Page 94 - Demo
P. 94

                                                                                                                                                                     Resurse de reflecție:
Jurnalul elevului, pagina 85
necesară despre sceneta lor, cum ar fi decorul imaginat de ei. După ce toate grupurile și-au interpretat scenetele, cereți tuturor să aplaude interpretarea grupurilor. Apoi recapitulați cu clasa cele cinci etape ale învățării prin servicii în folosul comunității. Rezumați spunând elevilor că cele cinci etape ale învățării prin servicii în folosul comunității constituie baza unui proiect de învățare prin servicii în folosul comunității pe care clasa îl va realiza în următoarele săptămâni.
Reflecție
Elevii își folosesc Jurnalele, pentru a reflecta individual și împreună cu clasa asupra a ceea ce au învățat în această lecție.
Ce? Care sunt cele cinci etape ale învățării prin servicii în folosul comunității?
  Reflecţie
ABILITĂŢI: a cere/a da ajutorul, responsabilitatea etică
Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat în această lecţie despre învăţarea prin servicii în folosul comunităţii.
                 Care sunt cele cinci etape ale învăţării prin servicii în folosul comunităţii?
Ce ai învăţat despre învăţarea prin servicii în folosul comunităţii?
Cum poţi avea impact asupra comunităţii participând la
proiecte de învăţare prin servicii în folosul comunităţii?
                                                         Resurse de aplicare:
Jurnalul elevului, pagina 86
Și ce dacă? Și acum?
Ce ai învățat despre învățarea prin servicii în folosul comunității? Ce înseamnă pentru tine învățarea prin servicii în folosul comunității?
Cum poți avea impact asupra comunității participând la proiecte de învățare prin servicii în folosul comunității?
Lecţia 1 85
  Aplicare În această săptămână, ia un interviu cuiva care are experienţă cu serviciile în folosul comunităţii sau care
a făcut muncă de voluntariat. Scrie un rezumat al răspunsurilor persoanei respective pentru fiecare întrebare de mai jos.
Scrie numele persoanei intervievate: :
Încercuiește modalitatea prin care un membru adult al familiei tale te va ajuta să iei legătura cu persoana căreia vrei să-i iei interviul:
Aranjarea unei întâlniri / Legătură prin telefon / Scrierea unui e-mail
Care este definiţia dumneavoastră pentru „serviciul în folosul comunităţii”? Ce înseamnă „serviciul în folosul comunităţii” pentru dumneavoastră?
Rezumatul răspunsului:
Spuneţi-mi despre un proiect de servicii în folosul comunităţii în care aţi fost implicat(ă). Care a fost impactul pozitiv al proiectului?
Rezumatul răspunsului:
De ce credeţi că serviciul în folosul comunităţii este important pentru comunitate? De ce este important pentru comunităţile din toată lumea? Rezumatul răspunsului:
86 Capitolul 5
            A
ETAPA DE APLICARE 2 MINUTE
Spuneți-le elevilor ca pe parcursul acestei săptămâni să ia un interviu unei persoane pe care o cunosc, care are experiență cu serviciile în folosul comunității sau care
a făcut muncă de voluntariat. De exemplu, această persoană poate fi implicată în cluburi școlare de servicii în folosul comunității, cercetași sau organizații civice. Invitați elevii să completeze pagina Aplicare din Jurnalul elevului ca temă pentru acasă, ca activitate de completare a lecției sau ca discuție pentru ora următoare.
EVALUARE
ETAPA DE EXERSARE (EVALUARE FORMATIVĂ INFORMALĂ). Urmăriți interpretarea scenetelor pentru a vedea dacă elevii au înțeles etapele învățării prin servicii în folosul comunității.
ETAPA DE APLICARE (EVALUARE FORMATIVĂ FORMALĂ). Citiți pagina Aplicare din Jurnalul elevului pentru a evalua cât de bine pot aplica elevii ce au învățat despre învățarea prin servicii în folosul comunității în afara clasei.
  DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
      Cre󰇪󰈜󰈃ă un 󰇧fiș! CONSOLIDARE ETAPA DE EXERSARE. Cereți grupurilor să creeze afișe pentru a ilustra ce gândesc personajele lor în timpul scenetelor. De exemplu, elevii din al cincilea grup pot desena fețe fericite și pălării de petrecere pentru a ilustra o sărbătorire, pot scrie într-un oval „Ura! Sunt atât de bucuros că am dat o mână de ajutor!”.
Cre󰇪󰈜󰈃ă o s󰈛󰇪󰈡󰈥tă!
ETAPADEAPLICARE. Dupăcemembriigrupuluiîmpărtășescrezultatele interviului unii cu alții, cereți-le să aleagă un proiect de serviciu în folosul comunității despre care au aflat din interviuri și să creeze o scenetă nouă care să ilustreze cum își imaginează ei că a fost realizat proiectul.
Jo󰇧că în 󰇴i󰇪󰈤󰈜 de 󰇹󰇪󰈜󰇺ru! DEZVOLTARE ETAPA DE EXERSARE. Invitați elevii să-și consolideze scenetele revizuindu-le pentru a se potrivi cu celelalte scenete, adăugând recuzită sau decor și exersând
îndeajuns, încât să poată spune replicile fără ajutorul scenariului. Apoi elevii pot juca
piesa în cinci acte despre serviciu în folosul comunității cu ocazia unei întruniri a școlii. Pot înregistra piesa pentru a fi vizionată de viitoarele clase.
Cre󰇪󰈜󰈃ă ar󰇹ă!
ETAPA DE EXERSARE. Cereți-le elevilor să adune citatele lor preferate din rezumatele interviurilor lor și ale colegilor pentru a crea colaje despre importanța serviciului pentru comunitate.
94 Capitolul 5
Ce?
Și ce dacă?
Și acum?

















































   92   93   94   95   96