Page 92 - Demo
P. 92

                         POZIȚIA DE LIDER ȘI SERVICIUL ÎN FOLOSUL COMUNITĂȚII
COMPETENȚE
DE ÎNVĂȚARE SOCIO-EMOȚIONALĂ
Abilități de dezvoltare a relațiilor Luarea deciziilor în mod responsabil
 ABILITĂȚI: responsabilitatea etică, a da/ a cere ajutor
MATERIALE
✔ Proiectabilul de descoperire 5.1.1 ✔ Proiectabilul de conectare 5.1.2 ✔ Jurnalul elevului
✔ Fișele de lucru pentru Conexiunea cu familia
CONFIGURAȚIA CLASEI
D toată clasa/perechi C toată clasa E grupuri mici A individual
5.1 Potcreaunimpactpozitiv!
Procesul învățării prin servicii în folosul comunității dezvăluie elevilor capacitatea lor de a face diferența în școală și în comunitate ajutându-i pe alții. Recompensa cea mai mare este să vedem rezultatele benefice ale acțiunilor noastre.
      D E T A P A D E D E S C O P E R I R E 8 M I N U T E
Explicați-le elevilor că lecția de astăzi se axează pe responsabilitatea etică în a crea un
impact pozitiv asupra școlii și asupra comunității.
Expuneți Proiectabilul de descoperire 5.1.1 și cereți elevilor să se gândească la situații în care au participat la proiecte de servicii în
folosul comunității de care a beneficiat școala sau
comunitatea.
ÎNTREBAȚI: Când i-ați ajutat pe alții în
cadrul unui proiect de învățare prin servicii în
folosul comunității care a adus beneficii școlii
sau comunității, fără a simți nevoia să fiți
recompensați? Care au fost rezultatele pozitive
ale ajutorului vostru? Ce motivare internă aveți de a ajuta pe alții în acest mod în viitor?
Cereți-le elevilor să formeze perechi. Acordați-le două minute pentru a răspunde întrebărilor de mai sus. Apoi cereți unor voluntari să împărtășească cu clasa răspunsurile lor. În timp ce notați răspunsurile elevilor pe proiectabil, spuneți că, deși oamenii nu obțin bani sau alte recompense externe pentru ajutorul acordat, recompensele cu adevărat valoroase sunt sentimentele pozitive asociate cu ajutorul dat altora și puterea de a face diferența. Explicați-le elevilor că astăzi vor învăța cum să creeze un proiect de învățare prin servicii în folosul comunității, care va fi benefic vieții altora.
C ETAPA DE CONECTARE 10 MINUTE INSTRUCȚIUNE
Spuneți-le elevilor să continue să se gândească la proiectul de învățare prin serviciul în folosul comunității pe care l-au realizat ca parte a acestui program și la impactul pe care l-a avut asupra lor și asupra celor cărora le-a fost adresat.
ÎNTREBAȚI: Cum ați știut că ați avut un impact pozitiv asupra altora? Introduceți cele cinci etape ale învățării
prin servicii în folosul comunității
Expuneți Proiectabilul de conectare 5.1.2 și spuneți elevilor că pot găsi informațiile în Jurnalul elevului. Descrieți următoarele cinci etape ca fundamentul procesului de învățare prin servicii în folosul comunității:
1. Investigare;
2. Pregătire și planificare; 3. Acțiune;
4. Reflecție;
5. Prezentare și sărbătorire.
   5.1.1
Legătura cu
lecția anterioară
A C T I V I T E A 1
                          Situaţii în care ai ajutat pe alţii, fără a avea nevoie de recompensă ...
  Efectele pozitive ale ajutorului tău ...
   Motivaţia ta intrinsecă de a-i ajuta pe alţii ...
         © 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
    OBIECTIVE
Elevii vor putea:
✔ menționa motive pentru care învățarea serviciului în folosul comunității este importantă pentru școala și comunitatea lor;
✔ descrie învățarea serviciului în folosul comunității și cei cinci pași ai unui serviciu în folosul comunității de calitate.
PROGRESUL Abilităților
     ANUL TRECUT, elevii au descris pașii învățării serviciului în folosul comunității.
    5.1.2
Cele cinci etape ale învăţării prin
servicii în folosul comunităţii
1. Investigare
❏ Gândește-te la abilităţile și la talentele tale și la modul în care acestea pot fi de ajutor altora.
❏ Identifică diferite nevoi ale școlii sau ale comunităţii.
❏ Alege una dintre nevoile identificate și adună informaţii despre ea. 2. Pregătire și planificare
❏ Ia în considerare informaţiile adunate.
❏ Gândește-te la o idee pentru un proiect de învăţare prin servicii în folosul
comunităţii care să se adreseze nevoii identificate.
❏ Scrie un plan care să conţină roluri și responsabilităţi pentru toată lumea.
❏ Adună materialele necesare proiectului.
3. Acţiune
❏ Realizează planul proiectului de învăţare prin servicii în folosul comunităţii.
❏ Asigură-te că îţi îndeplinești sarcinile și responsabilităţile tale. 4. Reflecție
❏ Gândește-te la modul în care a fost realizat planul proiectului.
❏ Reflectează asupra a ceea ce ai învăţat ca persoană individuală și ca parte a
                ANUL ACESTA, elevii exersează pașii învățării serviciului în folosul comunității și explică impactul pozitiv al acestuia asupra școlii și asupra comunității.
                ANUL VIITOR, elevii vor învăța despre beneficiile procesului
de învățare prin servicii în folosul comunității.
92 Capitolul 5
grupului.
5. Prezentare și sărbătorire
❏ Arată altora ce ai realizat și ce ai învăţat în timpul proiectului.
❏ Sărbătorește împreună cu toţi cei care au luat parte la proiect.
© 2015 Lions Clubs International Foundation. All rights reserved.
P
P
a󰇳
la
󰇮󰈆󰈆󰈆󰇯󰇯󰇯ca󰇶󰇶󰇶󰇪󰇪󰇪
l
󰇮
󰇳󰇳󰇮
 Connecting
Activity
Activitate de descoperire
   













   90   91   92   93   94