care s-au implicat în astfel de activități și ce părere au despre munca lor. Încurajați-i să-i intervieveze dacă e posibil.
Conexiunea cu familia
Cereți-le elevilor să discute cu membrii familiei despre parametrii stabiliți pentru activitățile de familie. Spuneți-le să-i întrebe cum au stabilit parametrii respectivi și care este scopul lor. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Trăind conform regulilor.
Aplicații
interdisciplinare
CONSILIERE ȘI
ORIENTARE. Cereți-le elevilor să menționeze profesii pe care ar vrea
să le aibă când cresc mari. Cereți-le
să găsească informații despre una dintre profesii pentru a afla cărei nevoi i se adresează, care sunt parametrii necesari pentru această profesie și de ce ar avea ei nevoie pentru a se pregăti pentru această profesie. Cereți-le să împărtășească informațiile cu clasa, apoi cereți-le să se gândească ce alte scopuri au pentru viitor și ce obstacole ar putea să întâmpine.
STUDII SOCIALE. Cereți-le elevilor să folosească biblioteca și internetul pentru a căuta știri globale actuale. Cereți-le să identifice patru sau cinci nevoi în lume. Apoi provocați-i să găsească oameni și organizații care încearcă să rezolve nevoile respective. Spuneți-le să facă o prezentare despre două dintre ele, explicând care sunt nevoile, cum au răspuns oamenii,
ce resurse sunt necesare și care sunt obstacolele întâmpinate.
102 Capitolul 5
și discutați care nevoi pot fi asociate categoriilor sugerate. Expuneți Proiectabilul de conectare 5.4.2. Lucrați împreună cu clasa pentru a reduce numărul categoriilor la șase și apoi scrieți-le pe proiectabil. Exemple: teritoriul
școlii, elevi noi, nevoile personalului școlii, mediul
înconjurător, hărțuire și obiceiuri sănătoase. Apoi
scrieți una dintre aceste categorii ale nevoilor pe fiecare
dintre cele șase coli de hârtie expuse în clasă. Cereți
voluntarilor să sugereze nevoi specifice pentru fiecare
categorie și scrieți-le pe coala potrivită. Exemple de
nevoi din categoria Hărțuire: ajutor dat elevilor mai
mici să evite hărțuirea, existența la nivel de școală a
unor Reguli stabilite de comun acord în ceea ce privește
hărțuirea, abordarea hărțuirii pe internet etc. Continuați acest proces până când ați scris o listă de câteva nevoi specifice pentru fiecare categorie. După ce toate categoriile sunt complete și expuse, cereți elevilor să se adune în fața categoriei care îi interesează cel mai mult. Explicați că e posibil ca elevii să se rearanjeze pentru a echilibra grupurile.
Exemplificați identificarea ideilor pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității
Acum grupurile sunt pregătite să învețe cum să identifice idei pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității, care sunt realizabile și potrivite pentru clasă folosind parametrii, cum ar fi resursele disponibile, siguranța tuturor celor implicați, timpul alocat, permisiuni, transport și buget.
SPUNEȚI: Scopul unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității este de a ajuta la rezolvarea unei nevoi. Să spunem că una dintre categoriile nevoilor este mediul înconjurător, iar una dintre nevoi este aruncarea reciclabilelor în coșurile de gunoi menajer. Vrem să găsim o soluție prin care să rezolvăm nevoia respectivă fără să dăunăm mediului înconjurător. Grupul meu se va gândi la idei de proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității, cum ar fi adunarea de donații de la firmele/întreprinderile locale pentru a achiziționa mai multe coșuri pentru deșeurile reciclabile și expunerea unor afișe care să amintească oamenilor să le folosească. Sau am putea decide să întrebăm directorul/directoarea școlii dacă putem face o vizită la un centru local de reciclare pentru a învăța despre procesul de reciclare. Va trebui să cerem părerea directorului/directoarei școlii în legătură cu toate ideile de proiect pentru a vedea dacă sunt permise în școală și vom vedea dacă avem resursele, timpul, sprijinul și bugetul necesar pentru realizarea lor. Vom scrie toate aceste idei și le vom discuta mai târziu pentru a determina dacă vor fi posibil de realizat.
E ETAPA DE EXERSARE
Explicați activitatea de a identifica idei pentru proiecte de învățare
prin servicii în folosul comunității
Spuneți-le elevilor că acum vor exersa împreună identificarea ideilor pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității bazate pe nevoile selectate de clasă.
Elevii identifică idei pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității
Cereți grupurilor adunate în fața fiecărei categorii de nevoi să numească un Lider, un Secretar, un Reporter și un Arbitru pentru grupul lor și amintiți-le de normele grupului. Invitați fiecare grupă să discute nevoile categoriei alese și să adauge listei alte nevoi la care s-au gândit, dacă e cazul. Apoi cereți-le să aleagă patru nevoi pe care le consideră cele
mai importante. Spuneți-le să identifice idei pentru proiecte pe rând discutând meritele fiecărei idei.
Cereți Secretarilor din fiecare grup să noteze fiecare idee a grupului și apoi să reducă lista la patru idei cu care întreg grupul este de acord.
    5.4.2
Categoriile nevoilor
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                                                    20 MINUTE
ACTIVITEA 2
 Activitate de conectare


























































   100   101   102   103   104