Page 99 - Demo
P. 99

 E ETAPA DE EXERSARE Explicați activitatea Identificarea nevoilor
20 MINUTE
ACTIVITEA 2
Conexiunea cu comunitatea
Cereți-le elevilor să se gândească la nevoile comunității locale, ale județului sau ale orașului. Furnizați exemple de nevoi recente ale comunității sau un exemplu de nevoie a orașului copilăriei dumneavoastră. Cereți-le să folosească presa locală pentru a identifica
nevoile și să caute păreri diferite în ceea ce privește nevoile comunității. De exemplu, un grup poate dorește construirea unui nou mall pentru a crea mai multe locuri de muncă, în timp
ce un alt grup nu dorește construirea mall-ului pentru a salva copacii din zona respectivă.
Conexiunea cu familia
Încurajați elevii să le vorbească membrilor familiei despre preocupările și dorințele lor în ceea ce privește comunitatea locală. Spuneți-le elevilor să ia notițe despre părerile familiei în ceea ce privește cele mai presante probleme actuale care afectează comunitatea locală și soluțiile necesare pentru rezolvarea lor. Cereți-le, de asemenea, să se gândească ce pot face ei ca elevi pentru a rezolva aceste nevoi ale comunității. Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Părerile familiei.
Aplicații
interdisciplinare
MATEMATICĂ. Ajutațieleviisă înțeleagă valoarea banilor, cerându-le să facă o analiză a costurilor pentru
o familie de patru membri în comunitatea lor. Ajutați-i cu numerele mai complicate, dar permiteți elevilor să folosească ziare pentru a determina costul chiriei sau al cumpărăturilor zilnice necesare.
EDUCAȚIE PENTRU
SĂNĂTATE. Cereți-leelevilorsăse gândească de ce are nevoie corpul
lor pentru a fi sănătos. Spuneți-le să identifice de ce acțiuni și resurse are nevoie corpul pentru a fi sănătos și să facă o comparație între acestea și ceea ce își doresc ei pentru a fi sănătoși.
   Explicați-le elevilor că vor lucra în grupuri mici pentru a identifica nevoi ale școlii sau ale comunității pe care le-au observat. Vor discuta idei și vor nota trei nevoi pe pagina Exersare din Jurnalul elevului.
Elevii exersează identificarea nevoilor și importanța acestora
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma grupuri de patru elevi și amintiți de normele de grup. Numiți un Lider, un Secretar, un Reporter și un Arbitru pentru fiecare grup.
SPUNEȚI: Acum că știți diferența dintre nevoi și proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității, veți lucra împreună pentru a găsi câteva nevoi ale școlii și ale comunității locale.
Cereți-le elevilor să scrie pe hârtie diferența dintre o nevoie și un proiect înainte
de a începe, pentru a-și aminti că pentru această parte a procesului, trebuie să se concentreze doar pe identificarea nevoilor, care necesită rezolvare și să-și dea seama care nevoi pot fi cel mai bine abordate de un grup de elevi de vârsta lor.
Amintiți-le elevilor că vocea și părerea tuturor contează și încurajați gândirea creativă și divergentă. Scrieți pe tablă cerințele activității. Explicați-le că acesta este primul pas pentru a-și da seama ce tip de proiect de învățare prin servicii în folosul comunității ar putea alege pentru a-l realiza în următoarele lecții.
• Observați diferența dintre nevoi și proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității.
• Faceți o listă cu nevoile școlii și ale comunității locale.
• Determinați motivul pentru care fiecare nevoie e importantă și trebuie rezolvată.
După ce grupurile au finalizat lista, cereți Reporterilor din fiecare grup să împărtășească cu clasa nevoia cea mai importantă pentru toți membrii. Notați ideile lor pe coli de flipchart pentru a le folosi în următoarea lecție. Rezumați lecția spunând elevilor că o abilitate importantă în procesul de investigare este identificarea nevoilor importante ale școlii și ale comunității care pot fi rezolvate printr-un proiect al clasei.
    Lecția 3 99







































































   97   98   99   100   101