Page 101 - Demo
P. 101

                       POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil
Împreună putem face o schimbare!
Elevii dezvoltă abilitățile de formare a relațiilor pe măsură ce lucrează împreună pentru a evalua nevoile și ideile de proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității prin care aceste nevoi pot fi rezolvate. Analiza fezabilității alternativelor permite elevilor să exerseze abilitatea de luare a deciziilor în mod responsabil.
 5.4
      D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     PLANIFICARE ȘI PREGĂTIRE. Spuneți-le elevilor că în
această lecție încep procesul de planificare și pregătire
a învățării prin servicii în folosul comunității și
se vor axa pe abilitatea de a identifica cel mai
fezabil proiect de învățare prin servicii în folosul
comunității. Spuneți-le că se vor gândi la proiecte de
învățare prin servicii în folosul comunități pentru
nevoile identificate în lecția anterioară. Expuneți
Proiectabilul de descoperire 5.4.1. Explicați-le că
vor folosi diagrama Venn pentru a demonstra dacă nevoile servesc școlii, comunității sau ambelor. Expuneți coala de flipchart care conține lista nevoilor identificate în lecția anterioară. Cereți voluntarilor să noteze nevoile pe diagrama Venn.
ÎNTREBAȚI: De care nevoi sunteți cel mai interesați să le abordați în cadrul
unui proiect? Ce întrebări și idei aveți?
Dați elevilor cartonașe și cereți-le să răspundă acestor întrebări. Apoi cereți-le să se întoarcă spre un partener/o parteneră și să împărtășească ideile lor. Spuneți-le că vor explora aceste nevoi mai târziu pe parcursul lecției.
ÎNTREBAȚI: Care credeți că este cel mai important scop al proiectului nostru
de învățare prin servicii în folosul comunității?
Pe măsură ce voluntarii împărtășesc idei, notați-le pe tablă. Ghidați elevii să înțeleagă că cel mai important scop este de a furniza un serviciu care să se adreseze unei nevoi specifice a școlii și/sau a comunității. Această lecție poate dura mai mult de o oră, iar acest lucru depinde de numărul de nevoi și proiecte generate.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Înainte de începerea orei, identificați parametrii proiectului bazați pe politica școlii, timp, fonduri și alte resurse disponibile și propriile dumneavoastră preferințe. Puteți verifica acești parametri împreună cu directorul școlii sau administratorul școlii, înainte de a-i prezenta elevilor. De asemenea, expuneți șase coli de hârtie prin clasă pe care să fie scris „Nevoia 1”, „Nevoia 2” etc.
Explicați-le elevilor că acum vor lucra împreună pentru a învăța cum să dezvolte șase categorii ale nevoilor și să identifice proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității pe care le poate face clasa.
Introduceți discutarea ideilor pentru proiect
Amintiți elevilor de nevoile menționate pe Proiectabilul de descoperire 5.4.1 și că scopul proiectului de învățare prin servicii în folosul comunității este de a rezolva o nevoie a școlii sau a comunității.
ÎNTREBAȚI: Ce relație observați între nevoile menționate?
Invitați voluntari să facă conexiuni între nevoi. Desenați cercuri sau pătrate în jurul
nevoilor asociate. Apoi cereți elevilor să sugereze categorii. Scrieți ideile lor pe tablă
    5.4.1
                                           Școală Comunitate
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                Lecția 4 101
ABILITĂȚI: identificarea problemei, comunicarea, a da/a cere ajutorul, analiza situației, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.4.1
✔ Proiectabilul de descoperire 5.4.2
✔ Hârtia de flipchart care conține lista nevoilor de la Lecția 3
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu
familia
✔ Șase coli de hârtie, cartonașe
Această lecție poate dura mai mult de o oră.
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa
E grupuri mici A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ analiza nevoile pentru proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității;
✔ menționa idei de proiecte posibile de învățare prin servicii în folosul comunității și fezabilitatea lor.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au lucrat în echipă pentru a analiza nevoi și au propus proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității.
 ANUL ACESTA, elevii lucrează împreună pentru a găsi idei pentru un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității și pentru a-i evalua fezabilitatea.
 ANUL VIITOR, elevii vor învăța cum să identifice obstacolele unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității.
P
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
Pl
l
l
a
a
󰇳
󰇳󰇳󰇮
󰇮
Activitate de descoperire
     


























   99   100   101   102   103