Page 96 - Demo
P. 96

  Conexiunea cu comunitatea
Încurajați elevii să se gândească la punctele tari necesare succesului în domeniul artistic (dans, film, piesă
de teatru). Cereți-le elevilor să ia un interviu unui artist, unui profesor
de teatru sau de dans, sau unui elev care este pasionat de acest domeniu. Cereți-le elevilor să lucreze în perechi pentru a crea întrebări despre cum l-au ajutat talentele, abilitățile și interesele atunci când s-a decis să activeze în acest domeniu.
Conexiunea cu familia
Dați-le acasă fișa de lucru pentru Conexiunea cu familia numită Cu toții avem talente, abilitățile și interese. Invitați membrii familiei să discute despre talentele, abilitățile și interesele copilului lor și cum s-ar potrivi acestea într-un scenariu de lucru în echipă. Apoi cereți-le să creeze un tabel cu talentele, abilitățile și interesele familiei.
Aplicații
interdisciplinare
IstorIe. Cereți-leelevilorsăaleagă un moment din istorie pentru a compara talentele, abilități și interesele necesare unei slujbe, precum publicarea unui ziar, cu cele necesare slujbei respective în ziua de azi. Spuneți-le
să menționeze care sunt talentele, abilitățile și interesele care erau necesare atunci și nu mai sunt necesare în prezent.
educațIe pentru
sănătate. Cereți-leelevilorsă discute cum talentele, abilitățile
și interesele lor pot afecta felul în care mănâncă, tipul de activități la care participă și starea lor generală de sănătate. Cereți-le să găsească modalități de a-și consolida punctele tari pentru a fi mai sănătoși.
  96 Capitolul 5
învețe mai multe despre colegii săi. Expuneți Proiectabilul de conectare 5.2.2 și citiți abilitățile împreună cu elevii.
Exemplificați folosirea eficientă a abilităților metodei interviului pentru a descoperi talente, abilități și interese folositoare învățării prin servicii în folosul comunității
Exemplificați folosirea eficientă a abilităților metodei interviului pentru a ajuta elevii
să recunoască talentele, abilitățile și interesele folositoare unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Explicați că a fi o persoană respectuoasă care ia interviu înseamnă a fi un ascultător respectuos și conștiincios.
spunețI: Puneți întrebări cu răspuns deschis – voi acorda atenție vorbitorului și îi voi permite să explice gândurile sale punându-i întrebări care necesită răspunsuri dezvoltate. Iată câteva exemplu: „Care este talentul pe care te bazezi la realizarea unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?”, „Ce abilitate a ta poate fi folositoare unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității?”. Acestea sunt întrebări cu răspuns deschis care dau startul unei conversații, nu întrebări al căror răspuns este DA sau NU.
spunețI: Formulați întrebările pe baza răspunsurilor vorbitorului – veți obține răspunsuri mai complexe. „Ai spus că îți place să desenezi. Spune-mi câteva modalități prin care abilitățile tale artistice pot fi folositoare unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității. Ce anume ai putea face?”
spunețI: Permiteți-i vorbitorului să vorbească – trebuie să vă amintiți
că scopul interviului este de a obține cât mai multe informații; deși uneori vorbitorul se poate îndepărta de la subiect, trebuie să-i permiteți să vorbească.
spunețI: Luați notițe și scrieți cuvintele-cheie – În timp ce vorbitorul răspunde la întrebări și vorbește despre subiectul întrebărilor, veți lua notițe și veți scrie cuvintele și frazele-cheie. Acest lucru vă va ajuta să vă amintiți informațiile mai târziu și vă va da idei de noi întrebări.
ÎntreBațI: Cum vă vor ajuta abilitățile metodei interviului să decideți ce proiect de învățare prin servicii în folosul comunității să faceți?
e etapa de eXersare 20 Minute actIVItea 2
Explicați recunoașterea talentelor, a abilităților și a intereselor folositoare proiectelor de învățare prin servicii în folosul comunității
Spuneți-le elevilor că succesul proiectelor de învățare prin servicii în folosul comunității depinde de persoanele care contribuie cu talentele, abilitățile și interesele lor la realizarea acestora. Spuneți-le că își vor lua interviu unii altora, în perechi, folosind întrebările de pe Proiectabilul de descoperire 5.2.1.
Elevii exersează recunoașterea talentelor, a abilităților și a intereselor folositoare proiectelor de învățare prin servicii în folosul comunității
Folosiți o strategie creativă de grupare pentru a forma perechi și amintiți-le elevilor de normele grupului. Acordați-le 10 minute să-și ia interviu unii altora, folosind abilitățile
metodei interviului. Amintiți elevilor să folosească abilitățile ascultării conversaționale învățate în Capitolul 3. Apoi cereți perechilor să împărtășească cu clasa cel puțin un
   




































































   94   95   96   97   98