Page 98 - Demo
P. 98

                  POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil
 5.3 Identificareanevoilor importante
Identificarea precisă și corectă a nevoilor școlii și ale comunității care necesită rezolvare sau îmbunătățire prin proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității ajută la a face viața mai bună pentru cei afectați.
      D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
INVESTIGAȚIE. Spuneți-le elevilor că vor continua Investigația concentrându-se pe abilitatea de identificare a problemei, identificând nevoi importante ale școlii sau ale comunității care pot
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
    ABILITĂȚI: identificarea problemei, comunicarea, a da/a cere ajutorul, analiza situației, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.1.1
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Coli de flipchart
CONFIGURAȚIA CLASEI
D grupuri mici C toată clasa E grupuri mici A individual
         5.1.1
                    Situaţii în care ai ajutat pe alţii, fără a avea nevoie de recompensă ...
 Efectele pozitive ale ajutorului tău ...
   Motivaţia ta intrinsecă de a-i ajuta pe alţii ...
          © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
  OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica nevoi importante ale școlii și comunității care pot fi abordate de clasă într-un proiect;
✔ identifica trei nevoi posibile ale școlii sau comunității care necesită rezolvare.
PROGRESUL Abilităților
fi rezolvate prin proiecte de învățare prin servicii
în folosul comunității. Folosiți o strategie creativă
de grupare pentru a forma grupuri mici. Expuneți
Proiectabilul de descoperire 5.1.1 de la Lecția 1.
Atribuiți fiecărui grup unul dintre exemplele (cum
pot fi elevii de folos unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității) scrise pe proiectabil la Lecția 1. Cereți-le elevilor să discute care cred ei că este nevoia fiecărui exemplu.
ÎNTREBAȚI: Gândiți-vă la proiectul pentru fiecare exemplu. Ce nevoi sunt abordate în fiecare proiect?
C ETAPA DE CONECTARE
Explicați-le elevilor că un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității este o
activitate al cărei scop este rezolvarea unei probleme sau a unei preocupări.
Introduceți nevoile și proiectele de învățare prin servicii în folosul
comunității
Explicați că nevoia este catalizatorul unui proiect, astfel că elevii trebuie să identifice nevoia înainte de a decide tema proiectului. De exemplu, poate ați observat că școala aruncă prea multe lucruri reciclabile și vreți să implementați un program de reciclare în școală.
Exemplificați identificarea nevoilor școlii
Exemplificați identificarea nevoilor făcând un inventar al școlii și al comunității și observând ce poate fi îmbunătățit în ceea ce privește mediul fizic, starea de bine a oamenilor și abilitatea oamenilor și a organizațiilor de a realiza servicii.
SPUNEȚI: Primul pas a fost să caut zonele școlii care au nevoie de îmbunătățire, elevii care au nevoie de ajutor și personalul care se luptă să rezolve nevoile respective. Una dintre nevoi observate a fost că recipientele
de reciclare sunt aproape goale, iar oamenii aruncă reciclabilele în coșurile
de gunoi. Cred că aceasta este o nevoie, deoarece consider că ar trebui să ajutăm mediul înconjurător. Desigur, știu că orice nevoie este importantă. Mă voi concentra pe această nevoie, deoarece cred că un grup de elevi, ca mine
și ca voi, poate face diferența în ceea ce privește felul în care școala noastră contribuie la ajutarea mediului înconjurător.
ÎNTREBAȚI: Cum am identificat nevoia?
  10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
    ANUL TRECUT, elevii au identificat nevoi ale școlii și ale comunității.
 ANUL ACESTA, elevii identifică nevoi ale școlii și ale comunității.
 ANUL VIITOR, elevii vor dezvolta abilitățile de consolidare a consensului și vor lua interviuri oamenilor din comunitate.
98 Capitolul 5
P
a󰇳
P
󰇳󰇳󰇮󰇮
l
l
la
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
Activitate de descoperire
 


































   96   97   98   99   100