Page 95 - Demo
P. 95

                              POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil Autoconștientizarea
 5.2 Talentele,abilitățileși interesele mele
  Cu toții avem diferite puncte tari. Atunci când folosim aceste puncta tari în cadrul grupului, devenim parte a grupului și devenim mai puternici. Ne implicăm mai mult într-un proiect de grup atunci când talentele, abilitățile și interesele sunt recunoscute și folosite.
    D ETAPA DE DESCOPERIRE
8 MINUTE
Legătura cu
lecția anterioară
ACTIVITEA 1
     INVESTIGAȚIE. Spuneți-le elevilor că astăzi vor începe să învețe pasul numit Investigație a procesului de învățare prin servicii în folosul comunității care se axează pe abilitatea de a recunoaște talente, abilități și interese
care pot fi folositoare realizării unui proiect de
învățare prin servicii în folosul comunității. Explicați
că modalitatea de a le recunoaște este de a învăța
metoda eficientă a interviului. Cereți-le elevilor să se
gândească pentru câteva minute la ce le place să facă
la școală sau în afara școlii, care ar putea să fie de
folos altora. Expuneți Proiectabilul de descoperire
5.2.1. Recapitulați definițiile talentelor și ale
abilităților la Lecția 2, Capitolul 2.
SPUNEȚI: La fel cum duceți cu voi cărțile și lucrurile personale în ghiozdane, așa duceți cu voi punctele voastre tari care vă fac contribuitori valoroși ai grupului. Aceste puncte tari sunt talentele, abilitățile și interesele voastre. Fiecare dintre voi este bun la ceva și sunteți interesați de subiecte despre care vreți să știți mai multe.
Împărțiți cartonașe fiecărui elev și cereți-le să scrie cel puțin o idee pentru fiecare întrebare de pe proiectabil. Spuneți-le să se gândească la talente, abilități și interese care ar putea fi de folos altora. Exemple: talentul la desen, spiritul organizatoric, empatia, plăcerea de a scrie, talentul oratoric etc. Explicați-le că aceste răspunsuri vor fi folosite la activitatea de Exersare.
ÎNTREBAȚI: Cum credeți că talentele, abilitățile și interesele fiecărui membru al grupului vor influența eficacitatea grupului?
Confirmați că grupurile, ca cele care vor realiza proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității în acest capitol, lucrează cel mai bine atunci când există o varietate de talente și abilități care ajută la realizarea sarcinilor. Este de folos și faptul că grupurile au interese similare care să contribuie la un rezultat comun.
    5.2.1 Care sunt talentele, abilităţile și interesele din ghiozdanul tău?
1. Care este talentul pe care îl ai și cu care poţi contribui la proiectul de învăţare prin servicii în folosul comunităţii? _______________________________
                             _____________________________________________________________ .
2. Ce abilitate ai care poate fi de ajutor unui
  proiect de învăţare prin servicii în folosul comunităţii? ______________________________________________
  _____________________________________________________________ .
 3. Care este lucrul pe care îţi place să-l faci și care ar putea ajuta la rezolvarea unei nevoi?
  __________________________________________________________________________________ .
4. De ce anume ești interesat și poate fi abordat
prin servicii în folosul comunităţii?____________________________________________
__________________________________________________________________________________ . 5. . Ce îţi place să faci împreună cu alţii? ________________________
__________________________________________________________________________________ .
© kadroff. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
 C ETAPA DE CONECTARE
Spuneți-le elevilor că acum vor învăța cum să descopere talentele, abilitățile și interesele care
vor fi folositoare realizării unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității prin intermediul metodei interviului.
Introduceți metoda interviului pentru a descoperi talente, abilități și interese folositoare învățării prin servicii în
folosul comunității
10 MINUTE
INSTRUCȚIUNE
        Explicați că metoda interviului are două scopuri: să-i ajute pe cei intervievați să-și evalueze talentele, abilitățile și interesele și să-l/o ajute pe cel/cea care ia interviul să
5.2.2
Abilităţi eiciente de intervievare
l Adresează întrebări cu răspuns deschis (la care răspunsul să nu fie DA sau NU).
lFormulează întrebările pe baza răspunsurilor vorbitorului pentru a afla mai multe informaţii.
lPermite vorbitorului să se exprime.
lIa notiţe și scrie cuvintele cheie pentru referinţă, după interviu.
© waldru. © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
                      Lecția 2 95
ABILITĂȚI: recunoașterea punctelor tari, comunicarea, lucrul în echipă, rezolvarea problemei
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.2.1
✔ Proiectabilul de conectare 5.2.2
✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
✔ Cartonașe
CONFIGURAȚIA CLASEI
D individual C toată clasa
E perechi/toată clasa A individual
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ identifica talente, abilități și interese care pot fi folosite pentru proiect;
✔ folosi abilitățile metodei interviului pentru a recunoaște talente, abilități și interese în ceea ce îi privește pe ei și pe colegii lor.
PROGRESUL Abilităților
 ANUL TRECUT, elevii au înțeles care le sunt talentele, abilitățile și interesele.
 ANUL ACESTA, elevii înțeleg care le sunt talentele, abilitățile și interesele și cum pot ele contribui la realizarea proiectului.
 ANUL VIITOR, elevii vor aplica arta ascultării în interviurile luate colegilor, personalului școlii și membrilor comunității.
P
󰇮󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
Pl
la
a
󰇳
󰇳
󰇳
󰇮
 Activitate de conectare
Activitate de descoperire
    















   93   94   95   96   97